Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Tratament fiscal marfa deteriorata din stoc. Cum intocmim monografia contabila?

marfa deterioratacodul fiscalstocurimonografie contabilainregistrari contabile

Aspectele pe care le urmarim prin analiza urmatoare vizeaza atat tratamentul fiscal, cat si monografia contabila pentru o societate care are in stoc marfuri deteriorate in proportie de 70% in suma de 8.276 lei. Vom stabili astfel care este tratamentul fiscal si contabil conform Codului fiscal din 2016, precum si ce documente se intocmesc la scaderea din gestiune.

Din punct de vedere fiscal, art.25 alin.(4) lit.c) din Legea nr.227/2015 privind Noul Cod fiscal mentioneaza urmatoarele:

"Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile pentru cazul in care stocurile/mijloacele fixe amortizabile se inscriu in oricare dintre urmatoarele situatii/conditii:
1. au fost distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;

2. au fost incheiate contracte de asigurare;
3. au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii
4. au termen de valabilitate/expirare depasit, potrivit legii."

Norme metodologice:

"(3) In sensul art. 25 alin. (4) lit. c) pct. 3 din Codul fiscal, conditia referitoare la distrugerea stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile se considera indeplinita atat in situatia in care distrugerea se efectueaza prin mijloace proprii, cat si in cazul in care stocurile sau mijloacele fixe amortizabile sunt predate catre unitati specializate."

Astfel,cheltuielile privind scaderea din gestiune a marfurilor deteriorate sunt nedeductibile, daca nu se incadreaza in situatiile/conditiile enumerate mai sus.

Din punct de vedere contabil, scaderea din gestiune a marfurilor deteriorate se inregistreaza astfel:


Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare

Vezi detalii



607 = 371
"Cheltuieli privind marfurile" "Marfuri"

Si
635 = 4427
"Cheltuieli cu alte impozite, "TVA colectata"
taxe si varsaminte asimilate"

Si in acest caz, este nedeductibila si suma integistrata in contul 635 "Cheltuieli cu alte taxe, impozite si varsaminte asimilate.

Pentru scoaterea din evidenta a bunurilor expirate se poate intocmi Bon de consum (Cod 14-3-4A) si Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (cod 14-2-3/aA.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
marfa deterioratacodul fiscalstocurimonografie contabilainregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Mai 2016


Votati articolul "Tratament fiscal marfa deteriorata din stoc. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contul 471

Intrebare: Buna ziua.
Am preluat o firma noua si in balanta am pe contul 471 o suma de sa zicem 80000 lei.
Firma este o firma producatoare de ambalaje de carton si in 2009 a fost amendata si obligata sa plateasca retroactiv fondul de mediu aferent activitatii desfasurate.
Fosta contabila , a contabilizat platile facute conform desfasuratorului primit de la garda de mediu astfel 471=5121 suma de 1000 lei omitand sa puna pe cheltuiala.
As dori sa stiu cum ar fi corect sa reglementez eu aceasta situatie ,adica cum sa pun pe costuri aceasta cheltuiala facuta din 2009 pana in 2011 si daca pot sa tin cont la caculul profitului impozabil de aceste sume .
Multumesc

Raspuns: OMFP 3055/2009 prevede si corectarea erorilor contabile unde este explicat exact cum se fac aceste...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X