Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

ANAF: Documente transmise prin Spatiul Privat Virtual si informatii noi

spatiul privat virtualdocumenteobligatii fiscaleprofesii liberecodul de inregistrare fiscala

Informam contribuabilii persoane fizice ca prin accesarea serviciului "Spatiu Privat Virtual" pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal.



Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiu Privat Virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atât in format pdf, cât si in format video, prin care sunt prezentate o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.
 

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele anterior mentionate precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:

- certificate digitale calificate;

- credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Serviciul "Inregistrare/inrolare persoane fizice in spatiul privat virtual" de pe site-ul www.anaf.ro permite inregistrarea in sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parola. La alegerea optiunii "Inregistrare persoane fizice", contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni: aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

Pentru aprobarea la ghiseu, persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agentiei Nationale de administrare Fiscala, in scopul identificarii fizice. Persoana fizica va prezenta organului fiscal numarul de inregistrare fiscala atribuit de A.N.A.F, precum si actul de identitate indicat in cererea depusa.

 

Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" sunt urmatoarele:


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


 

Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului

 

- Automat:

    Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepând cu anul 2013
    2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
    3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
    4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii

 

.- La cererea contribuabilului:

    "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…"
    2. "Nota obligatiilor de plata"
    3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
    4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"
    5. "Certificatul de atestare fiscala"
    6. "Adeverinta de venit".

 

Documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal

 

    Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…."
    2. Cerere privind "Nota obligatiilor de plata"
    3. Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
    4. Cerere privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»".
    5. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit
    7. Declaratie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepând cu anul 2014
    8. Cerere privind destinatia sumei reprezentând pâna la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepând cu anul 2014.

 

Comunicam de asemenea contribuabililor ca pentru obtinerea de informatii generale referitoare la utilizarea serviciului "Spatiu Privat Virtual", pot obtine informatii telefonic la nr. 0259-433.050 interior 2062 sau prin e-mail, accesând sectiunea "Formular pentru asistenta" de pe site-ul www.anaf.ro.

 


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Bihor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Octombrie 2015


Votati articolul "ANAF: Documente transmise prin Spatiul Privat Virtual si informatii noi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se calculeaza Contributiile petru sanatate pentru un angajat cu conventie

Intrebare: Va scriu in numele administratorilor de imobil . Pina acum era mai simplu sa fii administrator la o Asociatie de Proprietatri dar in ultima porioada domnii guvernanti vor sa-si mareasca fondurile pe seama populatiei .Nu mai spunem ca din 2011 este mai rau ca la o SC si desi biroul de sustinere din cadrul Primariei Constanta a transmis scris ca :
pentru CONVENTII - NU SE PLATESTE CASS, CAS,SOMAJ - NUMAI IMPOZIT 16% .
ACUM DE LA SANATATE SE CALCULEAZA CONTRIBUTII INCEPIND CU ANUL 2005 . ESTE CORECT MAI ALES IN CAZUL IN CARE PERSOANELE IN CAUZA NU AU FOST INSTIINTATI IN NICI UN FEL PINA NU S-AU DUS PERSONAL LA SANATATE ?? In cazul acestor DARI-TAXE nu exista prescrieri ??
Si pe linga aceste sume nu trebuie sa va spun care sunt PENALITATILE .
Intrebarea mea este cui trebuie sa ne adresam ca sa rezolvam aceasta problema ? CUMVA GUVERNULUI ??Toti acesti administratori sunt fie pensionari fie salariati deci au calitatea de asigurati si platesc contributii . Ex: pentru 2005-2008 = 3.995 lei platibili pina in 15.06.2014 , daca nu a fost amenintat ca i se va face poprire pe pensie . In prezent persoana se intretine numai din pensie si mai stiu ca orice retinere salariala se poate face numai cu hotarire judecatoreasca ?
Stiu ca in lege se specifica ca trebuie sa platesti contributie CASS pentru orice venit dar la acel moment ne-am interesat si ni s-a spus ca nu trebuie , CINE ESTE VINOVAT SI CUM PUTEM REZOLVA .

Raspuns: Persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X