Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute si acordarea unor facilitati. Studiu de caz

documente contabilefacilitatisanctiunireconstituire

Analiza urmatoare se concentreaza asupra a doua subiecte privind reglarea unor conturi contabile si stergerea unor amenzi pentru intarzieri in depunerea declaratiilor fiscale, in contextul OUG 44/2015.

Intrebarea nr. 1:

Avem urmatoarea situatie: un SRL detine in contabilitate imobilizari si stocuri, sume importante, dar nu si fizic, evidenta lor pierzandu-se de-a lungul timpului.

Realitatea este ca ori nu au fost amortizate, ori nu au fost scoase din gestiune, iar stocurile nu au fost trecute pe cheltuieli sau nu a fost descarcata gestiunea de marfurile vandute. In acelasi timp are solduri mari la clienti si furnizori pentru ca s-au pierdut chitante si nu au fost inregistrate platile si incasarile. Documentele pe anumite perioade lipsesc (pierdute fiind). Astfel situatia patrimoniala este denaturata.

Cum se pot regla conturile respective? Administratorul poate sa faca decizii de scadere pentru active? Ce riscuri exista pentru contabil la operarea acestor deciziii de scaderi? Se mentioneaza ca firma are datorii la stat.

Daca firma ar intra in insolventa ce riscuri exista in conditiile acestea? Trebuie facute ajustari inaintea insolventei sau situatia ramane asa?

2. Cu OG 44/2015 (amnistia fiscala) se pot sterge si amenzile primite pentru intarzierile in depunerea declaratiilor fiscale? Daca nu, ce se poate face?


1. Procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse este stabilita prin OMEF nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Astfel Capitolul E din Anexa 1 la acest act normativ reglementeaza la pct. 41 - 49 termenele si procedura ce urmeaza a fi parcursa pentru refacerea documentelor.Spre exemplu pct. 45 stabileste ca in cazul in care documentul disparut a fost emis de alta unitate, reconstituirea se va face de unitatea emitenta, prin realizarea unei copii de pe documentul existent la unitatea emitenta. In acest caz, unitatea emitenta va trimite unitatii solicitante, in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.

Singurele documente care nu se pot reconstitui sunt documentele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de calatorie nenominale etc.) pierdute, sustrase sau distruse inainte de a fi inregistrate in contabilitate. In acest caz, vinovatii de pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor suporta paguba adusa unitatii, salariatilor sau altor unitati, sumele respective recuperandu-se potrivit prevederilor legale.

In cadrul acestui proces vor putea fi utilizate si inscrisuri emise de catre administratorul societatii prin care vor fi efectuate corectiile necesare ori se vor justifica o serie de operatiuni pentru care nu mai exista documente justificative.


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii



Sub aspectul raspunderii contabilului in contextul existentei obligatiilor neachitate ale societatii si a insolvabilitatii societatii conform art. 176 din Codul de procedura fiscala mentionam raspunderea solidara se poate institui in conditiile art. 27 din Codul de procedura fiscala fata de:

- persoanele fizice sau juridice care, anterior datei declararii insolvabilitatii, cu rea-credinta, au dobandit in orice mod active de la debitorii care si-au provocat astfel insolvabilitatea;
- administratorii, asociatii, actionarii si orice alte persoane care au provocat insolvabilitatea persoanei - - juridice debitoare prin instrainarea sau ascunderea, cu rea-credinta, sub orice forma, a activelor debitorului;
- administratorii sau orice alte persoane care, cu rea-credinta, au determinat nedeclararea si/sau neachitarea la scadenta a obligatiilor fiscale;
- administratorii sau orice alte persoane care, cu reacredinta, au determinat restituirea sau rambursarea unor sume de bani de la bugetul general consolidat fara ca acestea sa fie cuvenite debitorului.


Asadar, in sfera persoanelor vizate de angajarea raspunderii solidare, data fiind formularea privind "orice alte persoane" se pot situa si persoanele care asigura organizarea contabilitatii societatii.
In sfera raspunderii contraventionale a contabilului trebuie subliniate si prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991 care identifica persoana contravenientului nu la nivelul entitatii ci indicand exact raspunderea conducatorului acestuia si raspunderea contabilului conform art. 10.

2 In ceea ce priveste sanctiunile contraventionale aplicate societatii trebuie subliniat faptul ca OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale nu permite anularea sau reducerea obligatiilor fiscale privind impozite, taxe, contributii si alte obligatii principale dupa cum nu asigura un astfel de efect nici asupra amenzilor datorate de catre contribuabili. Masurile aplicate prin acest act normativ constau doar in anularea penalitatilor de intarziere si reducerea dobanzilor de intarziere cu o cota de 54,2%.
In afara procedurii de contestare a masurii aplicarii amenzii in conditiile OG nr. 2/2001 in termen de 15 zile de la comunicarea procesului verbal in care sa se solicite, spre exemplu aplicarea sanctiunii avertismentului ori a minimului amenzii, alte cai de actiune aflate la dispozitia societatii nu sunt, amenzile fiind in continuare datorate. Desigur ca in cazul insolvabilitatii societatii stabilita in conditiile art. 176 din Codul de procedura fiscala, fara a se putea angaja raspundera solidara in conditiile de mai sus sumele datorate de catre societate nu vor mai fi achitate prin incetarea existentei acestea sau prin aplicarea prescriptiei.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente contabilefacilitatisanctiunireconstituire

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Noiembrie 2015


Votati articolul "Procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute si acordarea unor facilitati. Studiu de caz":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura fiscala stinsa cu bonul fiscal

Intrebare: Buna ziua,
Am o intrebare. Am avut o discutie cu cineva care tine evidenta contabila la o firma, comert cu amanuntul. Firma emite atat facturi cat si bonuri fiscale de pe casa de marcat. Acestia emit facturi si catre persoane fizice pe care ulterior(dupa cateva zile) le sting cu ajutorul bonului fiscal. Au creat o pozitie pe casa de marcat "cv factura", pozitie ce nu contine tva.
Se poate asa ceva? Eu stiam ca factura se poate emite pe baza bonului fiscal, si nicidecum asa cum procedeaza cei mai sus mentionati. Imi puteti spune daca este correct cum procedeaza, si daca da si legea carea da voie la aceasta procedura?

Va multumesc!

Raspuns: Nu. In cazul in care firma respectiva este platitoare de TVA, pe raportul de casa de marcat trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Noiembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: Sponsorizarea

    • Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.   Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustine rea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul spons...» citeste mai departe aici

  • Norme de aplicare CASS redus pentru persoane scutite de impozit. OPANAF 1450/2018

    • Va informam ca in Monitorul Oficial nr.507 din 20 iunie 2018, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr.1450 din data de 7 iunie 2018 referitor la aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art.I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. Prin ordinul mentionat mai sus, se aduc precizari suplimentare cu privire la aplicarea prevederilor OUG nr.3/2018, ordonanta prin care a fost stabilita, prin derogare de la ...» citeste mai departe aici

  • ANAF va efectua anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru combaterea fraudelor cu TVA

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va face anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru a combate fraudele cu TVA. Ministrii de finante reuniti in Consiliul UE au convenit asupra masurilor de consolidare a cooperarii administrative pentru a imbunatati prevenirea fraudei in materie de TVA, potrivit StartupCafe.ro. ...» citeste mai departe aici

  • MFP: operatorii economici din domeniul transportului ar putea primi ajutor de la stat in ceea ce priveste accizele la motorina

    • La finalul saptamanii trecute, Guvernul a aprobat o propunere facuta de MFP (Ministerul Finantelor Publice) - Memorandumul cu tema: ”Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in politicile economico-bugetare si fin...» citeste mai departe aici

  • Facturi neinregistrate in contabilitate. Cum se procedeaza?

    • In activitatea unei firme se poate intampla sa ramana facturi neinregistrate in contabilitate din cauza neatentiei. Cum se poate proceda cand este depistata aceasta greseala? Care sunt urmatorii pasi pentru corectarea erorii contabile? Pentru a afla raspunsul la aceste nelamuriri, vom lua drept exemplu urmatoarea speta. In urma unui control de la SPIT (Serviciul Public de Impozite si Taxe) pe ultimi 5 ani, s-au gasit doua facturi nepredate la contabilitate din perioada 201...» citeste mai departe aici

  • Angajatii Millennials impun noi standarde pentru asigurarile medicale private

    • Construirea unei cariere intr-o singura companie este, pentru Millennials, o notiune contradictorie cu dorintele lor de a explora cat mai multe optiuni profesionale, comparativ cu generatiile predecesoare ale caror expectante vizau promovarea in cadrul unei singure organizatii. Biroul de Statistica a Muncii a raportat faptul ca, pentru precursori, mandatul mediu in cadrul unei firme este de 4,6 ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X