Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Zoom fiscal

corectarea erorilor materialedecont tvanoul cod fiscal2016

Va reamintim ca in Monitorul Oficial nr. 926 din 15 decembrie 2015 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA.

Potrivit prevederilor acestuia, deconturile de TVA depuse de persoanele impozabile pot fi corectate la solicitarea acestora, pentru erori de tipul:

– erori de transcriere (preluarea eronata a sumelor din jurnale, inversarea unor cifre, preluarea eronata a datelor din decontul perioadei anterioare, etc.);
– inregistrarea in decont a diferentelor de taxa de plata constatate de organele de control, in alte randuri decat cele stabilite prin reglementarile legale;
– inscrierea in decont a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara.

Corectarea decontului nu se poate face pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care sunt in derulare inspectii fiscale.


Persoanele impozabile care solicita corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA depun cererea de corectare insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent, in raza caruia se afla domiciliul fiscal.

In urma depunerii cererii de catre contribuabili si pe baza analizei efectuate, organul fiscal emite decizia de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA, care se comunica contribuabililor.

In situatia in care in urma corectarii erorilor rezulta o suma negativa a taxei, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei urmatoare la sectiunea regularizari, randul "soldul sumei negative a TVA reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursarea".

Daca suma rezultata este pozitiva, aceasta se va inscrie pe randul "soldul TVA de plata din perioada precedenta, neachitata pana la data depunerii decontului de TVA".

Se considera eroare materiala si situatia in care persoana impozabila care poate solicita rambursarea soldului sumei negative a TVA, a omis sa bifeze caseta corespunzatoare din decont. In acest caz se depune o declarative pe propria raspundere din care sa rezulte intentia persoanei in cauza de a indrepta eroarea.


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii


Daca din analiza documentelor prezentate de contribuabili nu se justifica solicitarea de corectare a erorilor, organul fiscal comunica contribuabililor decizia de respingere a solicitarii, care va contine si motivatia respingerii.

Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
corectarea erorilor materialedecont tvanoul cod fiscal2016

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Decembrie 2015


Votati articolul "Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Zoom fiscal":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura listata doar la un calculator

Intrebare: Buna seara !

Institutia noastra a primit de la o Societate Comerciala
o Factura - intocmita si listata la un calculator,
stampilata si semnata.

Factura nu are formatul tipizat, specific unor facturi.

Institutia noastra va trebui sa achite cval Facturii ?....
chiar daca este doar listata doar la un calculator ?

Raspuns: Factura fiscala poate fi emisa de un program electronic sau pe formular tipizat, important fiind...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Decembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X