Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?

factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura

In cazul de mai jos, avem ca exemplu o societate platitoare de impozit pe microintreprindere care incheie un acord de colaborare cu un centru de examinare acreditat in vederea colaborarii pentru promovarea si organizarea de cursuri, seminare si examene in numele acestui centru. In acord se specifica faptul ca societatea incaseaza taxe de examen in numele si pentru centrul de examinare avand obligatia sa transfere sumele incasate in contul centrului de examinare.

Sumele incasate sunt de la participanti persoane fizice. Societatea nu percepe niciun fel de taxe suplimentare (comisioane) pentru aceste servicii. Vom stabili daca este obligatorie emiterea facturii, precum si in ce fel inregistram aceste taxe in evidenta contabila a unitatii.

Deoarece microintreprinderea incaseaza taxele in numele si pentru centrul de examinare, daca acesta emite la, randul sau, propriile facturi catre cursanti, atunci se poate recurge doar la intocmi unei facturi de decontare, pentru decontarea sumelor incasate de la terti (cursanti) cu centrul de examinare care emite facturile, dupa cum se expliciteaza la pct. 31 alin. 3 si alin. 7 lit. b din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 din Codul fiscal.

In mod specific, se poate recurge si la emiterea facturii de catre microintreprindere in numele centrului de examinare, prin aplicarea procedurii de externalizare conform art. 319 alin. 19 din Codul fiscal. In acest sens, pct. 96 alin. 4 din Normele metodologice de aplicare prevede ca factura poate fi emisa de un tert (in acest caz, de microintreprindere) in urmatoarele conditii: centrul de examinare, in calitate de prestator sa notifice prin scrisoare recomandata organului fiscal competent faptul ca emiterea de facturi va fi realizata de un tert, cu cel putin o luna calendaristica inainte de a initia aceasta procedura, si sa anexeze la scrisoare numele, adresa si, dupa caz, codul de inregistrare in scopuri de TVA ale tertului, factura sa fie emisa de catre tert in numele si in contul furnizorului/prestatorului, cu toate elementele necesare si facturile sa fie puse la dispozitia organelor fiscale competente fara nicio intarziere, ori de cate ori se solicita acest lucru.

Cu alte cuvinte, daca centrul de examinare indeplineste procedura de externalizare, microintreprinderea va putea emite facturile catre cursanti in numele centrului si incasa sumele aferente acestor facturi, urmand sa le deconteze catre centru cu factura de decontare.

In privinta contabilizarii, se vor avea in vedere prevederile pct. 432 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 conform carora sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.

In cazul prezentat, sumele incasate vor fi contabilizate astfel:
4111 "Clienti" = 462 "Creditori diversi" - la emiterea facturilor
5311 "Casa in lei" = 4111 "Clienti" - la incasarea sumelor de la cursanti
462 "Creditori diversi" = 5121 "Conturi la banci in lei" - la plata sumelor catre centru.


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Aprilie 2016


Votati articolul "Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concediu crestere copil 2 ani-contracte de munca cu 8 h si 1 h

Intrebare: Buna ziua,
subt insarcinata si cam pe la jumatatea lunii decembrie 2014 ar trebui sa nasc. Eu am 2 contracte de munca la 2 societati diferite, unul cu 8 h/zi-900 lei brut si celalalt cu 1 ora/zi-113 lei brut. Intrebarea mea este daca raman in concediu de crestere copil, as putea sa raman activa pe statul de plata la locul de munca cu 1 ora iar la cel cu 8 h sa apar in concediu de crestere copil sau trebuie sa imi suspend ambele contracte? Nu as renunta la contractul de munca cu 1 ora, dar nici nu vreau sa ma complic sa duc concedii medicale la ambii angajatori, avand in vedere ca de la 1 noiembrie 2014 intru in concediu medical.
Va multumesc anticipat!

Raspuns: Indemnizatia pentru crestere copil este un ajutor pentru parinte, care presupune ca acesta renunta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Aprilie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X