Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Formularul 088 si problemele pe care le intampina contribuabilii

formularul 088procedura inregistrare tvadeclaratia 088administratori2016anaf

Nu putem sa discutam despre unele formulare la acest inceput de an decat folosind termeni care amintesc de probleme si obstacole in calea unei fiscalitati relaxate.

Procedura inregistrarii sau neinregistrarii in scopuri de TVA a fost astfel inutil complicata si a adus cu sine nenumarate probleme prin formularul 088 modificat.

Formularul modificat de ANAF printr-un ordin aparut la inceputul anului obliga in prezent contribuabilii sa completeze nenumarate informatii si sa depuna mai multe documente care ingreuneaza procedura de inregistrare in scopuri de TVA.

Se cer astfel informatii detaliate cu privire la administratorii si actionarii societati, informatii privind studiile acestora (inclusiv depunerea diplomelor), veniturile obtinute in ultimul an (indiferent de sursa), precum si daca au fost la conducerea unor alte firme cu datorii sau intrate in insolventa.

Intr-o analiza pe aceasta tema, portalul Cursdeguvernare.ro aminteste cand trebuie depuse informatiile privind administratorii si actionarii, precum si care sunt acele detalii cerute de ANAF:

"Formularul 088 Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA va trebui completat in patru situatii:

- in momentul in care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA;
- atunci cand este depasit plafonul de 220.000 de lei si persoana impozabila este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA;
- in momentul in care se schimba sediul social - chiar daca firma este deja inregistrata in scopuri de TVA
- atunci cand se schimba administratorii si/sau a asociatii - chiar daca firma este deja inregistrata in scopuri de TVA".

In acest moment, noi modificari pe care ar trebuie sa le efectueze ANAF pentru simplificarea procedurii intarzie sa apara.

Referitor la aceasta procedura care obliga la furnizarea atator informatii, consultantul fiscal Adrian Benta a explicat, citat de Capital.ro, ca "atata timp cat in directivele comunitare si in diverse pronuntari ale Curtii Europene de Justitie regasim incriminate tocmai astfel de proceduri, ne punem intrebarea fireasca daca aceasta tendinta va continua si ne va conduce intr-o situatie de infringement pe TVA impotriva Romaniei sau vom intelege cu totii ca actiunile de combatere a evaziunii fiscale trebuie facute chirurgical, prin reactii la cazuri punctuale, avand in vedere ca totusi ANAF este unul dintre cei mai mari angajatori din Romania si poate dispune de echipe competente".


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii


Greutatea majora apare, de exemplu, atunci cand "administratori straini, numiti de societati straine la conducerea filialelor romanesti nou infiintate, au trebuit sa faca proba studiilor si a veniturilor personale globale obtinute de acestia in fata autoritatii romane in scopul obtinerii codului de TVA", a amintit aceeasi sursa de stiri.

Cum este si firesc, ingreunarea unor proceduri care ar trebui sa se deruleze cu usurinta pot face ca numarul de investitii straine sa scada.


Informatii privind procedura de depunere a formularului 088 in anul 2016 gasiti AICI.


De asemenea, puteti descarca mai jos softul A pentru Formular 088 actualizat la 2 februarie 2016:

Soft A actualizat la 2 februarie 2016

Declaratia 088 - Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA conform OPANAF nr.3841/29.12.2015


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 088procedura inregistrare tvadeclaratia 088administratori2016anaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Februarie 2016


Votati articolul "Formularul 088 si problemele pe care le intampina contribuabilii":
Rating:

Nota: 4.22 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Firma

Intrebare: Se infiinteaza o firma de transporturi la care administratorul societatii care este si asociat unic; inchiriaza firmei masina de trasnport in baza unui contract de inchiriere (camion cu licenta cu tot pe care il conduce tot administratorul care este si salariatul societatii cu contract de munca). Cum se inregistreaza si cum se procedeaza?

Raspuns: Dar trebuie sa-i intocmesc factura pentru chirie?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Februarie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X