email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Normele Codului fiscal ar putea fi modificate.

impozit pe cladiricladiri rezidentialeutilitatiactivitate economicasediu firmapfa

Secretarul de stat in Ministerul Finantelor Publice, Gabriel Biris, a oferit recent noi precizari referitoare la impozitul pe cladiri, in contextul care se aplica incepand cu acest an. Acesta a amintit astfel ca impozitul pe cladirea in regim mixt (sediu firma/PFA si locuinta) se calculeaza ca pentru cladirile rezidentiale, chiar daca nu se deruleaza activitate si nu se deduc utilitatile.

Aceste precizari noi vor fi incluse in normele Codului fiscal, masura aflat in acest moment in lucru in cadrul MFP. Se vor aduce astfel clarificari suplimentare in cuprinsul normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, informeaza Profit.ro, in ce priveste "incadrarea cladirilor mixte – locuinte si sedii de firme sau PFA -, dupa ce, in practica, directiile locale de taxe au facut interpretari excesive in raport cu prevederile Codului fiscal".

Update Martie 2016: Puteti consulta ultimele modificari ale impozitului pentru PFA-uri in 2016 aici

La acest moment, se mentioneaza in Codul fiscal ca in cazul in care aceste spatii nu pot fi evidentiate distinct (cu destinatie locuinta sau comerciala), impozitul se aplica si se calculeaza similar celui pentru cladiri rezidentiale, daca nu se deruleaza nicio activitate economica.

In cazul in care in spatiul respectiv se desfasoara activitati economice, impozitul se va calcula ca pentru cladiri rezidentiale si vor fi inregistrate cheltuielile cu utilitatile.

La acest moment, potrivit sursei amintite, prevederile actuale au fost interpretate de catre directiile locale ca fiind impozabile cladirile ca nerezidentiale in cazul in care se desfasoara activitate, chiar daca nu se deduc utilitatile.


Intentia legiutorului, care va fi precizata in norme, era ca diferentierea dintre scopul rezidential si cel nerezidential sa se faca doar in functie de decontarea cheltuielilor cu utilitatile.

In ce priveste necesitatea acestor clarificari recent anuntate, Gabriel Biris a precizat:

"Ne gandim sa clarificam, pentru ca au aparut in practica unele neintelegeri in legatura cu cladirile cu folosinta mixta. Trebuie clarificat pentru toata lumea care a fost intentia legiuitorului si anume faptul ca, in cazul locuintelor in care avem un sediu de firma in care nu este activitate sau nu se inregistreaza cheltuieli, asa cum scrie in Codul fiscal, impozitul datorat este cel pentru locuinta si nu trebuie facute evaluari pentru cota parte. Acele prevederi cu impozitarea diferentiata in functie de cota parte pentru desfasurarea activitatii sunt aplicabile atunci cand sunt desfasurate activitati si se inregistreaza cheltuieli.

Sediu fara activitate = impozitul datorat e cel pentru locuinta: nu se fac evaluari pentru cota parte si nu se inregistreaza cheltuieli


Sediu cu activitate = impozitul datorat ca pentru cladiri rezidentiale si se inregistreaza cheltuielile cu utilitatile

 

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pe cladiricladiri rezidentialeutilitatiactivitate economicasediu firmapfa


Data aparitiei: 04 Februarie 2016

Votati articolul "Normele Codului fiscal ar putea fi modificate.":
Rating:

Nota: 3.19 din 5 din 56 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X