Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Tratamentul contabil si fiscal pentru achizitiile efectuate cu bon fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

formular 394achizitiibonuri fiscaleaparate marcat electronicefacturi simplificate

Conform Codului fiscal aprobat prin Legea 227/2015, pentru livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale, conform OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele impozabile sunt scutite de obligatia de a emite facturi, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura.

Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015 factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice. Pentru operatiunile economice pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, inregistrarea in contabilitate a acestora se efectueaza pe baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar- contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.

Astfel, pentru a inregistra in contabilitate cheltuielile cu bunurile si serviciile achizitionate cu bon fiscal entitatile fie solicita furnizorului/prestatorului factura aferenta bunurilor livrate/serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal, fie justifica cheltuielile efectuate cu documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate (Nota de receptie si constatare de diferente), nota de contabilitate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.

In conformitate cu prevederile pct. 69 alin. (6) din normle metodologice date in aplicarea art. 299 din Codul fiscal dreptul de deducere a TVA poate fi justificat cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, daca furnizorul/prestatorul a mentionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.

In noul Formular 394/2015 achizitiile cu bonuri fiscale se inscriu in sectiunea G –Rezumat declaratie privind incasarile lunare realizate din operatiuni efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si din activitati exceptate, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Acest cartus contine:
1. numarul total al bonurilor fiscale si valoarea totala a incasarilor efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, emise in perioada de raportare, inclusiv a incasarilor prin intermediul bonurilor fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, indiferent daca au/nu au inscris codul de TVA al beneficiarului. Nu vor fi incluse in acest cartus bonurile fiscale pentru care au fost emise facturi definite la art. 319 din Codul fiscal, cu exceptia alin. (12), (13) si (21) din cadrul aceluiasi articol;


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii



2. valoarea totala a bazei impozabile, in perioada de raportare, aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale si valoarea totala a TVA aferenta acestora defalcate pe cote de TVA;

3. valoarea totala a incasarilor, in perioada de raportare, din activitati exceptate de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale conform prevederilor legale in vigoare la data aplicarii;

4. valoarea totala a bazei impozabile, in perioada de raportare, aferenta activitatilor economice exceptate de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, conform prevederilor legale in vigoare la data aplicarii, si valoarea totala a TVA aferenta acestora defalcate pe cote de TVA.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formular 394achizitiibonuri fiscaleaparate marcat electronicefacturi simplificate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Februarie 2016


Votati articolul "Tratamentul contabil si fiscal pentru achizitiile efectuate cu bon fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 3.91 din 5 din 61 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul contabil, impozit salariu, deducere, ...

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu un calcul contabil pentru sora mea.

Aceasta primeste incepand cu 01.01.2016
un salariu brut = 2116 lei.

Va rog sa imi spuneti daca la acest salariu:
- se mentine Deducerea = 120 lei ? sau care va fi Deducerea care se va aplica ?
( sora mea nu are copii sau alte persoane in intretinere )
- scazand toate contributiile datorate statului, vom avea Impozit = 264 lei ?
- in final, din calcule rezulta un salariu net = 1503 lei ?

Raspuns: Acea majorare a deducerii personale se aplica la salariile primite pe data 10.01.2016 sau pe data de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Februarie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Buna ziua, Sunt o societate de comert online. Am achizitionat de la dumneavoastra cartea ,,Fiscalitatea comertului electronic , cod client 2469024, RO28878746 pe care am gasit-o foarte interesanta si complexa dar la o intrebare tot nu am gasit raspunsul.Am fii foarte recunoscatori daca puteti sa gasiti o solutie viabila si in cazul nostru.Ma refer la modul cum se face incasarea. In carte se face precizarea ca pentru toate vanzarile prin firma de curierat se intocmesc Factura si Chitanta. Asa am procedat si eu dar apar urmatoarele probleme pe care nu stiu daca le-am solutionat corect: 1). Chitanta este document de incasare a numerarului si de inregistrare in Registru de casa. La emitera Facturii si a Chitantei programul in care lucrez imi face inregistrarea contabila 411= 707 si 4427 531= 411 Deoarece bani nu au intrat fizic in casierie am facut artificiul contabil 461 curier = 531 in baza Borderoului de predare marfa pe care scrie ,,ramburs” Pentru valorile care se incaseaza de la clienti, prin banca, nu se inregistreaza nimic in sarcina curierului. Cand banii se intorc fizic de la curier am facut inregistrarea 531 = 461 curier.pe baza AWB de incasare de la firma de curierat. Este oare corect sa dublez rulajul casieriei ?.sau daca firma de curierat ii depune prin banca si fac inregistrarea 512 =461 nu dublez incasrile?. Nu stiu acum in declaratia 394 cum o sa arat incasarile daca rulajul debitor al contului 531 Casa este dublat. In cartea pe care am achizitionat-o dvs. Recomandati inregistrarea 411= 707 si 4427 461= 411 In aceasta varianta programul cand dau sa tipareasca chitanta spune ca,, suma nu s-a incasat” si daca totusi continui operatia tipareaste Chitanta fara numar.Deci prin program nu pot sa fac aceasta inregistrare contabila si sa emit Chitanta. 2) Curierul emite la client Chitanta numai pentru c/val cheltuielilor de transport cand acestea sunt suportate de client si Chitanta numai cand sumele incasate sunt virate in cont colector. In aceasta situatie clientii folosesc ca document de plata chitanta emisa de firma noastra la o anumita data iar plata se face la alta data, lucru care de altfel nu mi se pare corect. Nu ar trebui oare firma de curierat sa emita Chitanta la client pentu intraga suma si noi sa emitem Chitanta pentru firma de curierat cand facem incasarea de la aceasta?. 3) O alta problema apare cand clientul refuza marfa in urmatoarele variante: 3.1 a achitat produsul si dupa ce a desfacut coletul are anumite obiectii motiv pentru care il refuza. In acest caz stornam partial sau integral factura si returnam banii clientilor cu mandat postal, prin banca sau compensam cu produse pe care le comanda ulterior si faceam urmatoarele inregistrari: 411=707 si 4427 pe minus 411 =531 sau 512 plata cu mandat Conform noului formular 394 in care trebuie sa aratm toate incasarile ar trbui oare sa fac plata ca o incasre pe minus 531 sau 512 = 411 pe minus??? 3.2- Clientul nu ridica marfa. La noi produsul apare incasat de la clientul respective conform chitantei emise si suma apare in contul 461 curier Inregistrari 411=707 si 4427 pe minus 531 = 411 pe minus 461 = 531 pe minus Personal nu ma impac cu aceasta incasare pe minus dar nu vad alta solutie 4) O varianta poate mai completa in care sa avem si evidenta clientilor neincasati si valorile care sa afla in custodia firmei de curierat ar fii: 411 = 707 si 4427 conform val facturilor emise 461 curier = 473 operatiun in curs de clarificare pe baza borderourilor de predare a marfii 531 sau 512 = 411 la incasare 473 = 461 si emitere Chitanta ??? Intrebare: 1.Avand in vedere aspectele prezentate mai sus considerati ca trebuie sa emitem chitanta pentru clienti noi sau firma de curierat? 2.La clientAWB pe care il intocmeste firma de curierat in numele clientului pentru firma noastra cand incaseaza banii poate tine loc de Chitanta sau trebuie intocmit obligatoriu aceasta? 3.Noi trebuie sa intocmim Chitanta odata cu intocmirea Facturii sau cand primim banii da la curier? Va multumim! Cu stima Chingaru Gabriela
Data adaugarii: 03-Mar-2016
Postat de: user
394/2016 in 2015 nu exista sectiunea G
Data adaugarii: 01-Mar-2016
Postat de: user
Gresit , la sectiunea G se declara bonurile emise, daca am incasari prin casa de marcat inseamna ca am vandut cu bon fiscal nu ca am cumparat :)
Data adaugarii: 29-Feb-2016
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile