Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Noua obligatie din 2016 pentru firme: dosarul preturilor din transfer devine obligatoriu!

noul cod de procedura fiscaladosarul preturilor de transferdosar preturi transferlegea 207

Incepand cu 2016, toate firmele vor fi obligate sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer, iar asta nu doar la cererea trimisa de ANAF. Noile obligatii sunt prevazute de Noul Cod de Procedura Fiscala (Legea 207/2015).

Daca in acest moment firmele nu sunt obligate sa detina un dosar de preturi de transfer decat in cazul unui control, avand la dispozitie un termen de 3 luni pentru intocmirea dosarului, incepand cu anul viitor, firmele vor fi obligate sa aiba deja intocmit acest dosar al preturilor de transfer.

La acest moment, nerespectarea prevederilor referitoare la solicitarea si prezentarea dosarului preturilor de transfer, in conformitate cu ordinul ANAF 222/2008, sunt cuprinse intre 12.000 si 14.000 lei.

Art. 2 alin. (6) din OPANAF 222/2008 mentioneaza:


"Stabilirea termenului de catre organul fiscal competent, pentru punerea la dispozitie de catre contribuabil a dosarului preturilor de transfer, va avea in vedere numarul de persoane afiliate implicate in tranzactii, numarul de tranzactii efectuate si complexitatea acestora, precum si perioada de timp pe care se desfasoara tranzactiile. Termenul pentru punerea la dispozitie a dosarului preturilor de transfer va fi de maximum 3 luni calendaristice, cu posibilitatea prelungirii o singura data, la solicitarea scrisa a contribuabilului, cu o perioada egala cu cea stabilita initial".

Conform aceluiasi act normativ ing vigoare, iata ce trebuie sa contina dosarul de transfer:
ANEXA 1 DOSARUL preturilor de transfer

CAP. I
Intocmirea dosarului preturilor de transfer

ART. 1
Dosarul preturilor de transfer va contine:


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii



A. Informatii despre grup:
1. structura organizatorica a grupului, legala si operationala, inclusiv participatiile, istoricul si datele financiare referitoare la acesta;
2. descrierea generala a activitatii grupului, strategia de afaceri, inclusiv schimbarile din strategia de afaceri fata de anul fiscal precedent;
3. descrierea si implementarea aplicarii metodologiei preturilor de transfer in cadrul grupului, daca este cazul;
4. prezentarea generala a tranzactiilor intre persoane afiliate, din Uniunea Europeana:
a) modul de tranzactionare;
b) modul de facturare;
c) contravaloarea tranzactiilor;
5. descrierea generala a functiilor si riscurilor asumate de persoanele afiliate, inclusiv schimbarile intervenite in acest sens fata de anul precedent;
6. prezentarea detinatorilor de active necorporale, din cadrul grupului (patent, nume, know-how etc.) si redeventele platite sau primite;
7. prezentarea acordurilor de pret in avans incheiate de catre contribuabil sau de catre alte societati din cadrul grupului, in legatura cu acesta, cu exceptia celor emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

B. Informatii despre contribuabil:

1. prezentarea detaliata a tranzactiilor cu persoanele afiliate:
a) modul de tranzactionare;
b) modul de facturare;
c) contravaloarea tranzactiilor;
2. prezentarea analizei comparative:
a) caracteristicile bunurilor sau serviciilor;
b) analiza functionala (functii, riscuri, mijloace fixe utilizate etc.);
c) termenii contractuali;
d) circumstantele economice;
e) strategii de afaceri specifice;
f) informatii cu privire la tranzactii comparabile externe sau interne;
3. prezentarea persoanelor afiliate si a sediilor permanente ale acestora implicate in aceste tranzactii sau intelegeri;
4. descrierea metodei de calcul al preturilor de transfer si argumentarea criteriilor de selectie a acesteia:
a) in cazul in care nu se folosesc metode traditionale de determinare a preturilor de transfer se va justifica aceasta optiune;
b) in toate cazurile in care nu se aplica metoda de comparare a preturilor se va justifica aceasta optiune;
5. descrierea altor conditii considerate ca fiind relevante pentru contribuabil.


NOUA OBLIGATIE E VALABILA PENTRU TOATE FIRMELE

Odata cu noile modificari, nu mai avem, asadar, drept conditie distincta, cererea facuta de ANAF. Dupa cum putea vedea in comparatie de mai jos, data ca exemplu de Contexpert, in noul Cod de procedura fiscala (Legea 207/2015), obligatia de  intocmire a dosarului "este prevazuta separat de aceea de prezentare si sunt introduse prevederi noi referitoare la cuantumuri și termene".

Prevederi Noul Cod de procedura fiscala la Art. 108 alin. (2):

"In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer. Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui ANAF."

Prin comparatie, iata prevederile vechi, cuprinse la art. 79 alin. (2): "In vederea stabilirii preturilor de transfer, contribuabilii care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate au obligatia ca, la solicitarea organului fiscal competent, sa intocmeasca si sa prezinte, in termenele stabilite de acesta, dosarul preturilor de transfer. Continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta, se aproba prin ordin al presedintelui ANAF".

ATENTIE! Dosarul preturilor de transfer reprezinta o obligatie care nu trebuie trecuta cu vederea! "Fundamentala in fata autoritatilor este justificarea substantei economice a tranzactiilor cu parti afiliate, astfel incat sa nu fie reincadrate de inspectori ca tranzactii artificiale. Cele mai sensibile sunt serviciile administrative (consultanta, management, marketing, resurse umane etc)", atrage atentia Contexpert.ro.
Ca procedura existenta inainte de verificarea acestui dosar, sunt verificate tranzactiile si necesitatea acestora.  In cazul in care se constata ca acestea nu au fost necesare, nu sunt luate in considerare la calculul impozitelor si al taxelor.

Va reamintim, in acest context, ca Noul Cod de Procedura Fiscala va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016.

De asemenea, noile obligatii au in vedere si conducerea evidentelor fiscale si contabile, potrivit art. 108 din noul Cod de procedura fiscala, redat mai jos:

ART. 108
Obligatia de a conduce evidenta fiscala

(1) In vederea stabilirii starii de fapt fiscale si a obligatiilor fiscale datorate, contribuabilul/platitorul are obligatia sa conduca evidente fiscale, potrivit actelor normative in vigoare.

(2) In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer. Cuantumul tranzactiilor pentru care
contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

(3) Sunt evidente fiscale registrele, situatiile, precum si orice alte inscrisuri care, potrivit legislatiei fiscale, trebuie intocmite in mod obligatoriu in scopul stabilirii starii de fapt fiscale si a creantelor fiscale, cum ar fi: jurnalul pentru vânzari, jurnalul pentru cumparari, registrul de evidenta fiscala.

Retinem, asadar, ca termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
noul cod de procedura fiscaladosarul preturilor de transferdosar preturi transferlegea 207

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Octombrie 2015


Votati articolul "Noua obligatie din 2016 pentru firme: dosarul preturilor din transfer devine obligatoriu!":
Rating:

Nota: 3.98 din 5 din 23 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contractele de cesiune, compensare clienti cu furnizori

Intrebare: Buna ziua, am mai multe contracte de cesiune (care sunt si din 2013) si nu stiu cum sa le compensez?
Ar trebui sa inchid contul 401 furnizori cu sume din contul 4111 clienti. Nu ar trebui sa folosesc un cont intermediar? (5121 zi nebancara???)
Cred ca ma afecteaza si la TVA.
Cum sa fac ca sa fie corect?
Va multumesc !

Raspuns: Tot nu-mi este clar cum aveti contract de cesiune furnizori utilitati. Pentru a stinge o datorie de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
foarte bun articolul. multumesc
Data adaugarii: 04-Dec-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Grile fiscale pentru examenul din 2018: Consultant fiscal certificat!

    • UPDATE in 24 septembrie. ATENTIE! Au aparut noutati in ceea ce priveste examenul de consultant fiscal. In Monitorul Oficial nr. 806 din 20 septembrie 2018 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor fiscali nr. 7 privind sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2018. Examenul se va sustine in municipiul Bucuresti in data de 4 n...» citeste mai departe aici

  • Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!

    • Daca detii o casa de marcat, atunci trebuie sa fii la curent cu lista de formulare pe care trebuie sa le completezi si sa le transmiti catre ANAF. Acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii.   Va reamintim cele doua termene pana la care operatorii economici trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurmal electronic sunt 1 septembrie 2018 (contribuabili mari si mijlocii) si  1 noiembrie...» citeste mai departe aici

  • Legislatie comert online. Lista completa cu aspectele contabile si fiscale

    • Comertul online castiga din ce in ce mai mult teren in detrimentul celui traditional. Tot mai multi romani isi fac cumparaturile in mediul online, asa ca nu este de mirare ca magazinele online sunt pe val in aceasta perioada. Comerciantii care au afaceri online incep sa se bucure de multe avantaje, insa vinderea produselor pe internet ridica si multe semne de intrebare, mai ales celor care nu au experienta in domeniu. Asadar, vom dezbate mai jos cazul unei societati...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Finantelor ofera ajutor de stat pentru crearea de noi locuri de munca

    • Ministerul Finantelor Publice finanteaza marile investitii din sectoarele de activitate de varf si dezvoltarea regionala, astfel ca din 10 septembrie accepta cereri pentru ajutor de stat in limita a 614 milioane de lei, buget alocat pentru 2018, anunta institutia printr-un comunicat de presa. Pana acum au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se ridic...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!