Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Regularizare avans incasat in perioada de anulare a codului TVA. Care e procedura?

regularizare tvadecont 300livrare serviciiregularizare avansanularea codului tva

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate inactiva fiscal cu o cifra de afaceri care depaseste plafonul de TVA si care colecteaza si plateste TVA la toate livrarile. Firma incaseaza in perioada de inactivitate un avans pentru care colecteaza, plateste TVA si depune lunar declaratia 311.

Consutantul fiscal ne va ajuta astfel sa stabilim daca prin stornarea avansului si intocmirea facturii de livrare, TVA-ul datorat la livrare aferent avansului se anuleaza avand in vedere ca societatea s-a reactivat, a devenit platitoare de TVA si livrarea serviciilor a avut loc dupa inscrierea in scopuri de TVA.

Spre deosebire de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, poate recupera, prin regularizare, suma TVA colectata aferenta avansului, doar persoana impozabila cu cod valid de TVA care a incasat un avans. Recuperarea se efectueaza la momentul livrarii bunurilor, odata cu emiterea facturii de livrare, concomitent cu factura de stornare a avansului, operatiune cunoscuta sub denumirea de regularizare.

Suma TVA colectata, inscrisa cu semnul minus in factura de regularizare emisa, dar si suma TVA colectata, cu semnul plus, din factura de livrare a bunurilor, se evidentiaza de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, in jurnalul pentru vanzari si se raporteaza prin decontul de TVA cod 300, rezultand TVA de plata sau TVA de rambursat. Rezulta TVA de plata datorata bugetului de stat numai in situatia in care suma TVA deductibila din perioada fiscala de raportare este mai mica decat suma TVA colectata.

La randul sau, la primirea facturii de regularizare din partea furnizorului inregistrat in scopuri de TVA, cumparatorul ajusteaza dreptul de deducere exercitat initial pentru avansul achitat si exercita dreptul de deducere a sumei TVA deductibile aferenta bunurilor achizitionate. in baza facturii de livrare primite.

In acest context, trebuie retinut faptul ca beneficiarul nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente unui avans platit sau unei achizitii efectuate de la o persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, aspect reglementat prin art. 11, alin. (1^4) “Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa. ”

Astfel, persoana impozabila al carui cod de TVA a fost anulat din oficiu, dar care s-a reinregistrat in scopuri de TVA, nu are dreptul sa regularizeze, la momentul livrarii bunurilor dupa reinregistrare, suma TVA colectata prin factura emisa in perioada in care codul sau de TVA era anulat, platita efectiv bugetului de stat si raportata prin declaratia cod 311. La momentul livrarii bunurilor dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, persoana impozabila respectiva storneaza factura de avans emisa care cuprinde si TVA, dar fara a recupera de la bugetul statului suma TVA colectata si platita efectiv bugetului de stat. Valoarea totala a facturii de stornare a avansului care include si TVA, se ia in considerare doar pentru diminuarea creantei fata de clientul sau.

Practic, in situatia prezentata, persoana impozabila colecteaza TVA, atat la incasarea avansului, suma fiind declarata prin formularul 311, cat si la livrarea bunurilor pentru care s-a incasat avansul respectiv, suma fiind decontata prin formularul cod 300, spre deosebire de cumparator care exercita dreptul de deducere o singura data, in baza facturii primite pentru achizitia bunurilor.


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regularizare tvadecont 300livrare serviciiregularizare avansanularea codului tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Decembrie 2015


Votati articolul "Regularizare avans incasat in perioada de anulare a codului TVA. Care e procedura?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

DONATIE

Intrebare: BUNA ZIUA!
procedez corect facand inregistrarea urmatoare pentru o donatie de marfa data de firma mea 623=371 /623-il consider ca o promovare a vanzarilor si il iau ca fiind deductibil fiscal integral?
multumesc!

Raspuns: va multumesc foarte mult pentru raspuns!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Decembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X