Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Grupul fiscal unic ar putea trece in administrarea organului fiscal in a carui evidenta e inregistrat

grupul fiscal unicproiect anaf2016nerezidentievidenta fiscala

Va informam, prin cele ce urmeaza, cu privire la principalele modificari propuse de proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central.

Potrivit prevederilor art. 30 alin. (5) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in scopul administrarii de catre organul fiscal central a obligatiilor fiscal datorate de un grup fiscal constituit potrivit prevederilor Codului fiscal, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se poate stabili competenta de administrare in sarcina altor organe fiscale decat organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului/platitoruli. Organul fiscal central desemnat este competent sa administreze obligatiile fiscale datorate de toti membrii grupului.

In prezent, potrivit prevederilor pct. 4 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, date in aplicarea art. 127 alin. (8) din Codul fiscal, grupul fiscal unic poate fi constituit numai din membri care sunt inregistrati in evidenta aceluiasi organ fiscal.

Ca urmare, prin proiectul de ordin se propune ca grupul fiscal unic sa fie administrat de organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat reprezentantul grupului fiscal unic. Acest organ fiscal va deveni, astfel, competent pentru administrarea tuturor obligatiilor fiscale datorate de tori membrii grupului fiscal unic.

Conform prevederilor art. 35 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta in cazul contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent revine organului fiscal stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In prezent, competenta de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cat si unele aspecte procedurale privind administrarea contribuabililor nerezidenti, sunt reglementate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2157/2006 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin ordinul mentionat a fost infiintat, in cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti si au fost stabilite atributiile acestui serviciu.

In urma reorganizarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti a fost infiintata Administratia fiscala pentru nerezidenti, care a preluat atributiile Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenti din cadrul Directiei Generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, atributiile acestei noi structuri fiind stabilite, potrivit legii, prin Regulamentul de organizre si functionare.

Totodata, art. 40 alin. (1) din Codul de procedura fiscala stabileste ca, in situatia in care contribuabilul/platitorul nu are un domiciliu fiscal cunoscut sau nu are domiciliu fiscal in Romania, competenta teritoriala revine organului fiscal in raza caruia se face constatarea actului sau faptului supus dispozitiilor legale fiscale.

Potrivit art. 40 alin. (3) din Codul de procedura fiscala, in cazul contribuabilului/platitorului cu domiciliu fiscal in Romania care aplica regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televziune reglementat de Codul fiscal, competenta de administrare a taxei pe valoarea adaugata aferenta serviciilor supuse acestui regim revine organului fiscal central stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In prezent, competenta pentru administrarea fiscala a persoanelor impozabile care utilizeaza unul dintre regimurile speciale pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune si aleg Romania ca stat membru de inregistrare, revine Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti si a fost stabilita prin OpANAF 4023/2014 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile, in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 152^4 si art. 152^5 din Codul fiscal, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare.

Fata de prevederile legale mentionate, prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central, dupa cum urmeaza:


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii


1. Stabilirea competentei pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de toti membrii unui grup fiscal unic constituit potrivit Codului fiscal, in sarcina organului fiscal competent pentru administrarea reprezentantului grupului fiscal unic;
2. Stabilirea competentei de administrare a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti pentru urmatoarele categorii de contribuabili, pentru care are competenta de administrare si in prezent:

a) contribuabili nerezidenti stabiliti in spatiul comunitar, care au potrivit prevederilor legilor speciale dreptul de a se inregistra direct, pentru ansamblul obligatiilor fiscale;

b) persoane impozabile care aplica regimul special pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune prevazut de Titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si aleg Romania ca stat membru de inregistrare;

c) misiuni diplomatice si posturi consulare acreditate in Romania, precum si reprezentantele organismelor internationale ori reprezentantele societatilor si ale organizatiilor economice straine, care au sediul in municipiul Bucuresti, autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, atat pentru obligatiile fiscale care rezulta potrivit legislatiei fiscale in vigoare, cat si pentru solutionarea cererilor de restituire prevazute de Codul fiscal.

3. Stabilirea competentei de administrare a posturilor consulare acreditate in Romania, precum si reprezentantelor organismelor internationale ori reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, in sarcina Administratiilor judetene ale finantelor publice, in a caror raza teritoriala isi au sediul;

4. Stabilirea competentei de administrare a persoanelor fizice si juridice nerezidente, in sarcina organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, respectiv sediul platitorului de venit.

Totodata, prin proiectul de ordin se propune extinderea competentei de administrare a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, prin preluarea, in doua etape a contribuabililor nerezidenti inregistrati fiscal in Romania si administrati de alte organe fiscale, astfel:
- incepand cu data de 1 iulie 2016, pentru contribuabili nerezidenti persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent
- incepand cu data de 1 ianuarie 2017, pentru contribuabilii nerezidenti persoane fizice.

Sursa: ANAF

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
grupul fiscal unicproiect anaf2016nerezidentievidenta fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Decembrie 2015


Votati articolul "Grupul fiscal unic ar putea trece in administrarea organului fiscal in a carui evidenta e inregistrat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se poate face dovada comunicarii unei Decizii de poprire ... ?

Intrebare: - anagajatorul a emis o Decizie de infiintare poprire
- salariatul - debitor a refuzat sa primeasca Decizia
- ce fac ?
1. - pot sa ii calculez poprirea si sa ii retin din salariu ?
chiar daca salariatul a refuzat primirea Decizie ?
2. - cum pot face dovada ca
salariatul a refuzat primirea Deciziei ?
- dati-mi va rog un Model de inscris
ce ar trebui facut in acest caz,
pt. ca salariatul este unul din categoria procesomanilor,
si ma tem ca va da unitatea in judecata si va castiga
pe motivul ca Decizia de poprire nu i-a fost comunicata.
3. - acelasi salariat a refuzat si o Dispozitie de serviciu.
- salariatul refuza sistematic sa indeplineasca dispozitiile directorului
si nu se poate face dovada scrisa ca acesta ar fi primit
vreo Decizie scrisa.
- cum se procedeaza in acest caz ?
- cum facem dovada comunicarii ?

Raspuns: Sedinta poste avea ca obiect, analiza reliazarilor societatii si optimizarea activitatii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Decembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X