Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Acoperirea pierderilor contabile. Care e rezolvarea propusa de consultantul fiscal?

pierderi contabilerezultat curentrezerveomfp 1802/2014balanta contabila

In cazul de mai jos, societatea a inregistrat pierdere in anul 2013. In anul 2014 a acoperit partial pierderea contabila urmand ca restul sa fie acoperit conform art. 423 din Ordinul 1802/2014.

Putem acoperi pierderea contabila ramasa in urmatoarele conditii:
- societatea (cooperativa mestesugareasca) s-a infiintat in anul 1991 de atunci s-au facut mai multe operatiuni carora nu le cunosc originea. Multe acte nu mai exista.

- in balanta contabila este contul 1068 care are o valoare. S-au gasit fise de cont pentru contul 1068, iar acesta este format din mai multe parti, din mai multe valori (exemplu: fond la dipozitia presedintelui, fond sprijin social, fond miscare cooperatista, facilitati fiscale, diferente din reevaluare mijloace fixe, alte rezerve - repartizari din profitul net).

Pe fisa de cont pentru "alte rezerve - repartizari din profitul net" apar mai multe valori a caror justificare am gasit-o pentru majoritatea (70% din valoare), iar pentru restul de 30% nu s-a gasit justificarea deoarece sunt mai vechi de anul 2005.

Se poate acoperi pierderea contabila din acele "alte rezerve - repartizari din profitul net" in conditiile in care se cunoaste provenienta acestor sume pentru 70% din valoarea lor?

Asa cum rezulta din Ordinul 1802/2014 acoperirea pierderilor se face din rezultatul curent si din rezerve:

423.
(1) Pierderea contabila reportata se acopera din profitul exercitiului financiar curent, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale conform legii, ºi cel reportat aferent exercitiilor financiare precedente, din rezerve, prime de capital ºi capital social, potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, cu respectarea prevederilor legale.
   
(2) In lipsa unor prevederi legale exprese, ordinea surselor din care se acopera pierderea contabila este la latitudinea adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, respectiv a consiliului de administratie
In opinia mea , trebuie sa faceti demersuri sa identificati sursa si natura rezervelor pe care doriti sa le utilizati pentru acoperirea pierderilor, deoarece in cazul in care rezervele sunt de natura legala  sau facilitati fiscale, acestea au un tratament fiscal aparte, respectiv se impoziteaza de la data la care au fost constituite.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gina Dragon - Consultant fiscal si economist

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Noiembrie 2015


Votati articolul "Acoperirea pierderilor contabile. Care e rezolvarea propusa de consultantul fiscal?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incarcare gestiune deseuri din dezmembrari auto

Intrebare: Buna ziua,

cu privire la 2 aspecte legate de activitatea de dezmembrari auto as dori sa ma ajutati, va rog frumos:

- este corect ca ma inregistrez cu stoc de deseuri rezultate in urma dezmembrarii unei masini achizitionate in acest scop, dupa valorificarea pieselor ? mie asa mi se pare logic, dar fosta contabila nu lucra asa, iar sefii mei sunt sceptici......si am nevoie de o confirmare ca procedez bine...

- tocmai pt. ca inainte nu exista stoc de deseuri in contabilitate sunt pusa acum intr-o situatie dificila: s-a livrat o cantitate mare de deseuri catre o unitate colectoare, mai mare decat stocul existent, la presiunile d-nei de la mediu, care de-a lungul timpului a acumulat o cantitate mare de deseuri in stocul din evidentele dansei.....cum as putea sa ma inregistrez cu stocul respectiv? as putea face un proces-verbal prin care sa explic ca stocul provine dintr-o perioada anterioara in care nu s-au contabilizat efectiv deseurile sau cum sa procedez?

va multumesc frumos!

Raspuns: va multumesc frumos pentru raspuns!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Noiembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X