Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Refacturare cheltuieli si custodie utilaj. Ce implicatii fiscale si contabile apar?

refacturare cheltuielicodul fiscalinregistrari contabilecustodieachizitii bunuri

Stabilim mai jos ce implicatiile contabile si fiscale exista in cazul recuperarii cheltuielilor (prin facturare) ocazionate de pregatirea unor noi linii de productie de la clientul din UE. Utilajul ramane in Romania, urmand sa fie folosit pentru a produce material trimis ulterior clientului in UE. In functie de scopurile pentru care e utilizat, clientul doreste ocazional sa fie proprietarul utilajului.

Din punct de vedere fiscal:
Potrivit prevederilor pct.31 alin (4) -Capitolul VII –Baza de impozitare -din Normele metodologice de aplicare , in cazul refacturarii de cheltuieli, se aplica structura de comisionar conform prevederilor pct. 7 alin. (4) sau, dupa caz, ale pct. 8 alin. (3). Totusi, structura de comisionar nu se aplica in situatia in care se aplica prevederile pct. 30 alin. (4) si (5), respectiv daca sunt cheltuieli cu impozite si taxe sau sunt cheltuieli accesorii, care cad in sarcina furnizorului/prestatorului in legatura cu operatiunile pe care le-a realizat, fiind recuperate de la client.

Potrivit alineatului 5 , se considera ca are loc o refacturare de cheltuieli, in sensul alin. (4), atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila urmareste doar recuperarea contravalorii unor achizitii de bunuri/servicii care au fost efectuate pe numele sau, dar in contul altei persoane;
b) persoana impozabila nu recupereaza mai mult decat cheltuiala efectuata.

In masura in care persoana impozabila poate face dovada ca singurul scop este refacturarea de cheltuieli, fiind indeplinite conditiile prevazute la alin. (5), nu este obligata sa aiba inscrisa in obiectul de activitate realizarea livrarilor/prestarilor pe care le refactureaza. Spre deosebire de situatia prezentata la alin. (3), in cazul structurii de comisionar persoana impozabila are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor de bunuri/servicii care vor fi refacturate, in conditiile legii, si are obligatia de a colecta taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile taxabile.

Se considera ca la aplicarea structurii de comisionar exigibilitatea pentru operatiunile refacturate intervine la data emiterii facturii de catre persoana care refactureaza cheltuieli efectuate pentru alte persoane, indiferent de natura operatiunilor refacturate. Pentru fiecare cheltuiala refacturata se va aplica regimul fiscal al operatiunii refacturate, referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii refacturate.

Astfel, daca se urmareste doar recuperarea cheltuielilor, pentru fiecare cheltuiala pe care o veti refactura veti analiza locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii. Pentru toate achizitiile de bunuri si servicii pe care le achizitionati pe numele dvs. aveti dreptul la deducerea TVA. Intrucat instalarea utilajului va avea loc in Romania, in cazul refacturarii contravalorii utilajului (operatiune principala), cat si a cheltuielilor accesorii operatiunii principale ( cu montarea utilajului) , locul livrarii este acolo unde se instaleaza utilajul , potrivit prevederilor art. 275 alin. (1) lit. b), iar factura va fi emisa cu TVA.

Din punct de vedere contabil:
Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni de refacturare nu reprezinta pentru dvs. venituri din activitatea curenta, dupa cum se prevede si la pct.432 din OMPF 1802/2014.

Astfel, ca si inregistrari contabile, veti inregistra achizitia cu utilajul si serviciile necesare operatiunii de montaj:


Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



%=401
461 debitori diversi
4426 Tva deductibila

si factura de refacturare:
4111 Clienti = %
461 Debitori diversi
4427 TVA colectata

Intrucat utilajul se afla la dvs, ar trebui intocmit un Proces verbal de custodie sau alta formalitate si inregistrat intr-un cont in afara bilantului, respectiv in contul 8033 "Valori materiale primite in pastrare sau custodie.

Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta valorilor materiale (materii prime si materiale, marfuri, imobilizari corporale etc.) primite temporar spre pastrare sau in custodie pe baza de act de predare-primire (scoatere) din custodie, incheiat in acest scop.

In debitul contului 8033 "Valori materiale primite in pastrare sau custodie" se inregistreaza, la preturile prevazute in documentele incheiate, valorile materiale primite in custodie sau pastrare temporara, iar in credit, la aceleasi preturi, valorile materiale iesite din custodie sau pastrare ca urmare a restituirii, achizitionarii pentru nevoile entitatii, distrugerii din cauza calamitatilor, lipsurile la inventar etc.

Soldul contului reprezinta valoarea materialelor primite in pastrare sau custodie, existente la un moment dat.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
refacturare cheltuielicodul fiscalinregistrari contabilecustodieachizitii bunuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Mai 2016


Votati articolul "Refacturare cheltuieli si custodie utilaj. Ce implicatii fiscale si contabile apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Angajatorul le va plati salariul + dobanda ( pana la data platii ) ?

Intrebare: Buna dimineata !

Fratele meu lucreaza in constructii.
In Contractul de munca se prevede ca
salariul i se va plati la data de 10 a fiecarei luni.
Angajatorul nu i-a platit salariul pe data de 10.10.2017.
Salariatii sunt nemultumiti pentru situatia se repeta din cauza ca
de fiecare data contabilul societatii greseste
documentele de plata pentru salarii pentru Banca
si vor sa sanctioneze situatia astfel:
- salariatii vor sa ceara printr-o Cerere scrisa
ca angajatorului sa le plateasca salariul + dobanda ( pana la data platii ).

Va rog frumos sa imi spuneti daca :
- salariatii pot sa ceara acest lucru ?
- Cererea trebuie sa o faca catre angajator ?
sau va trebui sa o depuna la instanta de judecata ?

Raspuns: Aceasta speta se incadreaza in categoria litigiilor de munca, iar angajatul trebuie sa plateasca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X