Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ghidul reglementarilor contabile pentru situatiile financiare anuale. Explicatii despre obligatiile de raportare ale firmelor

ghidul reglementarilor contabilesituatii financiaresituatii anuale consolidateauditaremicroentitati

Ministerul de Finante a publicat Ghidul privind aplicarea reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate. Sunt explicate astfel obligatiile de raportare si cerintele privind auditarea situatiilor financiare anuale la patru categorii de entitati economice, respectiv microentitati, entitati mici, entitati mijlocii si mari.

Operatorii economici ale caror valori mobiliare nu sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata aplica, de la 1 ianuarie 2015, reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2015, operatorii economici ale caror valori mobiliare nu sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata aplica Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

In contextul reglementarilor contabile, pentru scopuri de raportare contabila, sunt introduse trei categorii de entitati, respectiv: microentitati; entitati mici; entitati mijlocii si mari.

Categoriile mentionate au obligatii diferite si in ceea ce priveste cerintele de auditare.

Reglementarile contabile prevad formatul si continutul situatiilor financiare anuale, principiile contabile si regulile de recunoastere, evaluare, scoatere din evidenta si prezentare a elementelor in situatiile financiare anuale individuale, regulile de intocmire, aprobare, auditare/verificare, potrivit legii, si publicare a situatiilor financiare anuale, Planul de conturi general, precum si continutul si functiunea conturilor contabile.

Acestea stabilesc, de asemenea, reguli privind intocmirea situatiilor financiare anuale consolidate.

Obligatiile de raportare si cerinte privind auditarea situatiilor financiare anuale

Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

- totalul activelor: 1.500.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 3.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.


Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii


Microentitatile intocmesc bilant prescurtat si cont prescurtat de profit si pierdere, care sa prezinte separat:

- cifra de afaceri neta;

- alte venituri;

- costul materiilor prime si al consumabilelor;

- cheltuieli cu personalul;

- ajustari de valoare;

- alte cheltuieli;

- impozite;

- profit sau pierdere.

Microentitatile nu au obligatia elaborarii notelor explicative la situatiile financiare anuale.

Situatiile financiare anuale ale microentitatilor se verifica, dupa caz, de cenzori, potrivit legii.

Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

- totalul activelor: 17.500.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50

Entitatile intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:

- bilant prescurtat,

- cont de profit si pierdere,

- notele explicative la situatiile financiare anuale.

Optional, entitatile pot intocmi situatia modificarilor capitalului propriu si/ sau situatia fluxurilor de trezorerie. Situatiile financiare anuale ale entitatilor mici se verifica, dupa caz, de cenzori, potrivit legii.

Sunt supuse auditului entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

- totalul activelor: 16.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 32.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Obligatia de auditare pentru entitati se aplica atunci cand acestea depasesc limitele respective in doua exercitii financiare consecutive. De asemenea, sunt scutite de la obligatia de auditare a situatiilor financiare anuale daca limitele a doua din cele trei criterii mentionate nu sunt depasite in doua exercitii financiare consecutive.

Entitatile mijlocii si mari sunt cele care, la data bilantului, depasesc limitele a cel

putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

- totalul activelor: 17.500.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Acestea, precum si entitatile de interes public intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:

- bilant;

- cont de profit si pierdere;

- situatia modificarilor capitalului propriu;

- situatia fluxurilor de trezorerie;

- notele explicative la situatiile financiare anuale.

Situatiile financiare anuale ale entitatilor mijlocii si mari, precum si ale societatilor/ companiilor nationale, societatilor cu capital integral sau majoritar de stat si regiilor autonome sunt auditate de unul sau mai multi auditori statutari sau firme de audit.

In Ghidul prezentat de Ministerul Finantelor sunt date exemple de calcul si cazuri in care firmele trebuie sa intocmeasca situatiile financiare.

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014 a fost elaborat ca urmare a abrogarii directivelor Comunitatii Economice Europene care au stat la baza Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru a raspunde obiectivelor cuprinse in noua directiva comunitara, reglementarile contabile cuprind prevederi care rezulta din transpunerea directivei, dar si unele prevederi noi, modificate sau completate fata de reglementarea abrogata, determinate fie de necesitatea precizarii unui tratament contabil explicit pentru anumite operatiuni, fie de necesitatea asigurarii unui tratament comparabil cu cel prevazut de Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS), in situatiile in care directiva nu cuprinde referinte la acel tratament.

In sprijinul operatorilor economici, specialisti ai Directiei de legislatie si reglementari contabile din Ministerul Finantelor Publice au elaborat acest ghid referitor la aplicarea in practica a reglementarilor contabile.

CLICK AICI PENTRU GHIDUL MFP INTEGRAL! (DESCARCATI PDF)

Sursa: Alba24.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ghidul reglementarilor contabilesituatii financiaresituatii anuale consolidateauditaremicroentitati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Aprilie 2016


Votati articolul "Ghidul reglementarilor contabile pentru situatiile financiare anuale. Explicatii despre obligatiile de raportare ale firmelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reducere pe factura de achizitie carte

Intrebare: O librarie achizitioneaza carti de la diferite edituri.Exemplu de factura primita :
buc pret unitar valoare tva (9%)
carte 2 100 200 18
discont -10 -0.9
total 190 17.10
total de plata 207.10
Cartile neavand adaos (trebuie vanduta cu pretul cu care s-a cumparat adica 100lei/buc) va rog sa-mi spuneti cum contabilizez discontul de pe factura .Va multumesc

Raspuns: Aveti varianta inregistrarii marfii la receptie cu valoare diminuata sau cu valoarea totala si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Aprilie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Am si eu o întrebare.cât de grav e dacă am întocmit nir.ul cu alta data decât a facturii de achiziție.mentionez ca recepția e făcută totuși în luna.
Data adaugarii: 15-Apr-2016
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile