Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Dezbaterile Seminarului National de Fiscalitate 2006

Firmele din Bucuresti ar putea depune prin Internet declaratiile fiscale, din 2007

Firmele din Bucuresti si din judetul Ilfov ar putea depune prin Internet declaratiile fiscale, de la 1 ianuarie 2007, prin extinderea sistemului disponibil in prezent numai marilor contribuabili, a declarat, miercuri, Robert Hofnar, director in Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

"Incercam sa pornim depunerea declaratiilor pe Internet pentru agentii economici din Bucuresti si Ilfov, de la inceputul anului viitor", a spus Hofnar, la Seminarul pe teme de fiscalitate organizat de Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton.

El a precizat ca sistemul va viza contribuabilii mici si mijlocii si va fi realizat pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor Publice. Firmele mari depun declaratiile in format electronic prin portalul e-guvernare.

Pana in ianuarie 2008, sistemul ar putea fi extins la nivel national.

Pentru depunerea declaratiilor prin Internet va fi necesar un certificat digital, care va putea fi obtinut de catre reprezentantul legal al firmelor, in baza unei cereri insotite de anumite documente.

"Documentele necesare vor fi prevazute intr-un ordin al ministrului Finantelor Publice, care acum este in stadiul de proiect", a spus Mihaela Hutanu, director in cadrul ANAF.

Printre documentele solicitate s-ar putea numara actul de autorizare a functionarii agentului economic sidocumentul de identificare a reprezentantului legal.

Cererea va fi depusa la organul fiscal iar certificatele vor fi valabile doi ani, perioada dupa care trebuie reinnoite pe baza aceleiasi proceduri.

Certificatele digitale de vizualizare vor putea fi folosite numai in relatia cu organul fiscal pentru depunerea declaratiilor, in conformitate cu dispozitiile legii semnaturii electronice.

Reprezentantii ANAF au precizat ca depunerea declaratiilor pe Internet este o facilitate atat pentru fisc, cat si pentru contribuabili.

Cristian Stoina, director executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice a municipiului Bucuresti, a mentionat ca va fi posibila eliberarea in sistem informatic a certificatelor de atestare fiscala si a cazierelor fiscale, astfel fiind eliminati "timpii morti" din activitatea Fiscului si a contribuabililor.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare

Vezi detalii


Intentia autoritatilor fiscale este ca bazele de date sa devina "curate" la un moment dat, a spus Stoina.

Marii contribuabili sunt firmele cu o cifra de afaceri anuala de peste 70 de milioane de lei.

Referindu-se la codul de inregistrare pentru plata TVA, reprezentantii ANAF au precizat ca certificatele vor fi preschimbate, urmand sa fie modificat idicativul R in RO.

“Certificatele sunt la Directiile Generale ale Finantelor Publice, care le vor distribui administratiilor fiscale. Aceste documente vor putea fi ridicate pana la data de 25 decembrie. Certificatele vechi vor putea fi folosite pana la 31 decembrie, chiar daca contribuabilii intra in posesia certificatelor noi”, a spus Hofnar.

El a explicat ca nu se va putea face o livrare intr-un stat membru al Uniunii Europene sau o achizitie dintr-un stat comunitar fara sa existe un numar valid de TVA dat de autoritatea fiscala din tara respectiva.

“Exista obligatia de inregistrare ca platitor de TVA sau de obtinere a unui numar chiar daca nu sunteti platitor de TVA”, a completat reprezentantul ANAF.

Societatile cu o cifra de afaceri de pana la 50.000 de euro vor avea nevoie de expert contabil

Societatile comerciale cu o cifra de afaceri mai mica de 50.000 de euro vor trebui sa angajeze un expert contabil sau o firma de contabilitate care sa le semneze situatiile financiare, a declarat marti, la Sinaia, directorul general adjunct in cadrul Directiei Reglementari Contabile din Ministerul Finantelor Publice, Georgeta Petre, in cadrul Seminarului National de Fiscalitate, organizat de Grupul de editura si consultanta in afaceri Rentrop&Straton.


Potrivit oficialului MFP, modificarile care vor fi aduse Legii contabilitatii si ordinului privind profesia contabila nu vor aparea pana la sfarsitul acestui an. Modificarile la Legea contabilitatii se afla deja in dezbatre pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor.


In prezent, societatile mentionate pot intocmi situatii financiare pe raspunderea administratorului, nefiind nevoie de un expert contabil.


Pe de alta parte, Georgeta Petre a aratat ca in urmatorii doi ani situatiile financiare vor fi depuse tot la Ministerul Finantelor, desi au existat propuneri ca acestea sa se depuna la Oficiul Registrului Comertului. 'Registrul Comertului nu are capacitatea de a verifica datele si nici o retea in teritoriu care sa prelucreze aceste date, prin urmare termenul a fost decalat cu doi ani', a aratat directorul MFP.


Situatiile financiare consolidate se vor depune la sase luni de la incheierea exercitiului financiar, respetiv in luna iunie pentru anul precedent.


O alta modificare in domeniul contabilitatii o reprezinta faptul ca pentru a deveni expert contabil nu va mai fi nevoie exclusiv de studii de contabilitate ci vor fi acceptate si alte studii economice.


De asemenea, va fi elimina conditia vechimii pentru a participa la examenul de expert contabil, in conditiile in care dupa promovarea examenului va fi necesar un stagiu trei ani.

Persoanele fizice care cumpara masini noi dintr-un stat membru UE vor plati TVA dupa 1 ianuarie 2007

Persoanele fizice care achizitioneaza masini noi dintr-un stat membru al Uniunii Europene vor trebui sa plateasca dupa 1 ianuarie 2007, TVA pentru autoturismul cumparat, potrivit Codului Fiscal care va intra in vigoare la 1 ianuarie.


Aceasta prevedere este conforma cu normele UE, potrivit carora pentru masinile noi sau produsele accizabile TVA se plateste la locul de folosinta a bunului.


Masini noi sunt considerate autoturismele care au maxim 6.000 de kilometri sau sase luni vechime.


De asemenea, dupa 1 ianuarie 2007, potrivit Codului Fiscal se va plati si o taxa pentru prima inmatriculare a autovehiculelor, care va fi achitata insa indiferent daca masina este noua sau veche, sau daca este produsa pe piata interna sau pe cea externa.

Amenzi de peste 42 de milioane de lei, aplicate de inspectorii ANAF in primele zece luni ale anului

Inspectorii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) au aplicat, in perioada ianuarie- octombrie 2006, amenzi contraventionale in valoare de 42,48 milioane lei, informeaza ANAF.


Cele mai multe amenzi au fost aplicate in sectorul comertului cu amanuntul- 11,6 milioane lei, producatorilor si importatorilor de produse din tutun- peste 5,5 milioane lei, agentilor economici care activeaza in sectorul prestarilor de servicii - 4,2 milioane lei, agentilor economici care lucreaza cu masa lemnoasa- 1,8 milioane lei, in constructii- 1,4 milioane lei si in sectorul bauturilor alcoolice- 1,17 milioane lei.


Totodata, au fost confiscate bunuri in valoare de 66 milioane lei si au fost transmise un numar de 1,43 sesizari penale, de peste 695 milioane lei.


In perioada analizata, diferentele de impozite, taxe si contributii se ridica la 1,13 miliarde lei, iar dobanzile si penalitatile aferente diferentelor se cifreaza la 595 milioane lei.


Inspectorii ANAF au descoperit ca cele mai mari diferente de impozite si taxe au fost inregistrate sectorul produselor petroliere- in valoare de peste 117 milioane lei, activitatea de leasing- 109 milioane lei, sectorul prestari servicii- 99 milioane lei, sectorul deseurilor reciclabile- 92 milioane lei, constructii - 89 milioane lei, sectorul mase lemnoase- 66 milioane lei si in cel al comertului cu amanuntul.

Stiri pe scurt

Tranzactiile imobiliare vor fi impozitate de anul viitor cu 2%-3%, in functie de suma si de anul din care se detine proprietatea, a declarat Cornelia Petreanu, director in Ministerul de Finante.

ranzactiile imobiliare vor fi impozitate de anul viitor cu 2%-3%, in functie de suma si de anul din care se detine proprietatea, a declarat Cornelia Petreanu, director in Ministerul de Finante.

Cine detine proprietatea de mai putin de trei ani va plati 3% din valoarea de vanzare pana la 200.000 RON si 4% plus 1% din ceea ce depaseste 200.000 RON. Proprietarii care detin proprietatile de mai bine de trei ani vor fi taxati cu 2% pana la 200.000 RON si cu 6.000 plus 2% ce depaseste 200.000 RON.

Foarte multi producatori de tigari au intrat in faliment dupa introducerea sistemului de accizare prin care acciza minima reprezinta minimum 90% din acciza tigaretei din clasa cea mai vanduta, a declarat Victoria Tomi, director in Ministerul de Finante.

oarte multi producatori de tigari au intrat in faliment dupa introducerea sistemului de accizare prin care acciza minima reprezinta minimum 90% din acciza tigaretei din clasa cea mai vanduta, a declarat Victoria Tomi, director in Ministerul de Finante.

"Multinationalele detin 95% din piata si probabil ca SNTR nu va mai exista deloc in 2-3 ani", a mai declarat Tomi. De la 1 ianuarie 2007, acciza se modifica de la 90% din acciza tigaretei celei mai vandute la 91%.

O alta modificare impusa de legislatia comunitara este ca situatiile financiare ale microfirmelor (societati care realizeaza cifre de afaceri mai mici decat 50.000 de euro) sa fie obligatoriu intocmite si avizate de un expert contabil sau de o firma autorizata.

alta modificare impusa de legislatia comunitara este ca situatiile financiare ale microfirmelor (societati care realizeaza cifre de afaceri mai mici decat 50.000 de euro) sa fie obligatoriu intocmite si avizate de un expert contabil sau de o firma autorizata.

Acum, microfirmele pot depune bilanturi pe raspunderea administratorului. In plus, pentru a putea conduce contabilitatea unei firme, sunt obligatorii studiile superioare economice, administratorul va raspunde pentru organizarea contabilitatii, iar directorul contabil sau expertul contabil, pentru corectitudinea raportarilor.

O alta modificare, care va fi aplicata tuturor firmelor, este ca situatiile financiare anuale nu se vor mai depune la Administratiile Financiare, ci la Registrul Comertului, a precizat Georgeta Petre. Ea a mai adaugat ca aceste modificari vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2009.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2006


Votati articolul "Dezbaterile Seminarului National de Fiscalitate 2006":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuiala deductibila

Intrebare: La scoaterea din gestiune a unui autoturism (lovit si vindut)
valoarea neamortizata este deductibila ? Autoturismul era folosit 50% in favoarea societatii, iar 50% in scopul personal al administratorului.Deasemenea am fost despagubiti de societatea de asigurare, suma pe care nu am impozitat-o.Bineinteles ca valoarea pe care am realizat-o prin vinzare am impozitato, insa nu a acoperit val.neamortizata.
Multumesc.

Raspuns: in cazul vanzarii unui mijloc fix care nu a fost amortizat integral, cheltuiala cu valoarea ramasa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X