Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat

OANAF 1510/2016procedura de autorizarecomercializarea tutunuluicomerciant de tutun

Prin OANAF 1510/2016 a fost aprobata Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat. Actul a intrat in vigoare la 20 mai 2016. Operatorii economici care detin autorizatii valabile, emise anterior, au la dispozitie un termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a acestui ordin, sa depuna la autoritatea competenta o noua cerere de inregistrare si documentele aferente, potrivit noilor reglementari. La expirarea termenului de 180 de zile autorizatiile emise anterior isi pierd valabilitatea.

In vederea autorizarii activitatii de comercializare a tutunului brut si/sau a tutunului partial prelucrat contribuabilii interesati trebuie sa depunera "Cerere de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat”. Cererea se depune la biroul vamal de interior/biroul vamal de frontiera in raza caruia isi are sediul social contribuabilul solicitant ori, dupa caz, la Serviciul autorizari din cadrul Directiei Generale a Vamilor, pentru operatorii economici mari contribuabili, insotita de urmatoarele documente:
- certificatul de atestare fiscala sau, dupa caz, extrasul de rol privind obligatiile fiscale la bugetul de stat, precum si cazierul fiscal al - solicitantului;
- cazierele judiciare ale administratorilor;
- bilantul pe ultimii 2 ani;
- certificatul constatator, eliberat de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte: capitalul social, asociatii, obiectul de activitate, - administratorii, punctele de lucru in care urmeaza a se realiza receptia si comercializarea produselor, precum si copie de pe - - - -certificatul de inmatriculare sau certificatul de inregistrare, dupa caz;
- declaratia solicitantului privind sediul social si orice alte locuri in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea de comercializare, precum si adresele acestora;
- copii ale licentelor, autorizatiilor sau avizelor cu privire la desfasurarea activitatii, dupa caz.

In masura in care considera necesar, autoritatea vamala teritoriala, in solutionarea cererii, poate solicita contribuabilului furnizarea de informatii si inscrisuri suplimentare sau poate efectua constatari la fata locului.


Cererea se analizeaza si se solutioneaza de catre compartimentul specializat de autorizare in termen de 30 de zile de la primirea documentatiei complete.

In cazul aprobarii cererii, autoritatea vamala teritoriala va emite autorizatia, in doua exemplare, dintre care un exemplar pentru contribuabil, iar al doilea exemplar este pastrat in evidenta emitentului. Pentru referatele aprobate in perioada 1-15 a lunii, autorizatiile vor fi valabile incepand cu data de 16 a lunii, iar pentru referatele aprobate in perioada 16 - sfarsitul lunii, autorizatiile vor fi valabile incepand cu data de 1 a lunii urmatoare.


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



Contribuabilul are dreptul sa efectueze activitatea care face obiectul autorizatiei de la data la care aceasta devine valabila, astfel cum este prevazuta in autorizatie.

In situatia in care cererea nu este aprobata, autoritatea vamala teritoriala va emite o decizie de respingere, in care se vor mentiona motivele de fapt si de drept pentru care nu s-a efectuat inregistrarea activitatii de comercializare de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat si nu s-a eliberat autorizatia. Impotriva deciziei operatorul economic care considera ca a fost lezat in drepturile sale poate formula contestatie potrivit legii.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OANAF 1510/2016procedura de autorizarecomercializarea tutunuluicomerciant de tutun

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Mai 2016


Votati articolul "Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum va fi pontat salariatul ? plata pe cele 2 zile ?

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns cu privire la situatia urmatoare:
- un salariat a avut niste probleme de sanatate, a lipsit de la serviciu si, ca sa motiveze lipsa de la serviciu, a prezentat :
1. - o Adeverinta medicala eliberata de un medic specialist in care se spunea ca salariatul s-a prezentat, i-a fost administrat un tratament si a fost sub observatie medicala timp de 5 ore,
2. ? o Fisa de prezentare de la Spitalul de urgenta.

Va rog foarte frumos sa imi spuneti daca:
- cele 2 inscrisuri medicale pot motiva lipsa de la serviciu a colegului ?
- salariatul era obligat sa prezinte concomitent cu fiecare din cele 2 inscrisuri medicale si un Certificat medical care sa-i poata motiva absentele de la serviciu ?
- cum va fi pontat colegul ?
Colegul de la RU spune ca salariatul ar trebui sa figureze cu absent motivat.
Insa, in programul Revisal se pot inregistra doar absentele nemotivate, zilele de boala /motivate cu Certificate medicale, zilele de concediu de odihna, iar pentru absent motivat de la serviciu nu exista nici o rubrica.
- salariatul va fi platit in cele 2 zile sau nu ?

In Regulamentul intern al institutiei noastre se spune ca un salariat va fi cercetat disciplinar daca are 2 absente nemotivate intr-o luna de zile ?.
Directorul a spus ca, daca nu exista o motivare medicala cu documente justificative potrivit legii, atunci salariatul trebuie sa fie cercetat disciplinar si sanctionat ?..

Nu am mai intalnit un asemenea caz.

Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns.

Raspuns: Concediu medical pentru incapacitate temporara de munca este platit daca se indeplineste stagiul de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X