Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Factura de la furnizor-taxare inversa

taxare inversafurnizortvajurnalul de cumpararifactura

Am primit o factura de la un furnizor, cu cherestea. Pe factura scrie "taxare inversa". 


Receptia:
% = 401 679,49 lei
3021 571 lei
4426 108,49 lei

Eu mi-am dedus TVA (in jurnalul de cumparari suma de 108,49 lei).

Am platit furnizorului numai suma de 571 lei. Imi apare un sold la acest furnizor de 108,49 lei. In fapt, soldul ar trebui sa fie 0. Cred ca ar fi corect sa fac urmatorul articol contabil:


401 = 4427 108,49 lei
Aceasta suma sa apara in jurnalul de vanzari. Este corect?


 Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii




Raspuns:

Conform art. 331 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal se aplica taxare inversa pentru livrarea de masa lemnoasa si materiale lemnoase, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicata. Conditia obligatorie pentru aplicarea taxarii inverse este ca atât furnizorul, cat si beneficiarul sa fie înregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal.


Materialele lemnoase sunt definte in Anexa la Codul silvic ca fiind lemnul rotund sau despicat de lucru si lemnul de foc, cheresteaua, flancurile, traversele, lemnul ecarisat - cu sectiune dreptunghiulara sau patrata, precum si lemnul cioplit. Aceasta categorie cuprinde si arbori si arbusti ornamentali, pomi de Craciun, rachita si puieţi; materialele lemnoase nu sunt bunuri divizibile.

Astfel, livrarea de cherestea este o operatiune supusa masurilor de simplificare prevazute la art. 331 din Codul fiscal. 
Intrucat cele 2 societati sunt inregistrate in scopuri de TVA iar livrarea se efectueaza pe teritoriul Romaniei, livrarea se efectueaza cu taxare inversa. 

Societatea efectueaza o achizitie pentru care aplica taxarea inversa. 

Facturile emise de furnizor prin aplicarea masurilor de simplificare, trebuie inregistrate pe baza urmatoarelor formule contabile:
receptia materialelor: 

3021 = 401 571,00 lei
aplicarea taxarii inverse:
4426 = 4427 108,49 lei

Utilizand aceasta formula reglementata prin lege, nu veti mai avea sold creditor la furnizor in suma de 108,49 lei.
plata furnizorului:

401 = 5121 571,00 lei
Aplicarea masurilor de simplificare prin utilizarea formulei contabile 4426 = 4427 este reglementata si prin H.G. nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal prin care se fac urmatoarele precizari:
- Furnizorul/Prestatorul are obligatia sa inscrie pe factura mentiunea "taxare inversa".

- Colectarea taxei pe valoarea adaugata la nivelul taxei deductibile este asimilata cu plata taxei catre furnizor/prestator. 
- Din punct de vedere contabil, beneficiarul inregistreaza in cursul perioadei fiscale in care taxa este exigibila suma taxei aferente in urmatoarea formula contabila: 4426 = 4427. 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Iunie 2017


Votati articolul "Factura de la furnizor-taxare inversa":
Rating:

Nota: 4.14 din 5 din 22 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Un contabil sef trebuie sa duca documentele institutiei in oras ?

Intrebare: In numele institutiei, toti salariatii fac Adrese, Raportari, Cereri, etc.,
fie catre Trezorerie, fie instantelor de judecata,
fie catre Consiliul Judetean careia institutia noastra ii este subordonata, etc.
Sunt documente contabile privind platile, salariazarea, etc.

Un contabil sef este obligat sa duca documentele institutiei in oras ?

Toate aceste acte trebuie duse in oras
de cineva.
Nu toti salariatii trebuie sa-si duca documentele intocmite
la destinatari !

1. - Toate aceste acte
cine are obligatia sa le ia
si sa le transmita destinatarilor ?

2. - directorul institutiei trebuie sa dea o Decizie interna
prin care sa desemneze un salariat
care sa se ocupe cu curieratul /transmiterea documentelor institutiei in exterior ?
Sau soferul institutiei are aceasta obligatie ?
( in Fisa postului - soferului nu scrie nimic despre o asemenea obligatie ! )

3. - Persoana care ar trebui sa fie delegata
cu acest lucru,
cum va primi actele ?
Cu Proces-verbal de predare-primire ?

4. - Secretara institutiei sau
salariatul care le intocmeste
trebuie sa le i dea cu Proces-verbal de predare-primire ?

5. - cum se face descarcarea
salariatului care le intocmeste ?
Le inregistreaza doar la Secretariatul institutiei,
dupa care nu il mai priveste ?
( de exemplu: urmarirea unui Contract cine trebuie sa o faca ?
de intrare si iesire a actului ? )

6. - salariatul care le intocmeste
cum face dovada ca documentul respectiv
depus la Secretariatul institutiei
a fost transmis mai departe, destinatarului ?

7. - Cine este persoana care raspunde pentru
netransmiterea documentului catre destinatari
si pentru neintoarcerea la institutie
a documentelor semnate de destinatari ?


Raspuns: Pentru activitatea de trimitere a corespondentei, poate fi desemnata o persoana care mai are si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile