email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?

factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura

In cazul de mai jos, avem ca exemplu o societate platitoare de impozit pe microintreprindere care incheie un acord de colaborare cu un centru de examinare acreditat in vederea colaborarii pentru promovarea si organizarea de cursuri, seminare si examene in numele acestui centru. In acord se specifica faptul ca societatea incaseaza taxe de examen in numele si pentru centrul de examinare avand obligatia sa transfere sumele incasate in contul centrului de examinare.

Sumele incasate sunt de la participanti persoane fizice. Societatea nu percepe niciun fel de taxe suplimentare (comisioane) pentru aceste servicii. Vom stabili daca este obligatorie emiterea facturii, precum si in ce fel inregistram aceste taxe in evidenta contabila a unitatii.

Deoarece microintreprinderea incaseaza taxele in numele si pentru centrul de examinare, daca acesta emite la, randul sau, propriile facturi catre cursanti, atunci se poate recurge doar la intocmi unei facturi de decontare, pentru decontarea sumelor incasate de la terti (cursanti) cu centrul de examinare care emite facturile, dupa cum se expliciteaza la pct. 31 alin. 3 si alin. 7 lit. b din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 din Codul fiscal.

In mod specific, se poate recurge si la emiterea facturii de catre microintreprindere in numele centrului de examinare, prin aplicarea procedurii de externalizare conform art. 319 alin. 19 din Codul fiscal. In acest sens, pct. 96 alin. 4 din Normele metodologice de aplicare prevede ca factura poate fi emisa de un tert (in acest caz, de microintreprindere) in urmatoarele conditii: centrul de examinare, in calitate de prestator sa notifice prin scrisoare recomandata organului fiscal competent faptul ca emiterea de facturi va fi realizata de un tert, cu cel putin o luna calendaristica inainte de a initia aceasta procedura, si sa anexeze la scrisoare numele, adresa si, dupa caz, codul de inregistrare in scopuri de TVA ale tertului, factura sa fie emisa de catre tert in numele si in contul furnizorului/prestatorului, cu toate elementele necesare si facturile sa fie puse la dispozitia organelor fiscale competente fara nicio intarziere, ori de cate ori se solicita acest lucru.

Cu alte cuvinte, daca centrul de examinare indeplineste procedura de externalizare, microintreprinderea va putea emite facturile catre cursanti in numele centrului si incasa sumele aferente acestor facturi, urmand sa le deconteze catre centru cu factura de decontare.

In privinta contabilizarii, se vor avea in vedere prevederile pct. 432 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 conform carora sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.

In cazul prezentat, sumele incasate vor fi contabilizate astfel:
4111 "Clienti" = 462 "Creditori diversi" - la emiterea facturilor
5311 "Casa in lei" = 4111 "Clienti" - la incasarea sumelor de la cursanti
462 "Creditori diversi" = 5121 "Conturi la banci in lei" - la plata sumelor catre centru.


 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura


Data aparitiei: 11 Aprilie 2016

Votati articolul "Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X