Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Firma fara activitate. Amenda pentru nedepunerea bilantului. Cum poate proceda firma?

control financiarbilantanafradiere societatinedepunere bilantamenda

In analiza de mai jos, pornim de la o firma care nu mai are activitate de 9 ani, a functionat doar 5 luni si care de atunci nu a mai depus nicio declaratie la finante. Societatea a primit o somatie prin care se specifica sa se prezinte la finante cu anumite acte (balanta, fisa de evidenta a mijloacelor fixe etc.). Societatea are un proces-verbal din 2013 cu o amenda de 1.500 lei pentru nedepunerea bilantului.

Procesul-verbal respectiv nu a fost semnat de nimeni din cadrul societatii. Administratorul firmei este cetatean strain si nu mai este in tara de cand nu mai are activitate firma. Firma are doi asiociati, pe langa administratorul firmei mai este asociat un cetatea strain. Acesta din urma este administratorul altei societati. Daca nu se plateste amenda, pentru ca administratorul nu este de gasit, vom vedea ce riscuri ii revin celui de-al doilea asociat. De asemenea, vom vedea cum se poate inchide firma fara administrator. Daca nu s-au depus declaratii de 9 ani, vom vedea daca firma nu trebuia sa intre in inactivitate sau sa se radieze.

In mod normal, doar pentru neplata unei amenzi persoana care este doar asociat in firma in cauza (nu si reprezentantul ei legal – administrator) nu poate avea probleme fiscale, in conditiile in care nu figureaza cu vreo fapta in cazierul fiscal ori nu este implicat sau ar urma sa fie implicat in vreo procedura legata de inregistrarea in scopuri de TVA pentru cealalta firma la care este administrator (pentru care sa se depuna declaratia 088 „Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA").

In privinta inchiderii firmei, conform art. 237 alin. 1 din Legea societatilor 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, la cererea oricarei persoane interesate, precum si a ONRC, tribunalul poate pronunta dizolvarea unei societati in cazurile in care societatea nu mai are organe statutare sau acestea nu se mai pot intruni, actionarii/asociatii au disparut ori nu au domiciliul/resedinta cunoscute, a incetat activitatea societatii, nu au mai fost depuse situatiile financiare anuale etc.

Dupa cum reiese din prevederile art. 237 alin. 2-13 din legea amintita exista o intreaga procedura ce trebuie urmata pana la finalizarea radierii unei societati din registrului comertului, care implica, intre multe altele, si:
- comunicarea catre ANAF a listei cu societatile pentru care urmeaza sa se formuleze actiuni de dizolvare;
- comunicarea catre ONRC, societate si ANAF a hotararii tribunalului prin care s-a pronuntat dizolvarea se comunica societatii;
- intrarea in lichidare a societatii, dupa ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de dizolvare, ONRC numind si lichidatorul la cererea oricarei persoane interesate, inclusiv a ANAF;

- numai daca in termen de 3 luni de la data ramanerii definitiva a hotararii de dizolvare nu s-a formulat nicio cerere de numire a lichidatorului, ONRC sau sau orice persoana interesata poate solicita tribunalului radierea societatii din registrul comertului.

Prin urmare, radierea unei societati de la registrul comertului nu se face automat, ci doar la cererea persoanelor interesate, dupa parcurgerea unei proceduri, iar in cazul prezentat ne indoim ca firma va fi radiata usor, in conditiile in care figureaza cu debite catre stat (amenzi) neachitate.


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control financiarbilantanafradiere societatinedepunere bilantamenda

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Martie 2016


Votati articolul "Firma fara activitate. Amenda pentru nedepunerea bilantului. Cum poate proceda firma?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este tratamentul fiscal pentru cheltuielile de cazare in urmatorul caz:

Intrebare: Societatea are incheiat un contract de prestari servicii de acreditare Laborator apa cu firma RENAR. In afara de tariful pentru serviciile efectuate, in contract se stipuleaza ca societatea noastra suporta cheltuielile de deplasare (cazare, masa, transport) in limitele stabilite in lista de cheltuieli de deplasare disponibila pe site RENAR, iar in privinta mesei se specifica o masa de pran pe zi.

Facturile de cazare si masa se emit direct pe numele firmei noastre. Ce cont de cheltuiala folosesc pentru incadrarea acestor cheltuieli (628 , 623 , 625)?
Sunt deductibile aceste cheltuieli si TVA aferenta? Ce documente justificative ar trebui intocmite, pentru a dovedi ca facturile de cazare si masa se refera la contractul mentionat mai sus?

Raspuns: Multumesc frumos pentru raspuns! Cateva precizari: Mentionez ca partenerul este din Romania, iar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Martie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X