Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Zoom fiscal: Poprirea si sechestrul asigurator in 2016

poprireasechestrul asiguratormasuri asiguratorii2016codul de procedura fiscala

In randurile de mai jos, redam prevederile valabile incepand cu 2016 in ce priveste poprirea si sechestrul asigurator.

Masurile asiguratorii prevazute in Noul Cod de procedura fiscala se dispun si se duc la indeplinire, prin
procedura administrativa, de organul fiscal competent.

Potrivit art. 213 alin. (2) din noul Cod de procedura fiscala, se dispun masuri asiguratorii sub forma popririi asiguratorii si sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile si/sau imobile proprietate a debitorului, precum si asupra veniturilor acestuia, in cazuri exceptionale, respectiv atunci cand exista pericolul ca acesta sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea.  Dispozitiile art. 231 raman aplicabile.

Aceste masuri pot fi luate si inainte de emiterea titlului de creanta, inclusiv in cazul efectuarii de controale sau al antrenarii raspunderii solidare. Masurile asiguratorii dispuse atat de organele fiscale competente, cat si de instantele judecatoresti ori de alte organe competente, daca nu au fost desfiintate in conditiile legii, raman valabile pe toata perioada executarii silite, fara indeplinirea altor formalitati. Odata cu individualizarea creantei si ajungerea acesteia la scadenta, in cazul neplatii, masurile asiguratorii se transforma in masuri executorii.

Masurile asiguratorii se dispun prin decizie emisa de organul fiscal competent. in decizie organul fiscal precizeaza debitorului ca prin constituirea unei garantii la nivelul creantei stabilite sau estimate, dupa caz, masurile asiguratorii vor fi ridicate.

Decizia de instituire a masurilor asiguratorii trebuie motivata si semnata de catre conducatorul organului fiscal competent.

Masurile asiguratorii dispuse potrivit alin. (2), precum si cele dispuse de instantele judecatoresti sau de alte organe competente se duc la indeplinire in conformitate cu dispozitiile referitoare la executarea silita, care se aplica in mod corespunzator.

Retinem ca, in situatia in care masurile asiguratorii au fost luate inainte de emiterea titlului de creanta acestea inceteaza daca titlul de creanta nu a fost emis si comunicat in termen de cel mult 6 luni de la data la care au fost dispuse masurile asiguratorii. in cazuri exceptionale, acest termen poate fi prelungit pana la un an, de organul fiscal competent, prin decizie. Organul fiscal are obligatia sa emita decizia de ridicare a masurilor asiguratorii in termen de cel mult doua zile de la implinirea termenului de 6 luni sau un an, dupa caz, iar in cazul popririi asiguratorii sa elibereze garantia. 

Prin exceptie de la prevederile alin. (7), in situatia in care au fost instituite masuri asiguratorii si au fost sesizate organele de urmarire penala potrivit legii, masurile asiguratorii inceteaza de drept la data la care au fost luate masuri asiguratorii potrivit Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Bunurile perisabile si/sau degradabile sechestrate asigurator pot fi valorificate:

a) de catre debitor cu acordul organului de executare silita, sumele obtinute consemnandu-se la


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



dispozitia organului de executare silita;
b) prin vanzare in regim de urgenta in conditiile art. 247 alin. (4).

Conform alin. (10) art. 213 din Legea 207/2015, in cazul infiintarii sechestrului asigurator asupra bunurilor imobile, un exemplar al procesului-verbal intocmit de organul de executare silita se comunica pentru notare Biroului de
carte funciara.

Notarea potrivit alin. (10) face opozabil sechestrul tuturor acelora care, dupa notare, vor dobandi vreun drept asupra imobilului respectiv. Actele de dispozitie ce ar interveni ulterior notarii prevazute la alin. (10) sunt lovite de nulitate absoluta.

Daca valoarea bunurilor proprii ale debitorului nu acopera integral creanta fiscala a bugetului general consolidat, masurile asiguratorii pot fi infiintate si asupra bunurilor detinute de catre debitor in proprietate comuna cu terte persoane, pentru cota-parte detinuta de acesta. Impotriva deciziei prin care se dispune instituirea masurilor asiguratorii, prevazute la alin. (4), cel interesat poate face contestatie la instanta de contencios administrativ competenta.

impotriva actelor prin care se duc la indeplinire masurile asiguratorii cel interesat poate face contestatie la executare in conformitate cu prevederile art. 260 si 261.

Temei legal: ART. 213 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Decembrie 2015


Votati articolul "Zoom fiscal: Poprirea si sechestrul asigurator in 2016":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

I se va plăti vechimea în muncă ?

Intrebare: Buna ziua !

Un coleg de serviciu are o problema cu vechimea in munca si
va rog din suflet sa ne ajutati cu un raspuns:

- colegul a urmat cursurile unei Şcoli profesionale
în perioada septembrie 1986 - februarie 1988, curs de zi
şi făcea practică în producţie 6 ore /zi ( în Filatură de bumbac )
şi primea lunar o sumă de bani ( parcă 42 lei sau 60 lei în fiecare lună ).
La sfârşit, a primit o Diplomă de absolvire.

- din anul 2012, colegul lucrează ca Referent în instituţia noastră publică.

Vă rog frumos să ne ajutaţi cu un răspuns şi să ne spuneţi:

1. - dacă se ia în calcul ca vechime în muncă acea perioadă
acum, când lucrează la instituţia noastră ?
2. - dar la pensie ?

3. - dacă acea perioadă se ia în calcul ca vechime în muncă
şi dacă până acum instituţia noastră /colegul de la Resurse Umane
nu i-a luat în calcul acea perioadă ca vechime în muncă,
ce va trebui să facă colegul ?
Instituţia noastrăîi va acorda din urmă vechimea în muncă, din anul 2012 sau din anul 2015 ?
..... sau ce va trebui să facă pentru a i se recunoaşte şi pentru a i se acorda pentru acea perioadă vechimea în muncă ?

Colegul spune că cere acest lucru în baza Deciziei nr.18/2015 a ÎCCJ Bucureşti.

Raspuns: Miliarde si miliarde de multumiri pentru sfaturi !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Decembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Se poate face contestatie daca "ai bani",daca nu dumnezeu cu mila. Mizerabil !
Data adaugarii: 16-Dec-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Editorial: Putina contabilitate personala

    • Acest editorial a fost publicat st in Revista de Taxe si Impozite.  Ma confrunt cu o problema - la mine in familie se cumpara adesea chestii inutile. Sau, mai exact, nu inutile, ci chestii pe care pur si simplu nu le folosim, desi exact pentru asta le-am cumparat atunci cand le-am cumparat: ca sa le folosim. Asa, la prima strigare, imi vin in minte o masina de...» citeste mai departe aici

  • OUG 79/2017 - Reglementari privind situatiile in care organele fiscale pot refuza deducerea TVA

    • Regulile privind deducerea TVA, stabilite de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA sunt transpuse in legislatia interna prin art. 297 din Codul fiscal. Dreptul de deducere a taxei pe valoare adaugata reprezinta dreptul prevazut de lege pentru persoanele impozabile, beneficiare ale livrarii de bunuri si prestarilor de servicii, de rambursare a taxei pe valoare adaugata aferenta operatiunilor de livrare a bunurilor si prestare a serviciilor. Orice persoana impozabil...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale care va revin prin noile reglementari, impreuna cu explicatiile expertilor

    • Cu totii stim ca este vital sa aflam din surse competente si sigure cum sa actionam in activitatea noastra fiscal-contabila de zi cu zi. Mai ales in contextul in care apar frecvent reglementari legislative noi. Unele dintre ele produc schimbari importante, fara a caror cunoastere in detaliu nu putem tine pasul. Tot timpul exista semne de intrebare! Iata solutia pe care v-o recomandam cu toata increderea: participarea la ...» citeste mai departe aici

  • Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se datoreaza si in anul 2018. Analiza zilei

    • Incepand cu 01 ianuarie 2018 contributiile sociale obligatorii reglementate prin Codul fiscal sunt urmatoarele:  contributiile de asigurari sociale, datorate bugetului asigurarilor sociale de stat;  contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;  contributia asiguratorie pentru munca, datorata bugetului general consolidat. Contributiile de asigura...» citeste mai departe aici

  • Directiva privind impozitarea profiturilor. Cum o adopta Romania? Dar celelalte state?

    • Pe 12 iulie 2016 Consiliul European a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 cunoscuta sub denumirea "Directiva ATAD" - "Anti Tax Avoidance Directive". Aceasta prevede implementarea de catre statele membre UE cel tarziu la 1 ianuarie 2019 a unor masuri de combatere a planificarii fiscale. Printre scopurile pe care le au noile reguli se afla si cel de a impiedica transferul artificial de profituri prin contractarea de imprumuturi purtatoare de dobanda. Unul dintre efect...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X