email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitionare deseuri metalice de la persoane fizice. Ce conditii sunt obligatorii?

achizitiideseuriinregistrari contabileimpozit pe venittaxa de mediu

In randurile de mai jos, stabilim care sunt conditiile de indeplinit pentru ca o societate sa poata achizitiona de la persoane fizice deseuri metalice feroase si neferoase, precum si daca persoanele fizice trebuie sa demonstreze ca deseurile provin din gospodaria proprie/ vom vedea cum poate fi probat acest fapt de catre achizitor si daca vor fi suficiente completarea borderoului de achizitii, plata contravalorii deseurilor dupa ce a fost retinut 3% taxa mediu si 16% impozit venit pentru persoanele fizice pentru a se putea face intrarea in gestiune. De asemenea, vom vedea ce inregistrari contabile se fac.

Achizitionarea deseurilor metalice feroase si neferoase se face cu respectarea legislatiei in materia deseurilor, inclusiv a celor prevazute de OUG 31/2011 privind interzicerea achizitionarii de la persoane fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora, aprobata cu modificari prin Legea 17/2013 si modificata prin Legea 38/2014. Conform acestor reglementari deseurile metalice feroase si neferoase, cu exceptia celor interzise de la achizitionare, pot face obiectul operatiunilor de comert numai in conditiile in care acestea provin din gospodariile proprii. In anexa la Legea 38/2014 exista si modelul borderoului de achizitie de deseuri metalice feroase si neferoase si a aliajelor acestora, care constituie document de evidenta financiar-contabila, cu regim intern de numerotare

Borderoul de achizitie a deseurilor contine, pe langa datele specifice, si declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice ca deseurile predate provin din gospodaria proprie, sub sanctiunea falsului in declaratii, urmata de nume si prenume si semnatura persoanei fizice respective.

Intrarea in gestiune a deseurilor se face pe baza borderoului de achizitie, dupa completarea acestuia, plata contravalorii deseurilor achizitionate cu retinerea contributiei de 3% la fondul de mediu. In privinta impozitului pe venit, conform art. 62 lit. f din Codul fiscal sunt neimpozabile veniturile primite la predarea deseurilor din patrimoniul personal.

Inregistrarile contabile sunt:

- achizitionarea deseurilor de la persoana fizica detinatoare (vanzatoare)
3xx "Conturi de stocuri     =   462 "Creditori diversi"      - valoarea deseurilor
 si productie in curs                                                            - analitic distinct         
achizitionate de executie"   

- achitarea in numerar a sumei cuvenite persoanei fizice, mai putin cota de 3% retinuta la Fondul pentru mediu:
462 "Creditori diversi"  =               %                                     - valoarea deseurilor


        - analitic distinct                                                                achizitionate
                                          5311 "Casa in lei"                        - valoarea deseurilor achizitionate, mai putin cota de 3%
                                            447 "Fonduri speciale –              - evidentierea datoriei de 3% la fond
                                                     si varsaminte asimilate"       
                                                     - analitic: Fond pentru mediu

 


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa -  Economist


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitiideseuriinregistrari contabileimpozit pe venittaxa de mediu


Data aparitiei: 29 Februarie 2016

Votati articolul "Achizitionare deseuri metalice de la persoane fizice. Ce conditii sunt obligatorii?":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X