Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Credit nerambursabil

Societatea are aprobat un credit nerambursabil pentru investitii, din fonduri guvernamentale, prin ADR – Nord Est. De asemenea, un credit nerambursabil pentru perfectionarea resurselor umane.

Ne-ar interesa inregistrarile contabile privind creditul acordat si valoarea investitiilor rezultate la creditul pentru investitii. La creditul pentru perfectionarea resurselor umane, inregistrarea creditului, dupa care cheltuielile efectuate prin bugetul aprobat. Avem si un contract de parteneriat cu o firma pentru predarea cursurilor pe categorii de personal. Sunt prevazute cheltuieli cu telefoane, internet, consumabile, material didactic, pliante s.a. Cum se inchid aceste credite?

In functie de destinatie, sumele reprezentand contributiile financiare nerambursabile, ajutoarele sau imprumuturile nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice se inregistreaza in evidenta contabila cu ajutorul urmatoarelor conturi:

  • contul 445 „Subventii“, in situatia in care sumele primite sunt destinate acope-ririi cheltuielilor de exploatare. In aceasta categorie se incadreaza cheltuielile privind perfectionarea personalului, cheltuieli cu telefoanele, materialele consumabile, pliante, materiale didactice etc.;
  • contul 131 „Subventii pentru investitii“, in situatia in care sumele primite sunt destinate realizarii de investitii.

Din bonul valoric transmis rezulta faptul ca sunteti interesati de monografia contabila a societatii care va primi contributia nerambursabila prin agentia pe care o reprezentati, nu de monografia propriu-zisa a agentiei. In monografia utilizata pentru contabilizarea celor doua operatiuni la firma beneficiara trebuie sa avem in vedere functiunea celor doua conturi de baza, astfel:

  • Pentru contributiile destinate activitatii de exploatare se utilizeaza contul 445.

Contul este de activ si functioneaza astfel:

-in debitul contului se inregistreaza valoarea contributiilor primite prin creditul contului 741;

-in creditul contului se inregistreaza valoarea contributiilor incasate prin debitul contului 5121.

Soldul contului reprezinta contributiile de primit.

Ca regula generala, contributiile primite pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare se transfera ca venit in contul de profit si pierdere 121, dupa efectuarea inregistrarii: 445 = 741, pe masura ce sunt inregistrate si cheltuielile de exploatare aferente. In situatia in care contributiile incasate depasesc nivelul cheltuielilor aferente efectuate, diferenta se inregistreaza in contul 472 „Venituri in avans“.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


Exemplu:

In data de 03.05.2006 ADR – NORD EST primeste pentru firma Confexpert contributii nerambursabile de la organisme internationale in suma totala de 120.000 lei, necesare pentru acoperirea urmatoarelor cheltuieli ce urmeaza a se efectua pentru o perioada de trei luni:

  • perfectionarea personalului de specialitate incepand cu luna iunie 2006 (cont sintetic 628) – total 90.000 lei;
  • telefoane, faxuri, internet (cont sintetic 626) – total 3.000 lei;
  • materiale consumabile (formulare tipizate, toner, hartie, rechizite etc. – (cont sintetic 604) – total 2.400 lei;
  • materiale didactice, pliante, brosuri (cont sintetic 604) – total 24.600 lei.

Perfectionarea celor 12 persoane angajate cu contract de munca pe perioada nedeterminata, este asigurata de firma Didacticprof cu care a incheiat contract in acest sens. Cursurile sunt sustinute in afara sediului agentiei, ceea ce implica punerea la dispozitia firmei a unui pachet de servicii format din: contravaloarea serviciilor de predare cursuri de specializare in imple-mentarea programelor de dezvoltare regionala la care se adauga contravaloarea serviciilor de cazare, masa si transport. Structura acestor cheltuieli trebuie prezentata de firma prestatoare sub forma unui deviz care reprezinta anexa la contractul incheiat intre ambele parti. In vederea asigurarii unei situatii clare a cheltuielilor efectuate in acest scop si a urmaririi respectarii bugetului de venituri si cheltuieli intocmit pentru obiectivul finantat, evidenta contabila a firmei Confexpert trebuie organizata pe analitice ale conturilor 628, 626 si 604.

ADR – NORD EST vireaza suma incasata de 120.000 lei firmei Confexpert in data de 12.05.2006. Inregistrarile contabile care se efectueaza de firma Confexpert sunt urmatoarele:

  In luna mai 2006:

  • primirea contributiilor:

 5121 Conturi la banci in lei“ = 445 „Subventii“ 120.000

In luna iunie 2006:

  • primirea facturii fiscale de la firma Didacticprof in calitate de prestator de servicii (cursuri de specializare personal):
  •  % = 401 „Furnizori“ 30.000
primirea facturii fiscale de la firma Didacticprof in calitate de prestator de servicii (cursuri de specializare personal):
  •  % = 401 „Furnizori“ 30.000

    628 „Alte cheltuieli cu servicii 25.210

     executate de terti“

     4426 „T.V.A. deductibila“ 4.790

    • primirea de la diversi furnizori a celor 3 facturi de telefon, fax, internet (cumulat 1.000 lei) contabilizate separat prin analitice ale contului 626:

    %= 401 „Furnizori“ 1.000

    626 „Cheltuieli postale si taxe

    de telecomunicatii“ 840

    4426 „T.V.A. deductibila“ 160

    • primirea de la diversi furnizori a facturilor de materiale consumabile diverse (cumulat 800 lei) contabilizate separat prin analitice ale contului 604:

    %= 401 „Furnizori“ 800

    604 „Cheltuieli privind 678

    materialele nestocate“

    4426 „T.V.A. deductibila“ 128

    • primirea de la diversi furnizori a facturilor de materiale didactice, pliante, brosuri (cumulat 8.200 lei) contabilizate separat prin analitice ale contului 604:

    %= 401 „Furnizori“ 8.200

    604 „Cheltuieli privind 6.891

    materialele nestocate“

     4426 „T.V.A. deductibila“ 1.309

    604 „Cheltuieli privind 6.891

    materialele nestocate“

     4426 „T.V.A. deductibila“ 1.309

     

    604 „Cheltuieli privind 6.891

    materialele nestocate“

     4426 „T.V.A. deductibila“ 1.309

     

    604 „Cheltuieli privind 6.891

    materialele nestocate“

     4426 „T.V.A. deductibila“ 1.309

    • inregistrarea veniturilor la nivelul cheltuielilor de exploatare efectuate in luna iunie 2006:

    445 „Subventii“ = 741 40.000 (30.000+1000+800+8200)

                                      „Venituri din subventii de exploatare“

    • inregistrarea pe venituri anticipate a sumelor provenind din contributii ce urmeaza a fi cheltuite in lunile iulie si august 2005:

    445 „Subventii“ = 472 „Venituri inregistrate in avans“ 80.000

    • la sfarsitul lunii iunie 2006 se face inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli din care rezulta ca influenta acestor indicatori asupra rezultatului fiscal (profit sau pierdere) este zero. Astfel, veniturile din contributii vor fi egale cu cheltuielile din exploatare aferente si deci firma beneficiara a contributiei nerambursabile nu va datora impozit pe profit bugetului general consolidat sau nu va inregistra pierdere contabila/fiscala din derularea acestor operatiuni;
    • in lunile iulie si august 2006, pe masura efectuarii cheltuielilor de exploatare care se vor inregistra identic ca in luna iunie 2006, sumele inregistrate in contul de ve-nituri in avans vor fi inregistrate in contul de venituri din subventii de exploatare prin formula contabila:

    472 „Venituri inregistrate = 741 „Venituri din 40.000 ... 40.000

    in avans“                                      subventii de exploatare“

    De retinut este faptul ca, prin exemplul dat, suma primita drept contributie a fost considerata ca fiind impartita in mod egal pentru cele trei luni, dar practic acest fapt nu este obligatoriu. Obligatorie este doar incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli intocmit pentru aceasta operatiune de natura economica.

    Referitor la T.V.A., daca firma beneficiara este inregistrata ca platitoare de T.V.A. si deruleaza conform obiectului sau de activitate atat operatiuni scutite fara drept de de-ducere T.V.A. cat si operatiuni impozabile T.V.A., aceasta are obligatia sa exercite lunar dreptul de deducere a T.V.A. prin optarea pentru aplicarea uneia dintre urmatoarele doua modalitati enumerate:

    • prin aplicarea pro-rata provizorii de 54,40% (ipotetic) care reprezinta de fapt pro-rata definitiva stabilita pentru anul fiscal 2005;
    • sa tina evidenta fiscala a T.V.A. din facturile fiscale ale furnizorilor pe trei jurnale de cumparari:

    -achizitii de bunuri si servicii pentru operatiuni scutite fara drept de deduce-re a T.V.A., caz in care nu deduce T.V.A., suma reintregind cheltuiala de exploatare aferenta;

    -achizitii de bunuri si servicii pentru operatii impozabile, caz in care deduce integral T.V.A.;

    -achizitii de bunuri si servicii destinate atat realizarii de operatii scutite fara drept de deducere a T.V.A. cat si realizarii de operatiuni impozabile, caz in care se deduce T.V.A., pe baza de pro-rata provizorie de 54,40%.

    Daca s-a ales metoda de deducere prin pro-rata, la sfarsitul anului firma va avea obligatia sa calculeze pro-rata definitiva pentru anul fiscal 2006, suma T.V.A. nedeductibila rezultata urmand a fi inregistrata din punct de vedere contabil in contul 635 si din punct de vedere fiscal in decontul T.V.A. depus pentru luna decembrie 2006 la rubrica ,,regularizari“.

    Referitor la contributiile pentru activitatea de investitii se utilizeaza contul 131 „Subventii pentru investitii“, dezvoltat pe analitice in functie de sursa de finantare. Contul este de pasiv si functioneaza astfel:

    • in creditul contului se inregistreaza valoarea contributiilor nerambursabile incasate pentru investitii, in corespondenta cu debitul contului 5121;
    • in debitul contului se inregistreaza cota-parte a contributiilor pentru investitii trecute la venituri corespunzator amortizarii calculate in corespondenta cu creditul contului 758, analitic distinct.

    Soldul contului reprezinta contributiile pentru investitii nevirate la rezultatul exercitiului.

    Exemplu: 

    In luna august 2006, ADR – NORD EST incaseaza pentru firma Confexpert in data de 10.08.2006 suma de 275.040 lei (echivalentul a 78.580 euro) reprezentand contributie financiara nerambursabila destinata construirii unei hale de productie si dotarii cu mijloace fixe si echipamente necesare realizarii productiei de confectii. Valoarea obiectivului de investitii suportata integral din contributii nerambursabile este structurata astfel:

    • 201.600 lei reprezentand contravaloarea cladirii amortizabile in 40 de ani (rata lunara de amortizare liniara calculata fiind de 420 lei/lunar);
    • 73.440 lei reprezentand contravaloarea echipamentelor si mijloacelor fixe necesare dotarii halei de productie, mijloace fixe amortizabile in 8 ani (rata lunara de amortizare calculata este de 765 lei/luna).

    ADR – NORD EST vireaza suma de 275.040 lei firmei Confexpert in data de 14.08.2006.

    Mentionam faptul ca, in monografia prezentata, ratele lunare de amortizare au fost stabilite doar pentru exemplificare, urmand ca firma beneficiara sa stabileasca ratele co-recte in functie de duratele normale de functionare, in conformitate cu prevederile H.G. nr. 2.139 din 30 noiembrie 2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe. Trebuie de asemenea respectate si prevederile legale privind amortizarea fiscala reglementata prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

    Inregistrarile contabile care se efectueaza de firma Confexpert sunt:

    •  incasarea sumei reprezentand contributie financiara nerambursabila:

    5121 „Conturi la banci in lei“ = 131 „Subventii pentru 275.040

                                                             investitii (analitic distinct)“

    • achizitia echipamentelor si mijloacelor fixe:

     2131 „Echipamente tehnologice“ = 404 „Furnizori de imobilizari“ 73.440

    • inregistrarea lucrarilor executate de antreprenorul general pentru constructia obiectivului de investitii:

    231„Imobilizari corporale = 404 „Furnizori de imobilizari“ 201.600

                                 in curs“

    • plata furnizorilor de imobilizari:

    404 „Furnizori de imobilizari“ = 5121 „Conturi la banci in lei“ 275.040

    • receptia finala a obiectivului de investitii in luna decembrie 2006:

    212 „Constructii“ = 231 „Imobilizari corporale in curs“ 201.600

    • inregistrarea lunara a amortizarii aferente cladirii si echipamentelor:

    6811 „Cheltuieli de exploatare = 2811 „Amortizarea amenajarilor 420

    privind amortizarea imobilizarilor“          de terenuri“

    6812 „Cheltuieli de exploatare = 2812 „Amortizarea privind provizioanele“ 765 constructiilor“

    • reluarea lunara la venituri a contributiei primite pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea incepand cu luna inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea:

    131„Subventii pentru investitii“ = 741 „Venituri din subventii din investitii“ 1.185

    Contul 131 se va inchide in momentul amortizarii integrale a investitiilor pentru care s-a incasat contributia nerambursabila.

    Trebuie retinut faptul ca in situatia in care obiectivul de investitii este realizat atat din sume provenind din contributii nerambursabile, cat si din surse proprii, repartizarea cheltuielilor si inregistrarea veniturilor se face direct proportional cu ponderea fiecareia in valoarea totala a investitiei conform proiectului de buget intocmit inainte de inceperea investitiei.

    Pentru achizitia unor echipamente si licente soft in valoare totala de 35.500 euro se incaseaza fonduri nerambursabile in suma de 30.000 euro (84,50% din valoarea investitiei), deci efortul propriu al firmei este de 5.500 euro (15,50% din valoarea investitiei).

    Amortizarea investitiilor se face in termen de 5 ani, cu o rata lunara de amortizare de 2.059 lei/luna. Cursul valutar in exemplul dat este de 3,4800 lei/euro.

     Inregistrarile contabile care se efectueaza sunt urmatoarele:

    • incasarea echivalentului in lei a sumei de 30.000 euro in contul de disponibil:

    5121 „Conturi la banci“ = 131„Subventii pentru 104.400 lei

                                                    investitii“

    • achizitionarea echipamentelor sistemice de calcul si incadrarea acestora la imobilizari corporale:

    214 „Mobilier, aparatura birotica“ = 404 „Furnizori de 88.740 (25.500 euro)

                                                                     imobilizari“

    • achizitionarea licentelor soft si incadrarea acestora la imobilizari necorporale:
    1. 205„Concesiuni, brevete = 404 „Furnizorii de imobilizari“ 34.800 licente“ (10.000 euro)
    • plata facturilor pentru mijloacele fixe achizitionate:

    404 „Furnizori de imobilizari = 5121 „Conturi la banci“ 123.540

    • finantare din surse proprii: 15,50% (319,15 lei)

    681„Cheltuieli de exploatare = 281 „Amortizari privind 229,25

    privind amortizarile,                            provizioanele imobilizarile corporale“

    si ajustarile pentru depreciere“

    681„Cheltuieli de exploatare = 281 „Amortizari privind 89,90

    privind amortizarile imobilizarile          provizioanele si ajustarile pentru depreciere“

     corporale“

    • finantare din contributii nerambursabile: 84,50% (1.739,85 lei)

    681„Cheltuieli de exploatare privind = 28 „Amortizari privind 1.249,75

    amortizarile, provizioanele si                        imobilizarile corporale“

    ajustarile pentru depreciere“

    681„Cheltuieli de exploatare privind  = 281 „Amortizari privind 490,10

    amortizarile provizioanele                              imobilizarile corporale“

     si ajustarile pentru depreciere“

    • reluarea la venituri a sumei amortizate direct proportional cu ponderea contributiei primite in totalul investitiei supuse amortizarii:

    131„Subventii pentru investitii“ = 741 „Venituri din subventii de exploatare“

    Similar situatiei contributiilor nerambursabile pentru cheltuieli de exploatare, inregistrarile contabile de efectuat in cazul contributiilor pentru investitii nu influenteaza negativ rezultatul contabil si fiscal al societatii, influenta fiind zero daca se respecta principiul repartizarii corecte (procentuale) asupra veniturilor si cheltuielilor.

    Spre deosebire de contributiile aferente activitatii de exploatare abordate la pct. 1, pentru contributiile aferente investitiilor, consideram ca din punctul de vedere al T.V.A., societatea se incadreaza in conditiile stabilite prin Normele privind aplicarea scutirii de

    T.V.A. pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare sau din imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale reglementate prin O.M.F.P. nr. 141 din 20 ianuarie 2004, publicat in M.Of. nr. 65 din 26 ianuarie 2004. O.M.F.P. nr. 141 a fost inlocuit de O.M.F.P. nr. 1.880 din 7 decembrie 2005, publicat in M.Of. nr. 1.144/19 decembrie 2005.

    Aceste operatiuni sunt reglementate prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, art. 143 alin. (1) lit. l. In aceasta situatie, operatiunile de achizitie bunuri si servicii desti-nate investitiilor pot fi incadrate la operatiuni scutite de T.V.A. Scutirea poate fi realizata prin urmatoarele modalitati:

    • prin restituirea T.V.A. catre beneficiarii fondurilor nerambursabile care nu sunt platitori de T.V.A.;
    • prin facturarea fara T.V.A. de catre furnizorii/prestatorii persoane impozabile romane, care participa la realizarea obiectivelor sau proiectelor finantate din fondurile nerambursabile (contractori) si de catre furnizorii sau prestatorii contractorilor din Romania (subcontractori). Contractorii si subcontractorii isi pot exercita dreptul de deducere a T.V.A. aferente intrarilor destinate realizarii obiectivului sau a proiectului. Emiterea facturilor fiscale in regim de scutire de T.V.A., se poate efectua de catre furnizori numai pe baza unui certificat de scutire de T.V.A. care se solicita pentru contractori si subcontractori de catre beneficiarii fondurilor sau, dupa caz, de catre agentia de imple-mentare. Factura se emite catre beneficiarii fondurilor, mentionandu-se pe factura, atunci cand este cazul, si agentia de implementare prin care se face plata.

    Restituirea T.V.A. se efectueaza de organele fiscale teritoriale pe baza urmatoarelor documente:

    se efectueaza de organele fiscale teritoriale pe baza urmatoarelor documente:
    • cererea de restituire a T.V.A.;
    • copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a solicitantului;
    • facturi fiscale sau alte documente legal aprobate din care sa rezulte cuantumul T.V.A. pentru care se solicita restituirea;
    • dovada platii pana la data solutionarii cererii pentru bunurile sau serviciile achizitionate pentru care se solicita restituirea T.V.A. (dispozitii de plata, dispozitii de incasare, ordine de plata, cecuri, extrase de cont, chitante, bonuri fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale sau alte documente de plata);
    • documente din care sa rezulte modalitatea de finantare, insotite de traducerea autorizata a acestora, dupa caz;
    • adresa din partea agentiei de implementare prin care sunt definite partile implicate in derularea operatiunilor, respectiv beneficiari, contractori si subcontractori;
    • copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor de T.V.A. a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori si/sau subcontractori.

    Certificatul de scutire de T.V.A. se elibereaza la cererea beneficiarului fondurilor, indiferent de calitatea de platitor sau neplatitor de T.V.A., de catre directia generala a finantelor publice judeteana in a carei raza teritoriala isi are sediul social solicitantul.

    se elibereaza la cererea beneficiarului fondurilor, indiferent de calitatea de platitor sau neplatitor de T.V.A., de catre directia generala a finantelor publice judeteana in a carei raza teritoriala isi are sediul social solicitantul.

    In situatia in care exista un contract si un contractor pentru mai multi beneficiari, certificatul de scutire de T.V.A. se poate elibera agentiei de implementare, la solicitarea acesteia.

    Pentru eliberarea certificatului de scutire de T.V.A., beneficiarii fondurilor trebuie sa prezinte urmatoarele documente:

    • cererea de eliberare a certificatului de scutire de T.V.A.;
    • copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor de T.V.A. a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori ori subcontractori, dupa caz;
    • documente din care sa rezulte modalitatea de finantare insotite de traducerea autorizata a acestora, dupa caz;
    • copie de pe contractele incheiate cu contractorii, insotite de traducerea autorizata, sau cel putin traducerea acordului de contract si a ofertei financiare, care poate fi numita si buget detaliat, lista de cantitati, lista de preturi sau programul platilor;
    • copii de pe contractele incheiate de contractorii cu subcontractorii din Romania;
    • adresa din partea agentiei de implementare prin care sunt definite partile implicate in derularea operatiunilor (beneficiari, contractori si subcontractori) si se mentioneaza persoana care solicita certificatul de scutire de T.V.A. (beneficiarul fondurilor sau agentia de implementare).

    Pentru obtinerea certificatului de scutire beneficiarul direct al contributiilor nerambursabile solicita agentiei dvs. avizul de scutire de T.V.A.. Solicitarea beneficiarului este inaintata de ADR catre MIE, institutie care la randul ei, in calitate de autoritate contractanta, da avizul final pe care beneficiarul il anexeaza la dosarul depus la organul fiscal teritorial.

    Certificatul de scutire eliberat este valabil pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate de la data eliberarii, pe toata durata de realizare a obiectivului sau, dupa caz, a proiectului, in conditiile in care se face dovada existentei sursei de finantare. In situatia in care ulterior eliberarii certificatului de scutire se schimba contractorii sau subcontractorii ori se suplimenteaza fondurile initiale si se incheie contracte noi pentru realizarea obiectivului sau proiectului, certificatul initial poate fi modificat sau suplimentat.

    Furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii, contractori sau subcontractori, au obligatia sa mentioneze pe factura numarul si data certificatului in baza caruia factureaza in regim de scutire.

    Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

    Data aparitiei: 19 Decembrie 2006


    Votati articolul "Credit nerambursabil":
    Rating:

    Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


    ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

    Imputare cval Factura - fostul contabil sef

    Intrebare: - institutie publica
    - fosta contabil sef a inregistrat in contabilitate o Factura
    pentru care nu exista nici un Contract sau vreo Comanda ferma
    din partea emitentului facturii.
    - cel care a emis Factura a prestat servicii, dar fara sa fi existat
    in prealabil o solicitare de prestare servicii sau /si documente cum sunt cele de mai sus.

    - directorul vrea sa ii impute suma prevazuta in Factura
    pe care fosta contabil sef a inregistrat-o din greseala.

    1. - va trebui sa se impute suma fostului contabil sef ?
    2. - exista o posibilitate de radiere /stornare Factura ?

    Raspuns: - Factura a fost inregistrata in contabilitate, dar nu a fost avizata plata si nici nu a fost...... » citeste tot raspunsul aici

    Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

    Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


    Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


    X
    user
    user

    Intrebare antispam: 4 + 3 =
      Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

    Adauga acest articol in site-ul tau

    Subiectele saptamanii

    • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

      • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

    • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

      • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

    • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

      • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

    • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

      • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

    • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

      • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

    • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

      • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

    MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

    Newsletter zilnic GRATUIT

    PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
    Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
    Stiri si analize economice
    SATI

    Atentie, Contabili!

    PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
    Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

    DESCARCA GRATUIT Raportul Special
    "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


    email
    Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
    X