Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Buletin informativ CECCAR: Acte normative cu incidenta fiscala in luna mai 2016

buletin informativdepunerea situatiilor financiare anualeraportarea anualabilantcont de profit

In cadrul unui nou buletin informativ referitor la acte normative recente si cu incidenta fiscala, CECCAR Bihor aduce mai multe explicatii importante cu privire la OpANAF 1510/2016, tichetele de cresa pentru semestrul I din 2016, aprobarea schemelor de ajutor de minimis, Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 673/2016 privind intrarea in vigoare a unor tratate internationale, Instructiunea Fondului de garantare a asiguratilor nr. 1/2016 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale de catre Fondul de garantare a asiguratilor.

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1510/2016 ( OpANAF 1510/2016 ) pentru aprobarea Procedurii de autorizare a operatorilor economici care doresc sa comercializeze tutun brut si/sau tutun partial prelucrat, precum si a modelului si continutului unor formulare (M. Of. nr. 387 din 20 mai 2016)

√ aproba Procedura de autorizare a operatorilor economici care doresc sa comercializeze tutun brut si/sau tutun partial prelucrat;

√ aproba modelul si continutul formularului "Cerere de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat;

√ aproba modelul si continutul formularului "Autorizatie de operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat".

Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 933/2016 privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul I al anului 2016 (M. Of. nr. 373 din 16 mai 2016)

√ pentru semestrul I al anului 2016, incepand cu luna mai, valoarea sumei lunare care se acorda sub forma de tichete de cresa, este de 440 lei.

Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 934/2016 pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2016 (M. Of. nr. 373 din 16 mai 2016)

√ pentru semestrul I al anului 2016, incepand cu luna mai, valoarea nominala a unui tichet de masa, este de 9,57 lei.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii


Ordinul ministrului economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri nr. 455/2016 privind aprobarea schemelor de ajutor de minimis pentru actiunile din Programul de promovare a exportului, finantat de la bugetul de stat (M. Of. nr. 378 din 17 mai 2016)

√ aproba instituirea schemelor de ajutor de minimis pentru actiunile din Programul de promovare a exportului, finantat de la bugetul de stat si administrat de Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri privind participarea operatorilor economici la targuri si expozitii internationale in strainatate, organizarea de misiuni economice in strainatate si realizarea de studii de piata si pe produse.

√ deciziile privind recuperarea ajutoarelor de stat acordate se transmit, impreuna cu confirmarea de primire a acestora de catre beneficiari, in cel mult 20 de zile lucratoare de la data adoptarii, in vederea recuperarii ajutoarelor de minimis organelor fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea aplicarii prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, iar sumele astfel realizate se fac venit la bugetul de stat.

Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 673/2016 privind intrarea in vigoare a unor tratate internationale (M. Of. nr. 381 din 19 mai 2016)

√ la data de 11 ianuarie 2016 a intrat in vigoare Acordul intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Arabiei Saudite privind conditia de reciprocitate pentru acordarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru misiunile diplomatice ale Romaniei si ale Regatului Arabiei Saudite, semnat la Bucuresti la 5 martie 2015, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 276/2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 292 din 29 aprilie 2015;

√ la data de 5 februarie 2016 a intrat in vigoare Acordul intre Guvernul Romaniei si Guvernul Jersey privind schimbul de informatii in domeniul fiscal, semnat la Londra la 1 decembrie 2014, ratificat prin Legea nr. 290/2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 882 din 25 noiembrie 2015;

√ la data de 1 martie 2016 a intrat in vigoare intelegerea in domeniul securitatii sociale intre Guvernul Romaniei si Guvernul Quebecului, semnat la Quebec la 19 noiembrie 2013, ratificat prin Legea nr. 5/2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 29 din 14 ianuarie 2015;

√ la data de 29 martie 2016 a intrat in vigoare Conventia dintre Romania si Republica Bulgaria privind evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Craiova la 24 aprilie 2015, ratificata prin Legea nr. 29/2016, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 220, din 24 martie 2016.

Ordinul Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind intocmirea raportarii contabile anuale pentru necesitati de informatii ale Ministerului Finantelor Publice, aplicabile institutiilor de credit, aprobate prin Ordinul Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2013 (M. Of. nr. 381 din 19 mai 2016)

√ completeaza la capitolul II "Formatul formularelor de raportare contabila anuala aplicabile institutiilor de credit", formatul formularului de raportare contabila anuala cod 30 "Date informative la data de 31 decembrie ….";

√ la capitolul III "Controlul raportarii contabile anuale a institutiilor de credit", litera A punctul A.3, corelatia "X. Capital social varsat" devine corelatia "XI. Capital social varsat";

√ in cuprinsul normelor metodologice, prevederile referitoare la stampilare se abroga.

Instructiunea Fondului de garantare a asiguratilor nr. 1/2016 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale de catre Fondul de garantare a asiguratilor (M. Of. nr. 386 din 20 mai 2016)

√ stabileste modul de intocmire a situatiilor financiare anuale de catre Fondul de garantare a asiguratilor, cu respectarea prevederilor Normei Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 15/2016 privind aprobarea Reglementarilor contabile aferente situatiilor financiare anuale aplicabile Fondului de garantare a asiguratilor, si de depunere a acestora la unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor Publice.

√ Fondul de garantare a asiguratilor intocmeste si depune raportarea anuala care cuprinde urmatoarele formulare:

– bilant, respectiv situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;

– cont de profit si pierdere, respectiv situatia veniturilor si cheltuielilor;

– date informative;

– situatia activelor imobilizate;

– situatia amortizarii activelor imobilizate;

– situatia ajustarilor pentru depreciere;

– situatia modificarilor capitalului propriu;

– situatia fluxurilor de trezorerie;

– note explicative la situatiile financiare.

Sursa: CECCAR Bihor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Mai 2016


Votati articolul "Buletin informativ CECCAR: Acte normative cu incidenta fiscala in luna mai 2016":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Intrebare: Buna ziua !

Astazi, toti salariatii am avut sedinta cu Sindicatul.

S-a discutat faptul ca:
- unii din salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee,
iar altii pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
din Legea nr.153 /2017 - LEGE-CADRU nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice.
Institutia noastra publica este un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean.
Toti salariatii suntem personal contractual.
Colegul contabil sef ne-a spus ca ne incadram
la Grila de salarizare - alte Muzee sau alte Biblioteci.

Insa, problemele ridicate au fost:
- unii dintre salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee
si nici pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
Este vorba despre secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
S-a discutat ca acesti salariati fac parte din familia ocupationala Administratie
si ca trebuie sa se aplice aceeasi metoda de reincadrare si de calcul salarii
ca si pentru salariatii din Consiliul Judetean,
pentru ca nu exista aceste functii la alte institutii similare aflate din subordinea Consiliului Judetean.
In schimb, Consiliul Judetean a trimis o Adresa institutiei noastre
in care se spune ca acesti salariati nu fac parte din familia ocupationala Administratie.
De aceea, la reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017, s-au dat la toti salariatii doar Instiintari
ca vor fi reincadrati, dar
toti salariatii au ramas cu aceleasi salarii mici, pe care le-au avut inainte de data de 01.01.2017.

Acum, Sindicatul ( liderul de Sindicat ales de salariati )
a spus ca:
- va trebui sa se ceara in scris conducerii ca
sa se faca corect reincadrarea, retroactiva
pentru acesti salariati care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
Astfel, acestor salariati trebuia ca din 01.07.2017
sa li se majoreze salariile,
la fel cum s-a procedat pentru salariatii din Consiliul Judetean.
- trebuia sa se emita Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte
- fiind un drept prevazut de Legea salarizarii nr.153 /2017,
conducerea institutiei trebuia sa faca reincadrarea corecta, de la sine,
nu sa fie ceruta de salariati
- acum, conducerea trebuie sa le plateasca diferente de bani
salariatilor care fac parte din familia ocupationala Administratie.
- daca va refuza conducerea institutiei sa faca reincadrarea dupa cum se solicita,
atunci va trebui ca salariatii sa dea in judecata institutia.

Va rog sa ma lamuriti asupra urmatoarelor probleme pe care le pun:
- Prin Hotarare, Consiliul Judetean a aprobat doar Statul de fuctii si Organigrama institutiei noastre.
Consiliul Judetean trebuia sa aprobe si reincadrarea facuta
pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori ?
- acum se mai poate face reincadrarea retroactiva, corecta ?
- daca nu era sau nu are buget, institutia trebuia sa faca reincadrarea ? si
sa majoreze salariile pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie ?
- acum, se mai poate face reincadrarea, retroactiva si
sa se plateasca diferentele de bani odata ce suntem in acelasi an bugetar 2017?
si daca institutia are buget ?
- reincadrarea se va face doar pentru salariatii care vor cere acest lucru ?
pentru ca unii salariati nu au curaj sa ceara in scris sa li se faca reincadrarea corecta ?.
- ce acte ar trebui sa se faca ? Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte ? Acte aditionale la Contractele de munca pentru fiecare salariat in parte ?





Raspuns: Consiliul Judetean a aprobat doar Organigrama institutiei noastre care a ramas la fel din anul 2011....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X