Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Modificare vector fiscal TVA si cesiune parti sociale. Cum procedam?

sediu socialcesiune creantemodificare vector fiscaltvacreante

In cazul urmator, discutam despre o societate platitoare de TVA care are doi asociati. Aceasta doreste sa vanda societatea (cesiune parti sociale) astfel ca stabilim daca aceasta cesiune are vreun efect asupra vectorului fiscal. De asemenea, vom vedea in ce masura caracterul societatii de platitor TVA se mentine chiar si dupa cesiune sau daca, pentru a fi platitor de TVA, trebuie reluate formalitatile necesare.

Din ce intelegem, doriti sa va spunem daca cesiunea partilor sociale, respectiv schimbarea asociatilor societatii, poate avea impact in ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA.

Incepand cu 01.02.2014, s-a dorit stabilirea unei proceduri mai exigente privind inregistrarea in scopuri de TVA, cu scopul diminuarii evaziunii fiscale in materie de TVA. Parte a acestui proces a presupus introducerea obligativitatii completarii formularului 088 “Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA"

Potrivit art. 4 al ordinului 1966/2015 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA", la solicitarea ANAF, persoanele juridice inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul Fiscal, sunt obligate sa completeze si sa depuna formularul 088, pentru urmatoarele situatii:

- schimbarea sediului social;
- schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor.

Asadar, in cazul in care societatea isi schimba asociatii, ANAF este indreptatita sa va solicite sa depuneti formularul “088” cu informatiile actualizate. Daca, in cadrul analizei de risc efectuate, se constata ca nu mai indepliniti criteriile pentru a fi platitor de TVA, atunci ANAF va proceda la anularea Codului de TVA, fiind aplicabile prevederile din Codul Fiscal in ceea ce priveste tratamentul operatiunilor care fac subiectul impunerii cu TVA, pentru contribuabilii al caror cod de TVA a fost anulat, potrivit art. 153, alin. 9, lit h) din Codul Fiscal.

Trebuie sa mentionam faptul ca criteriile utilizate de ANAF pentru analiza de risc nu sunt publice, astfel incat este destul de greu de anticipat care ar fi rezultatul analizei.

In concluzie, dupa formalizarea cesiunii urmeaza ca societatea sa primeasca o solicitare din partea ANAF pentru a depune formularul 088. In urma depunerii acestui formular societatii i se poate mentine sau anula inregistrarea in scopuri de TVA.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2015


Votati articolul "Modificare vector fiscal TVA si cesiune parti sociale. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 3.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contributii administrator societate comerciala

Intrebare: Administratorul unei societati comerciale numit prin actul contitutiv al SRL-ului si nu prin contract de administrare sau contract de management are obligatia sa plateasca contributii la buget?

Raspuns: doar salariatii platesc contributii; daca nu ti-ai bagat cartea de munca atunci nu platesti... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X