Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Zoom contabil: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare/raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2015

termene depunere situatii financiareraportari contabile29 aprilie 201630 mai 2016

Va reamintim ca in Monitorul Oficial nr. 81 din 4 februarie 2016 a fost publicat Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 123/28.01.2016, privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2015.

Prevederile Ordinului M.F.P. nr.123/2016 se aplica de catre entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de cele carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 1.286/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.
Entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Banca Nationala a Romaniei, respectiv Autoritatea de Supraveghere Financiara intocmesc situatii financiare anuale la 31 decembrie avand in vedere pe langa reglementarile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse in anexa nr. 1 din Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr.123/2016.

Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale incheiate la 31 decembrie avand in vedere, pe langa reglementarile aplicabile acestora, (Ordinul M.F.P. nr.1969/2007) si prevederile generale cuprinse la pct. I.1.3 din anexa nr. 1 din Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr.123/2016.

Termenele de depunere a Situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2015 sunt:

- pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, care se implinesc la 30 mai 2016;

- pentru celelalte persoane prevazute la art. 1, alin.(1) - (3) din Legea nr. 82/1991, republicata (institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial) 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, care se implinesc la 29 aprilie 2016;

- pentru subunitatile din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate (cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European) 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, care se implinesc la 30 mai 2016;

- pentru persoanele juridice aflate in lichidare, o raportare anuala, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, care se implinesc la 30 martie 2016;

Au obligatia depunerii de raportari contabile anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar si:

- entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic.Acestea au obligatia de a intocmi raportari contabile anuale la 31 decembrie distinct de situatiile financiare anuale incheiate la data aleasa pentru acestea, cu respectarea prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

-subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European.


Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna in acest sens la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, care se implinesc la 29 februarie 2016.

In vederea depunerii declaratiilor de inactivitate in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau numai in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor Publice pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Situatiile financiare anuale, se intocmesc cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice care contine formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta.

Programul de asistenta este pus la dispozitia entitatilor gratuit de Ministerul Finantelor Publice si poate fi obtinut direct de la unitatile fiscale teritoriale sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, domeniul servicii online, subdomeniul declaratiielectronice optiunea descarcare declaratii.

Situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege, se depun in format hartie si in format electronic la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.

Formatul electronic al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistenta, consta intr-un fisier de tip .PDF avand atasat un fisier .xml precum si un fisier cu extensia .zip. Fisierul cu extensia .zip va contine documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.

Programul de asistenta pentru raportarile contabile anuale la 31 decembrie este elaborat distinct de programul de asistenta aplicabil pentru intocmirea situatiilor financiare anuale, respectiv situatiilor financiare anuale simplificate.

Atentionam contribuabilii ca nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice cu privire la intocmirea, semnarea si depunerea in termenul prevazut de lege a situatiilor financiare anuale constituie contraventie, iar nerespectarea se sanctioneaza conform din Legii nr.82/1991 a contabilitatii, astfel:

-cele referitoare la intocmire si semnare, cu amenda de la 2.000 lei la 3.000 lei;
-cele referitoare la depunerea in termenul legal, cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei, daca perioada de intarziere este cuprinsa intre 1 si 15 zile lucratoare, cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei, daca perioada de intarziere este cuprinsa intre 16 si 30 de zile lucratoare, si cu amenda de la 1.500 lei la 4.500 lei, daca perioada de intarziere depaseste 30 de zile lucratoare.


Sursa: ANAF Cluj

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
termene depunere situatii financiareraportari contabile29 aprilie 201630 mai 2016

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Februarie 2016


Votati articolul "Zoom contabil: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare/raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2015":
Rating:

Nota: 4.45 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Documente neceasare amplasarii de urne pt colectare donatii intr-un magazin

Intrebare: O fundatie doreste amplasarea de urne pt colectarea unor donatii in magazinul nostru. Ce documente legale trebuie sa detina magazinul nostru in acest sens ? Ce inregistrari contabile trebuie sa faca magazinul nostru ?
Va multumim

Raspuns: Pentru spatiul utilizat in cadrul magazinelor se poate face contract de inchiriere, sau un...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Februarie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X