Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

PFA sau microintreprindere? Intrebarea se mentine. Recomandarea specialistului

pfamicrointreprindereactivitati pfaimpozitclaudia sofianuinterviu ey romania

Intr-un interviu complex pe teme arzatoare din fiscalitatea autohtona, mai multi specialisti din cadrul EY Romania au raspuns in detaliu pentru Manager.ro. Am redat, mai jos, acea sectiune din cadrul interviului referitoare la alegerea care se face atunci cand dorim sa ne organizam activitatea sub umbrela unui PFA sau, dimpotriva, a unei microintreprinderi. Sa vedem, asadar, ce este mai avantajos in contextul legislativ din 2016.

„PFA sau microintreprindere? E intrebarea pe care cei mai multi oameni si-au adresat-o inca de la finele anului trecut. Un "quo vadis" pe care il reluam si noi acum. Ce posibilitate de functionare profitabila mai au cei care sunt PFA in conditiile noi de impozitare excesiva?”

[Claudia Sofianu, EY Romania]: Eu vad lucrurile putin diferit aici. S-a discutat mult despre "abuzarea" structurii de PFA in trecut pana la modificarea legislatiei aplicabile in domeniu (mai intai in iulie 2015 si apoi incepand cu 1 ianuarie 2016). Anterior, in foarte multe cazuri, se recurgea la inregistrarea ca PFA doar pentru a beneficia de tratamentul fiscal mai favorabil, si nu pentru ca, in esenta, era vorba despre desfasurarea de activitati profesionale in mod independent. Nu stiu daca in momentul de fata vorbim despre o "impozitare excesiva" a celor care desfasoara activitati ca PFA, ci mai degraba de o aliniere a tratamentului fiscal aplicabil acestora cu cel aferent veniturilor de natura salariala. In practica, este intr-adevar o modalitate prin care in prezent se poate limita abuzul. Asadar, din punctul meu de vedere, desfasurarea unei activitati profesionale intr-o forma anume (dependenta, independenta, microintreprindere) trebuie sa reflecte substanta relatiei dintre prestatorul si beneficiarul serviciilor, nu sa urmareasca in primul rand obtinerea de beneficii fiscale.

Pe de alta parte insa, consider ca schimbarile legislative survenite pana in prezent reprezinta doar un prim pas in reglarea unor realitati de piata. Din punctul meu de vedere, sunt doua linii mari de actiune pe care ar trebui sa se concentreze in continuare autoritatile competente:

Cadrul legal din momentul de fata este unul putin flexibil; este exagerat sa pretinzi unui contribuabil persoana fizica, care presteaza servicii de 2 ori pe an sa se inregistreze ca PFA, intrucat activitatile astfel desfasurate ar avea caracter "regulat"; asa cum exista si alte forme de colaborare pe piata care nu se pot incadra nici in activitati dependente, nici in activitati independente, dupa parcurgerea criteriilor de independenta existente acum in lege; tot din cauza acestei rigiditati legislative se ajunsese si anterior ca femeia de serviciu sa fie remunerata in baza unor "drepturi de autor"; trebuie mai multa flexibilitate in legislatie, astfel incat sa fie acoperite din punct de vedere fiscal niste realitati economice si niste forme de colaborare noi, generate de lumea in care traim pana la urma;


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



In momentul de fata, impovarator in Romania nu este regimul de impozitare (unul din cele mai scazute din Europa in continuare), ci cuantumul contributiilor la asigurari sociale datorate; nici nu mai luam in discutie nivelul beneficiilor subsecvente total necorelate cu contributiile; aici e intr-adevar nevoie de plafonare in adevaratul sens al cuvantului (e.g., pe CNP-ul persoanei, in functie de nivelul venitului). Nu este normal si economic corect ca pentru aproape orice tip de venit obtinut de un contribuabil persoana fizica sa se aplice contributii sociale in mod cumulat.

Cititi AICI interviul integral si opiniile tuturor specialistilor intervievati.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pfamicrointreprindereactivitati pfaimpozitclaudia sofianuinterviu ey romania

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Aprilie 2016


Votati articolul "PFA sau microintreprindere? Intrebarea se mentine. Recomandarea specialistului":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara

Intrebare: O microintreprindere cu TVA trimestrial face o achizitie intracomunitara in luna februarie 2013. Ce implica acest lucru din punct de vedere al declaratiilor, vectorului fiscal si altele?

Raspuns: In cazul in care in luna februarie societatea dvs. a realizat o achizitie intracomunitara, aveti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Aprilie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X