In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate care este in insolventa din luna august 2014 conform Legii 85/2006. Societatea are TVA de recuperat si nu a solicitat rambursarea. Cum se completeaza decontul de TVA? Se mai preia suma TVA de rambursat de la data intrarii in insolventa? Care este baza legala?
Daca societatii nu i sa anulat inregistrarea in scopuri de TVA, aceasta va depune decontul de TVA normal, preluand sumele de rambursat in deconturile depuse pana la finalizarea procedurii de insolventa sau pana la anularea inregistrarii in scopuri de TVA.
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2297 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mai 13100 locuri disponibileWebinar Noi probleme practice privind incetarea CIM
2024, www.videoseminarii.roVezi detaliiInscriere - Mai 17100 locuri disponibileWebinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Baza legala o constituie Instructiunile de completare a formularului 300, in care nu se prevede nicio regula speciala pentru societatile aflate in insolventa in ceea ce priveste TVA de recuperat:
"Randul 38 - se preia suma prevazuta la rd. 42 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxa pe valoarea adaugata, depus dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentelor instructiuni, se preia suma prevazuta la rd. 40 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea."
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Manual de politici contabile - Stick USB
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil