email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA 19/2015 privind aplicarea IFRS de catre societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare

proiect ordinfaciltati fiscaleoug 44/2015anulare obligatiiesalonari la plata

Redam mai jos NORMA nr. 19/30.10.2015 privind aplicarea Standardelor internationale de raportare financiara de catre societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare.

Art. 1 - (1) Prezenta norma stabileste modul de intocmire in scop informativ a situatiilor financiare anuale individuale in conformitate cu Standardele internationale de raportare financiara, denumite in continuare IFRS, de catre societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare autorizate, reglementate si supravegheate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, denumita in continuare A.S.F.

(2) Prevederile prezentei norme nu se aplica sucursalelor cu sediul in Romania, care apartin unei societati de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare cu sediul in strainatate.

Norma a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 834 din data de 9 noiembrie 2015

AUTORITATEA DE SUPRAVAGHERE FINANCIARa NORMA nr. 19/30.10.2015 privind aplicarea Standardelor internationale de raportare financiara de catre societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare Publicat in Monitorul Oficial nr. 834 din data de 9 noiembrie 2015 in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. b) si art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 93/2012 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 113/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 5 lit. a) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) lit. b) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.606/2002 al Parlamentului European si al Consiliului din 19 iulie 2002 privind aplicarea standardelor internationale de contabilitate, precum si necesitatea alinierii la practica nationala si internationala pentru promovarea transparentei si comparabilitatii situatiilor financiare, in urma deliberarilor Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara din cadrul sedintei din data de 14 octombrie 2015, Autoritatea de Supraveghere Financiara emite prezenta norma.

Art. 1 - (1) Prezenta norma stabileste modul de intocmire in scop informativ a situatiilor financiare anuale individuale in conformitate cu Standardele internationale de raportare financiara, denumite in continuare IFRS, de catre societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare autorizate, reglementate si supravegheate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, denumita in continuare A.S.F. (2) Prevederile prezentei norme nu se aplica sucursalelor cu sediul in Romania, care apartin unei societati de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare cu sediul in strainatate.

Art. 2 in intelesul prezentei norme, IFRS reprezinta standardele internationale adoptate la nivel european prin Regulamentul (CE) nr. 1.606/2002 al Parlamentului European si al Consiliului din 19 iulie 2002 privind aplicarea standardelor internationale de contabilitate. Art. 3 (1) incepand cu exercitiul financiar al anului 2015, pentru o perioada de trei ani consecutivi, societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare, denumite in continuare entitati, au obligatia de a intocmi, in scop informativ, situatiile financiare anuale in conformitate cu IFRS ca al doilea set de situatii financiare. (2) Entitatile vor intocmi situatiile financiare anuale in conformitate cu IFRS adoptate potrivit procedurii prevazute la art. 6 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.606/2002.

Art. 4 (1) Situatiile financiare anuale prevazute la art. 3 alin. (1) vor fi obtinute prin retratarea datelor prezentate in balantele contabile intocmite in baza evidentei contabile organizate potrivit Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurarilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 3.129/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. (2) Entitatile ce vor intocmi pentru prima data un set informativ al situatiilor financiare anuale in conformitate cu IFRS vor proceda la retratarea soldurilor de deschidere prezentate in situatia pozitiei financiare la data de 31 decembrie 2015. Retratarea va fi efectuata in conformitate cu principiile contabile IFRS. Soldurile de deschidere pentru situatiile financiare anuale intocmite in conformitate cu IFRS la data de 31 decembrie 2015 se vor obtine prin retratarea conform principiilor IFRS a informatiilor prezentate in situatiile financiare anuale pentru anul 2014 intocmite in baza Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurarilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 3.129/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. (3) Situatia pozitiei financiare, parte componenta a situatiilor financiare anuale in conformitate cu IFRS incheiate la data de 31 decembrie 2015, va cuprinde: a) informatii aferente exercitiului financiar de raportare incheiat la data de 31 decembrie 2015; b) informatii aferente exercitiului financiar incheiat anterior celui de raportare, respectiv la data de 31 decembrie 2014; c) informatii aferente inceputului exercitiului financiar anterior celui de raportare, respectiv la data de 1 ianuarie 2014, (4) Situatia rezultatului global va cuprinde doua coloane de informatii, corespunzatoare exercitiului financiar incheiat la data de 31 decembrie 2015 si exercitiului financiar anterior de raportare incheiat la data de 31 decembrie 2014. Art. 5 Entitatile care au intocmit si transmis catre A.S.F. un set informativ de situatii financiare in conformitate cu IFRS anterior intrarii in vigoare a prezentei norme vor intocmi in continuare aceste situatii financiare si pentru exercitiul financiar incheiat la data de 31 decembrie 2015 fara a prezenta in aceste situatii soldurile de retratare initiale. Soldurile de deschidere la data de 1 ianuarie 2015 vor fi preluate din soldurile de inchidere la data de 31 decembrie 2014 din situatiile IFRS intocmite cu scop informativ.

Art. 6 (1) Entitatile vor anexa la situatiile financiare anuale intocmite in conformitate cu IFRS un document al carui continut sa evidentieze diferentele dintre tratamentele contabile conform reglementarilor contabile mentionate la art. 4 alin. (1) si tratamentele prevazute de IFRS, pentru fiecare element din structura situatiilor financiare, cu explicatiile aferente. (2) Diferentele/Ajustarile de valoare determinate intre tratamentele contabile conform reglementarilor contabile mentionate la art. 4 alin. (1) si aplicarea principiilor IFRS se vor prezenta distinct, sub forma unor monografii descriptive care sa cuprinda explicatia operatiunii contabile si diferentele inregistrate cu precizarea punctuala a prevederilor aplicabile potrivit IFRS. Art. 7 Situatiile financiare anuale intocmite in conformitate cu IFRS sunt supuse auditului statutar potrivit prevederilor legale in vigoare, aprobate de actionarii entitatilor si publicate pe site-ul propriu al entitatilor.

Art. 8 Situatiile financiare anuale intocmite in conformitate cu IFRS prevazute la art. 7 vor fi transmise la A.S.F. pana la data de 30 iunie a exercitiului financiar urmator, fiind destinate exclusiv pentru a fi utilizate de entitatile respective, actionarii acestora si A.S.F., mentiune care se va efectua la publicarea acestora pe pagina web a entitatii. Art. 9 Membrii consiliului de supraveghere, consiliului de administratie, directoratului, conducerii executive, conducatorul compartimentului economico-financiar ai entitatilor trebuie sa asigure masurile necesare pentru aplicarea corespunzatoare a prevederilor prezentei norme in vederea intocmirii, auditarii, publicarii si transmiterii catre A.S.F. a situatiilor IFRS ca al doilea set de situatii financiare. Aceste persoane raspund pentru modul de indeplinire a masurilor concrete stabilite in sarcina structurilor organizatorice implicate si pentru exactitatea datelor care sunt preluate, respectiv sunt inscrise in situatiile financiare anuale. Art. 10 Nerespectarea prevederilor prezentei norme se sanctioneaza in conformitate cu prevederile art. 39 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare. Art. 11 Prezenta norma se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe site-ul A.S.F. si intra in vigoare la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara, Misu Negritoiu

 

ARTICOL 10

Noul proiect privind aplicarea OUG 44/2015. Facilitati fiscale

Ministerul de Finante a publicat noul proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central. Documentul a fost publicat in data de 17.11.2015.

In Referatul de Aprobare se mentioneaza:

In Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale a fost reglementata posibilitatea de anulare a penalitatilor de intarziere, precum si unei cote de 54,2% din dobanzi pentru toti contribuabilii persoane fizice, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica care datoreaza obligatiile de plata la bugetul general consolidat, fara nicio discriminare, daca indeplinesc conditiile impuse de lege.

Adoptarea acestor masuri a avut ca scop, in principal, cresterea economica prin sprijinirea contribuabililor aflati in dificultate si care nu au fost in masura sa acceseze o esalonare la plata obligatiilor fiscale restante.

Pentru clarificarea procedurii de aplicare a prevederilor acestei ordonante de urgenta, prin prezentul proiect de ordin se propun urmatoarele:

- stabilirea organelor competente care vor acorda facilitatile fiscale prevazute de actul normativ mai sus mentionat;
- modalitatea de solicitare de catre contribuabil a amanarii la plata;
- procedura de acordare a anularii obligatiilor fiscale accesorii;
- procedura de acordare a anularii in cazul contribuabililor care beneficiaza de esalonari la plata si acceseaza facilitatile fiscale respective;
- modelul deciziilor care urmeaza a se emite de catre organul fiscal.

Fata de cele de mai sus, s-a intocmit proiectul de ordin


Puteti consulta aici proiectul privind procedura de aplicare a prevederilor.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect ordinfaciltati fiscaleoug 44/2015anulare obligatiiesalonari la plata


Data aparitiei: 18 Noiembrie 2015
Ultima actualizare: 19 Noiembrie 2015

Votati articolul "NORMA 19/2015 privind aplicarea IFRS de catre societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X