Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sinteza Contabilul.ro: Analiza de risc obligatorie din 2016 si amenzi noi, OUG 44/2015 privind facilitatile fiscale si sfatul saptamanii

1 ianuarie 2016analiza de riscoug 44/2015noul cod fiscalevaluare

Sunt mult prea multe noutatile din ultima vreme si mult prea importante pentru a le lasa sa se piarda in cantitatea uriasa de informatii care ne asalteaza zi de zi. Trebuie sa fim la curent cu ceea ce se intampla si cu toate modificarile propuse pentru ca aceste schimbari ne privesc direct. De aceea, revenim cu o retrospectiva a unora dintre cele mai importante noutati din ultima saptamana.

Va reamintim astfel ca ANALIZA DE RISC, obligatorie de la 1 ianuarie 2016 pentru toate firmele, poate ajunge la 10.000 lei.

Mai exact, potrivit unor prevederi in vigoare, incepand cu 1 ianuarie 2016, toate firmele din Romania vor fi obligate sa intocmeasca o analiza de risc.

Prevederile sunt continute de Legea 333/2003 si se vor aplica deoarece nu se mai amana aplicarea Normelor Metodologice, asa cum s-a intamplat in toti acesti ani.

Devine astfel obligatorie pentru toate firmele auditarea punctelor de lucru si a sediilor de societati comerciale in vederea statutarii masurilor de securitate existente la fata locului si confruntate cu prevederile (grilele de masuri). Marian Paraschiv, oficial al companiilor de securitate ScottVias si Kaas Defense, a explicat pentru BusinessMagazin.ro faptul ca "o astfel de analiza, in perspectiva legii 333/2003, presupune auditarea (inspectia) unor puncte de lucru si sedii de societati comerciale in vederea statutarii masurilor de securitate existente la fata locului si confruntate cu prevederile (grilele de masuri), indicate de Politia Romana".

Cine poate efectua evaluarea?

Aceasta inspectie sau evaluare, denumita si analiza de risc privind securitatea fizica, se poate face numai de catre evaluatori de risc autorizati in acest scop. Acesti evaluatori trebuie sa fie inregistrati in RNERSF (Registrul National al Evaluatorilor de Risc la Securitate Fizica).

Click AICI pentru a citi continuarea si pentru a afla cat costa evaluarea, cum se desfasoara, ce obligatii are firma si care sunt amenzile pentru nerespectarea legii.

 


In continuare, va amintim ca sfatul saptamanii a fost urmatorul: "Stabiliti concret, printr-o suma realista, ce reprezinta valoare semnificativa in practicile contabile".


Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii



Si contabilitatea, ca orice activitate umana, este supusa erorii, erori ce se descopera de altfel ulterior, in cele mai dese cazuri, dupa depunerea situatiilor financiare anuale. Procedura contabila aplicabila este prevazuta de art. 67 din OMFP 1802/2014 ce stabileste ca erorile nesemnificative aferente exercitiilor anterioare la care s-au depus situatiile financiare se corecteaza pe seama rezultatului reportat, respectiv erorile nesemnificative contabile se corecteaza fie pe seama rezultatului curent fie pe seama rezultatului reportat.

Avem insa o noutate absoluta aplicabila incepand cu 1 ianuarie 2016 prin noul Cod fiscal ce stabileste o procedura similara si pentru corectarea omisiunilor de la cheltuielile fiscale sau a veniturilor nedeclarate la termenul la care au fost inregistrate aceste cheltuieli.

In anul 2015 aveam obligatia depunerii de declaratii rectificative asupra impozitului pe profit, indiferent de valoarea acestor sume omise. Noul Cod fiscal ne obliga la aceste rectificari ale calculului de impozit pe profit la perioada la care se refera numai daca valorile sunt semnificative, conform reglementarilor contabile.

Desigur, aceasta procedura similara procedurii contabile ne scuteste sa ne intoarcem cu declaratii rectificative si implicit ne scuteste de plata unor dobanzi si penalitati cand valorile nu sunt semnificative si sunt corectate pe seama exercitiului curent.

In acest sens, trebuie sa stabilim prin politica contabila proprie o valoare semnificativa de la care vom merge cu declaratii rectificative la perioada trecuta.

Legiuitorul stabileste ca semnificativ reprezinta acea valoare care ar influenta decizia unui investitor. Desigur, teoretic suna foarte bine, mai ales ca este o preluare a doctrinei din Standardele Internationale de Contabilitate - IFRS. Aceasta procedura ar putea fi aplicata pentru societatile cotate la bursa, deschise investitiilor externe. in cazul societatilor inchise insa, cand actualii proprietari nu sunt dispusi sa coopteze alti investitori in societate, aceasta doctrina contabila nu poate fi aplicata.

Cititi continuarea aici.

 


Nu avem cum sa uitam de OUG 44/2015: Ordonanta de urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale!

Actul normativ analizat astazi se adreseaza tuturor contribuabililor persoane juridice sau persoane fizice ce inregistreaza impozite si taxe datorate la bugetul general consolidat restante la data de 30 septembrie 2015 ce pot beneficia de anularea penalizarilor de intarziere si a unei cote de 54,2% din dobanzile de intarziere daca achita impozitele scadente pana la data de 31 martie 2016.

Achitarea poate fi inteleasa si prin orice alt mod legal de stingere a obligatiilor prevazut in legislatia fiscala.

Pana cand poate fi depusa cererea de anulare?

Cererea de anulare poate fi depusa pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, sub sanctiunea decaderii. Depunerea ulterioara acestui termen este considerata tardiva iar contribuabilul nu poate beneficia de aceste facilitati.

Care sunt conditiile principale pentru a beneficia de amnistie?

Un contribuabil poate beneficia de amnistie daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

- toate debitele principale restante la data de 30 septembrie 2015 se sting pana la data de 31 martie 2016;

- diferenta de dobanda de intarziere in cota de 45,8% se stinge pana la data de 30 iunie 2016;

- toate impozitele si taxele cu scadenta in perioada 1 octombrie 2015 - 31 martie 2016 sunt achitate conform legii, analiza facandu-se inclusiv la data depunerii cererii;

- contribuabilul are depuse la organul fiscal toate declaratiile fiscale;

- contribuabilul depune cererea de anulare a acestor accesorii pana la data de 30 iunie 2016.

Ce se intampla cu contribuabilii ce au esalonari la plata aferente unor obligatii restante deja aprobate?

Click aici pentru a citi continuarea.


Va multumim pentru ca ne sunteti alaturi! Daca doriti sa va exprimati opiniile cu privire la aceste subiecte, ne puteti lasa comentarii in casuta de mai jos sau pe pagina noastra de Facebook. Pentru consultanta de specialitate va asteptam pe PortalContabilitate.ro!

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
1 ianuarie 2016analiza de riscoug 44/2015noul cod fiscalevaluare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Octombrie 2015


Votati articolul "Sinteza Contabilul.ro: Analiza de risc obligatorie din 2016 si amenzi noi, OUG 44/2015 privind facilitatile fiscale si sfatul saptamanii":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Unde pot sa raportez o modificare de T.V.A.

Intrebare: Am descoperit ca era modificat TVA la unele produse (de la 24% la 9% si aceasta modificare dateaza de cati va ani), iar cand am spus la contabilitate treaba aceasta a fost modificat pe loc in ziua urmatoare si mi sa spus sa imi tin gura
Problema este ca sa modificat TVA de la 9% la 24%, deci au fost platite taxele pe un impozit mai mic.... cu cine pot sa iau legatura in aceasta privinta?

multumesc

Raspuns: Modificarile se vor efectua si in contabilitate, (facturile emise gresit se vor strorna si repune cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Bunăziua! Vorbind de o întreprindere individuala (ii)analiza de risc implica dotarea acesteia cu sertar portavalori , seif,grilaje geamuri și uși, alarma ??? menționez ca este vorba de un mic magazin.ARE DREPTUL POLITIA COMUNEI SA CEARA RAPORTUL NEFISCAL ȘI SA CONTROLEZE ÎNCASĂRILE ???? Mulțumesc anticipat
Data adaugarii: 13-Ian-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

    • Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comer...» citeste mai departe aici

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A)

    • Cititi in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stiti despre nota de receptie si constarea de diferente (NIR)!   Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate.   Nota de receptie si constatare de diferente se f...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • O fetita de 6 ani a primit o somatie de plata de la Casa de Asigurari. Ce raspunde ANAF

    • O femeie, in varsta de 24 de ani, din localitatea Vanatori spune ca a primit o somatie de plata, pe numele fiicei sale de 6 ani. Aceasta era atentionata in privinta achitarii unei datorii catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizarii celei mici in anul 2015. Mirela Strungaru, mama copilei in varsta de 6 ani, spune ca “Nu este o suma mare de platit. Sunt doar 35 de lei. Nu am nimic impotriva sa ii achit. Nu inteleg ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile