Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Regularizare avans incasat in perioada de anulare a codului TVA. Care e procedura?

regularizare tvadecont 300livrare serviciiregularizare avansanularea codului tva

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate inactiva fiscal cu o cifra de afaceri care depaseste plafonul de TVA si care colecteaza si plateste TVA la toate livrarile. Firma incaseaza in perioada de inactivitate un avans pentru care colecteaza, plateste TVA si depune lunar declaratia 311.

Consutantul fiscal ne va ajuta astfel sa stabilim daca prin stornarea avansului si intocmirea facturii de livrare, TVA-ul datorat la livrare aferent avansului se anuleaza avand in vedere ca societatea s-a reactivat, a devenit platitoare de TVA si livrarea serviciilor a avut loc dupa inscrierea in scopuri de TVA.

Spre deosebire de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, poate recupera, prin regularizare, suma TVA colectata aferenta avansului, doar persoana impozabila cu cod valid de TVA care a incasat un avans. Recuperarea se efectueaza la momentul livrarii bunurilor, odata cu emiterea facturii de livrare, concomitent cu factura de stornare a avansului, operatiune cunoscuta sub denumirea de regularizare.

Suma TVA colectata, inscrisa cu semnul minus in factura de regularizare emisa, dar si suma TVA colectata, cu semnul plus, din factura de livrare a bunurilor, se evidentiaza de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, in jurnalul pentru vanzari si se raporteaza prin decontul de TVA cod 300, rezultand TVA de plata sau TVA de rambursat. Rezulta TVA de plata datorata bugetului de stat numai in situatia in care suma TVA deductibila din perioada fiscala de raportare este mai mica decat suma TVA colectata.

La randul sau, la primirea facturii de regularizare din partea furnizorului inregistrat in scopuri de TVA, cumparatorul ajusteaza dreptul de deducere exercitat initial pentru avansul achitat si exercita dreptul de deducere a sumei TVA deductibile aferenta bunurilor achizitionate. in baza facturii de livrare primite.

In acest context, trebuie retinut faptul ca beneficiarul nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente unui avans platit sau unei achizitii efectuate de la o persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, aspect reglementat prin art. 11, alin. (1^4) “Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa. ”

Astfel, persoana impozabila al carui cod de TVA a fost anulat din oficiu, dar care s-a reinregistrat in scopuri de TVA, nu are dreptul sa regularizeze, la momentul livrarii bunurilor dupa reinregistrare, suma TVA colectata prin factura emisa in perioada in care codul sau de TVA era anulat, platita efectiv bugetului de stat si raportata prin declaratia cod 311. La momentul livrarii bunurilor dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, persoana impozabila respectiva storneaza factura de avans emisa care cuprinde si TVA, dar fara a recupera de la bugetul statului suma TVA colectata si platita efectiv bugetului de stat. Valoarea totala a facturii de stornare a avansului care include si TVA, se ia in considerare doar pentru diminuarea creantei fata de clientul sau.

Practic, in situatia prezentata, persoana impozabila colecteaza TVA, atat la incasarea avansului, suma fiind declarata prin formularul 311, cat si la livrarea bunurilor pentru care s-a incasat avansul respectiv, suma fiind decontata prin formularul cod 300, spre deosebire de cumparator care exercita dreptul de deducere o singura data, in baza facturii primite pentru achizitia bunurilor.


Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regularizare tvadecont 300livrare serviciiregularizare avansanularea codului tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Decembrie 2015


Votati articolul "Regularizare avans incasat in perioada de anulare a codului TVA. Care e procedura?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Semnatura electronica

Intrebare: Buna ziua,

Am un certificat digital personal pe care il folosesc deja de 1/2 an, pentru semnatura electronica a declaratiilor fiscale ale unei societati. Care sunt pasii de urmat pentru a putea sa semnez electronic, pe baza aceluiasi certificat, declaratiile fiscale ale unei societati noi?

Vali Popescu

Raspuns: cu un singur certificat digital calificat pute??i depune declara??ii electronice pentru un numar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Decembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile