Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

ANAF: Documente transmise prin Spatiul Privat Virtual si informatii noi

spatiul privat virtualdocumenteobligatii fiscaleprofesii liberecodul de inregistrare fiscala

Informam contribuabilii persoane fizice ca prin accesarea serviciului "Spatiu Privat Virtual" pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal.



Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiu Privat Virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atât in format pdf, cât si in format video, prin care sunt prezentate o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.
 

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele anterior mentionate precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:

- certificate digitale calificate;

- credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Serviciul "Inregistrare/inrolare persoane fizice in spatiul privat virtual" de pe site-ul www.anaf.ro permite inregistrarea in sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parola. La alegerea optiunii "Inregistrare persoane fizice", contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni: aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

Pentru aprobarea la ghiseu, persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agentiei Nationale de administrare Fiscala, in scopul identificarii fizice. Persoana fizica va prezenta organului fiscal numarul de inregistrare fiscala atribuit de A.N.A.F, precum si actul de identitate indicat in cererea depusa.

 

Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" sunt urmatoarele:


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


 

Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului

 

- Automat:

    Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepând cu anul 2013
    2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
    3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
    4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii

 

.- La cererea contribuabilului:

    "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…"
    2. "Nota obligatiilor de plata"
    3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
    4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"
    5. "Certificatul de atestare fiscala"
    6. "Adeverinta de venit".

 

Documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal

 

    Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…."
    2. Cerere privind "Nota obligatiilor de plata"
    3. Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
    4. Cerere privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»".
    5. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit
    7. Declaratie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepând cu anul 2014
    8. Cerere privind destinatia sumei reprezentând pâna la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepând cu anul 2014.

 

Comunicam de asemenea contribuabililor ca pentru obtinerea de informatii generale referitoare la utilizarea serviciului "Spatiu Privat Virtual", pot obtine informatii telefonic la nr. 0259-433.050 interior 2062 sau prin e-mail, accesând sectiunea "Formular pentru asistenta" de pe site-ul www.anaf.ro.

 


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Bihor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Octombrie 2015


Votati articolul "ANAF: Documente transmise prin Spatiul Privat Virtual si informatii noi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitarea veniturilor marinarilor

Intrebare: ce se intampla in cazul navigatorilor,care obtin venituri in afara tarii si nu au contract de munca in tara ci doar un contract de munca ptr marinari.cum platesc acestia impozit?ar trebui sa prezinte la fisc certificat de rezidenta fiscala,in cazul in care angajatorul plateste impozit in tara in care el isi desfasoara activitatea?trebuie sa mearga singur la fisc sa declare ca are venituri?

Raspuns: Marinarii sunt asimilati nerezidentilor . Vezi art.7 din Codul fiscal pct. 22. persoanÄ? fizicÄ?...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X