Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Dezbaterile Seminarului National de Fiscalitate 2006

Firmele din Bucuresti ar putea depune prin Internet declaratiile fiscale, din 2007

Firmele din Bucuresti si din judetul Ilfov ar putea depune prin Internet declaratiile fiscale, de la 1 ianuarie 2007, prin extinderea sistemului disponibil in prezent numai marilor contribuabili, a declarat, miercuri, Robert Hofnar, director in Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

"Incercam sa pornim depunerea declaratiilor pe Internet pentru agentii economici din Bucuresti si Ilfov, de la inceputul anului viitor", a spus Hofnar, la Seminarul pe teme de fiscalitate organizat de Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton.

El a precizat ca sistemul va viza contribuabilii mici si mijlocii si va fi realizat pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor Publice. Firmele mari depun declaratiile in format electronic prin portalul e-guvernare.

Pana in ianuarie 2008, sistemul ar putea fi extins la nivel national.

Pentru depunerea declaratiilor prin Internet va fi necesar un certificat digital, care va putea fi obtinut de catre reprezentantul legal al firmelor, in baza unei cereri insotite de anumite documente.

"Documentele necesare vor fi prevazute intr-un ordin al ministrului Finantelor Publice, care acum este in stadiul de proiect", a spus Mihaela Hutanu, director in cadrul ANAF.

Printre documentele solicitate s-ar putea numara actul de autorizare a functionarii agentului economic sidocumentul de identificare a reprezentantului legal.

Cererea va fi depusa la organul fiscal iar certificatele vor fi valabile doi ani, perioada dupa care trebuie reinnoite pe baza aceleiasi proceduri.

Certificatele digitale de vizualizare vor putea fi folosite numai in relatia cu organul fiscal pentru depunerea declaratiilor, in conformitate cu dispozitiile legii semnaturii electronice.

Reprezentantii ANAF au precizat ca depunerea declaratiilor pe Internet este o facilitate atat pentru fisc, cat si pentru contribuabili.

Cristian Stoina, director executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice a municipiului Bucuresti, a mentionat ca va fi posibila eliberarea in sistem informatic a certificatelor de atestare fiscala si a cazierelor fiscale, astfel fiind eliminati "timpii morti" din activitatea Fiscului si a contribuabililor.


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Intentia autoritatilor fiscale este ca bazele de date sa devina "curate" la un moment dat, a spus Stoina.

Marii contribuabili sunt firmele cu o cifra de afaceri anuala de peste 70 de milioane de lei.

Referindu-se la codul de inregistrare pentru plata TVA, reprezentantii ANAF au precizat ca certificatele vor fi preschimbate, urmand sa fie modificat idicativul R in RO.

“Certificatele sunt la Directiile Generale ale Finantelor Publice, care le vor distribui administratiilor fiscale. Aceste documente vor putea fi ridicate pana la data de 25 decembrie. Certificatele vechi vor putea fi folosite pana la 31 decembrie, chiar daca contribuabilii intra in posesia certificatelor noi”, a spus Hofnar.

El a explicat ca nu se va putea face o livrare intr-un stat membru al Uniunii Europene sau o achizitie dintr-un stat comunitar fara sa existe un numar valid de TVA dat de autoritatea fiscala din tara respectiva.

“Exista obligatia de inregistrare ca platitor de TVA sau de obtinere a unui numar chiar daca nu sunteti platitor de TVA”, a completat reprezentantul ANAF.

Societatile cu o cifra de afaceri de pana la 50.000 de euro vor avea nevoie de expert contabil

Societatile comerciale cu o cifra de afaceri mai mica de 50.000 de euro vor trebui sa angajeze un expert contabil sau o firma de contabilitate care sa le semneze situatiile financiare, a declarat marti, la Sinaia, directorul general adjunct in cadrul Directiei Reglementari Contabile din Ministerul Finantelor Publice, Georgeta Petre, in cadrul Seminarului National de Fiscalitate, organizat de Grupul de editura si consultanta in afaceri Rentrop&Straton.


Potrivit oficialului MFP, modificarile care vor fi aduse Legii contabilitatii si ordinului privind profesia contabila nu vor aparea pana la sfarsitul acestui an. Modificarile la Legea contabilitatii se afla deja in dezbatre pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor.


In prezent, societatile mentionate pot intocmi situatii financiare pe raspunderea administratorului, nefiind nevoie de un expert contabil.


Pe de alta parte, Georgeta Petre a aratat ca in urmatorii doi ani situatiile financiare vor fi depuse tot la Ministerul Finantelor, desi au existat propuneri ca acestea sa se depuna la Oficiul Registrului Comertului. 'Registrul Comertului nu are capacitatea de a verifica datele si nici o retea in teritoriu care sa prelucreze aceste date, prin urmare termenul a fost decalat cu doi ani', a aratat directorul MFP.


Situatiile financiare consolidate se vor depune la sase luni de la incheierea exercitiului financiar, respetiv in luna iunie pentru anul precedent.


O alta modificare in domeniul contabilitatii o reprezinta faptul ca pentru a deveni expert contabil nu va mai fi nevoie exclusiv de studii de contabilitate ci vor fi acceptate si alte studii economice.


De asemenea, va fi elimina conditia vechimii pentru a participa la examenul de expert contabil, in conditiile in care dupa promovarea examenului va fi necesar un stagiu trei ani.

Persoanele fizice care cumpara masini noi dintr-un stat membru UE vor plati TVA dupa 1 ianuarie 2007

Persoanele fizice care achizitioneaza masini noi dintr-un stat membru al Uniunii Europene vor trebui sa plateasca dupa 1 ianuarie 2007, TVA pentru autoturismul cumparat, potrivit Codului Fiscal care va intra in vigoare la 1 ianuarie.


Aceasta prevedere este conforma cu normele UE, potrivit carora pentru masinile noi sau produsele accizabile TVA se plateste la locul de folosinta a bunului.


Masini noi sunt considerate autoturismele care au maxim 6.000 de kilometri sau sase luni vechime.


De asemenea, dupa 1 ianuarie 2007, potrivit Codului Fiscal se va plati si o taxa pentru prima inmatriculare a autovehiculelor, care va fi achitata insa indiferent daca masina este noua sau veche, sau daca este produsa pe piata interna sau pe cea externa.

Amenzi de peste 42 de milioane de lei, aplicate de inspectorii ANAF in primele zece luni ale anului

Inspectorii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) au aplicat, in perioada ianuarie- octombrie 2006, amenzi contraventionale in valoare de 42,48 milioane lei, informeaza ANAF.


Cele mai multe amenzi au fost aplicate in sectorul comertului cu amanuntul- 11,6 milioane lei, producatorilor si importatorilor de produse din tutun- peste 5,5 milioane lei, agentilor economici care activeaza in sectorul prestarilor de servicii - 4,2 milioane lei, agentilor economici care lucreaza cu masa lemnoasa- 1,8 milioane lei, in constructii- 1,4 milioane lei si in sectorul bauturilor alcoolice- 1,17 milioane lei.


Totodata, au fost confiscate bunuri in valoare de 66 milioane lei si au fost transmise un numar de 1,43 sesizari penale, de peste 695 milioane lei.


In perioada analizata, diferentele de impozite, taxe si contributii se ridica la 1,13 miliarde lei, iar dobanzile si penalitatile aferente diferentelor se cifreaza la 595 milioane lei.


Inspectorii ANAF au descoperit ca cele mai mari diferente de impozite si taxe au fost inregistrate sectorul produselor petroliere- in valoare de peste 117 milioane lei, activitatea de leasing- 109 milioane lei, sectorul prestari servicii- 99 milioane lei, sectorul deseurilor reciclabile- 92 milioane lei, constructii - 89 milioane lei, sectorul mase lemnoase- 66 milioane lei si in cel al comertului cu amanuntul.

Stiri pe scurt

Tranzactiile imobiliare vor fi impozitate de anul viitor cu 2%-3%, in functie de suma si de anul din care se detine proprietatea, a declarat Cornelia Petreanu, director in Ministerul de Finante.

ranzactiile imobiliare vor fi impozitate de anul viitor cu 2%-3%, in functie de suma si de anul din care se detine proprietatea, a declarat Cornelia Petreanu, director in Ministerul de Finante.

Cine detine proprietatea de mai putin de trei ani va plati 3% din valoarea de vanzare pana la 200.000 RON si 4% plus 1% din ceea ce depaseste 200.000 RON. Proprietarii care detin proprietatile de mai bine de trei ani vor fi taxati cu 2% pana la 200.000 RON si cu 6.000 plus 2% ce depaseste 200.000 RON.

Foarte multi producatori de tigari au intrat in faliment dupa introducerea sistemului de accizare prin care acciza minima reprezinta minimum 90% din acciza tigaretei din clasa cea mai vanduta, a declarat Victoria Tomi, director in Ministerul de Finante.

oarte multi producatori de tigari au intrat in faliment dupa introducerea sistemului de accizare prin care acciza minima reprezinta minimum 90% din acciza tigaretei din clasa cea mai vanduta, a declarat Victoria Tomi, director in Ministerul de Finante.

"Multinationalele detin 95% din piata si probabil ca SNTR nu va mai exista deloc in 2-3 ani", a mai declarat Tomi. De la 1 ianuarie 2007, acciza se modifica de la 90% din acciza tigaretei celei mai vandute la 91%.

O alta modificare impusa de legislatia comunitara este ca situatiile financiare ale microfirmelor (societati care realizeaza cifre de afaceri mai mici decat 50.000 de euro) sa fie obligatoriu intocmite si avizate de un expert contabil sau de o firma autorizata.

alta modificare impusa de legislatia comunitara este ca situatiile financiare ale microfirmelor (societati care realizeaza cifre de afaceri mai mici decat 50.000 de euro) sa fie obligatoriu intocmite si avizate de un expert contabil sau de o firma autorizata.

Acum, microfirmele pot depune bilanturi pe raspunderea administratorului. In plus, pentru a putea conduce contabilitatea unei firme, sunt obligatorii studiile superioare economice, administratorul va raspunde pentru organizarea contabilitatii, iar directorul contabil sau expertul contabil, pentru corectitudinea raportarilor.

O alta modificare, care va fi aplicata tuturor firmelor, este ca situatiile financiare anuale nu se vor mai depune la Administratiile Financiare, ci la Registrul Comertului, a precizat Georgeta Petre. Ea a mai adaugat ca aceste modificari vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2009.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2006


Votati articolul "Dezbaterile Seminarului National de Fiscalitate 2006":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Predarea-primirea unui bun si scoaterea lui din gestiune

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

- in gestiunea institutiei noastre se afla un bun cultural muzeal, despre care se pot spune urmatoarele:
- din presa vremii rezulta ca acest bun a fost descoperit, in urma sapaturilor,
la baza unei cladiri vechi aflate in incinta institutiei noastre.
- initial, pana a avea personalitate juridica,
institutia noastra a apartinut de Muzeul Judetean.
- cand institutia noastra a capatat personalitate jurdica,
Muzeul Judetean ne-a predat un Registru si niste bunuri culturale muzeale.
- despre bunul problema se face referire doar intr-un Proces-verbal de custodie
incheiat intre fostul director al institutiei noastre si o persoana de la Muzeul Judetean.
Acest inscris nu a fost inregistrat si datat, nu poarta stampila Muzeului Judetean
si sunt mazgalite si schimbate intre ele
calitatea celor care predau si primesc bunul.
In acest PV se spune ca acest bun se preda in custodia institutiei noastre
pe perioada nedeterminata.
- nu se cunosc alte detalii.

Abia acum, in urma inventarelor facute la cele 2 institutii,
s-a gasit ca bunul culturat figureaza in gestiunea celor 2 institutii.

Acum, bunul se afla in posesia institutiei noastre,
situatia gestiunii fiind acoperita oarecum.
Muzeul ne solicita sa-i predam bunul.
Consiliul Judetean, institutia care are in subordine cele 2 institutii,
nu stie ce recomandari sa faca,
daca noi trebuie sa predam bunul
si cum sa ne descarcam noi dupa aceea,
adica cum vom scadea din inventarul nostru acel bun.
Fiind un bun cultural muzeal,
sunt 2 situatii:
1. - daca se considera ca noi suntem proprietarii bunului,
atunci tinand cont de art.46 alin.1 si alin.2, art.99 si Anexa pct.1 lit.a din Legea nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008,
se spune ca
bunurile arheologice descoperite intamplator intra in administrarea institutiei care finanteaza sau coordoneaza cercetarile,
or in cazul de fata nu este vorbe despre asa ceva,
si
se mai spune ca
doar Ministerul Culturii si Cultelor va decide asupra institutiei careia i se vor transmite in administrare bunurile arheologice respective.
apoi,
se mai spune ca
un bun depus in custodia unei institutii publice
se vor restitui de catre institutia detinatoare
persoanei juridice care l-a depus
la cererea scrisa a acesteria, cu avizul Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor.

Totodata, cf. art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestiunea şi inventarierea bunurilor culturale deţinute de muzee, colecţii publice, case memoriale, centre de cultură şi alte unităţi de profil
se spune ca:
- Art. 9. - În cazul bunurilor culturale revendicate şi retrocedate foştilor proprietari, scoaterea din gestiune se face numai în baza hotărârii judecătoreşti de retrocedare, rămasă definitivă şi irevocabilă.

In urma celor prezentate, este corect sa se procedeze
cf. prevederilor Legii nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008
sau
cf.art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 ?

Fiind vorba despre un bun cultural muzeal este foarte grav si riscant
sa se scada din gestiune fara a se respecta prevederile legale.

Consiliul Judetean, institutia superioara Muzeului Judetean si institutiei noastre,
nu stie ce raspuns sa dea.
Printr-o adresa oficial ne-a solicitat tot noua, sa gasim o modalitate legala care
sa se finalizeze prin expunerea bunului in spatiul expozitional al Muzeului Judetean.
Dar, pe de alta parte, fara un aviz in acest sens,
fara ca muzeografii institutiei noastre sa spuna ca
bunul nu poate fi expus la noi, ca nu sunt conditii optime de conservare, .....
si fara ca Muzeul Judetean sa ne faca o adres oficiala ca
intentioneaza ca acest bun sa fie cuprins intr-o expozitie,
dar cu caracter temporar,
sa arate necesitatea solicitarii in vederea expunerii, ......,
bunul urmand sa se intoarca la institutia noastra,
consider ca nu putem face nici o predare-primire
definitiva a bunului, de la o institutie la alta.

Muzeul Judetean ne-a trimis recent o adresa oficiala
prin care ne ameninta cu o actiune civila in instanta,
daca refuzam sa ii predam bunul.

In contabilitatea niciuneia dintre cele 2 institutii
nu se poate spune ca exista erori
si ca acest bun a fost inregistrat ....
Nimeni nu risca sa sustina acest lucru.

Va rog foarte mult sa ne ajutati cu un sfat,
cum trebuie procedat in cazul de fata ?

Raspuns: Veti primi un raspuns oficial care va rezolva dilema.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii au confiscat 2.7 tone de legume si de fructe din angro-uri

    • Inspectorii antifrauda au confiscat 2,7 tone de legume si fructe si au aplicat sanctiuni de peste 270.000 lei comerciantilor din angro-urile bucurestene si din judetul Ilfov, in urma unui control desfasurat saptamana trecuta. ANAF informeaza printr-un comunicat de presa ca au desfasurat in data de 17 mai controale operative la 69 de comercianti. "In urma abaterilor constatate au fost aplicate 39 de sanctiuni contraventionale in cuantum de 270.800 de lei&nb...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile