Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat

OANAF 1510/2016procedura de autorizarecomercializarea tutunuluicomerciant de tutun

Prin OANAF 1510/2016 a fost aprobata Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat. Actul a intrat in vigoare la 20 mai 2016. Operatorii economici care detin autorizatii valabile, emise anterior, au la dispozitie un termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a acestui ordin, sa depuna la autoritatea competenta o noua cerere de inregistrare si documentele aferente, potrivit noilor reglementari. La expirarea termenului de 180 de zile autorizatiile emise anterior isi pierd valabilitatea.

In vederea autorizarii activitatii de comercializare a tutunului brut si/sau a tutunului partial prelucrat contribuabilii interesati trebuie sa depunera "Cerere de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat”. Cererea se depune la biroul vamal de interior/biroul vamal de frontiera in raza caruia isi are sediul social contribuabilul solicitant ori, dupa caz, la Serviciul autorizari din cadrul Directiei Generale a Vamilor, pentru operatorii economici mari contribuabili, insotita de urmatoarele documente:
- certificatul de atestare fiscala sau, dupa caz, extrasul de rol privind obligatiile fiscale la bugetul de stat, precum si cazierul fiscal al - solicitantului;
- cazierele judiciare ale administratorilor;
- bilantul pe ultimii 2 ani;
- certificatul constatator, eliberat de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte: capitalul social, asociatii, obiectul de activitate, - administratorii, punctele de lucru in care urmeaza a se realiza receptia si comercializarea produselor, precum si copie de pe - - - -certificatul de inmatriculare sau certificatul de inregistrare, dupa caz;
- declaratia solicitantului privind sediul social si orice alte locuri in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea de comercializare, precum si adresele acestora;
- copii ale licentelor, autorizatiilor sau avizelor cu privire la desfasurarea activitatii, dupa caz.

In masura in care considera necesar, autoritatea vamala teritoriala, in solutionarea cererii, poate solicita contribuabilului furnizarea de informatii si inscrisuri suplimentare sau poate efectua constatari la fata locului.


Cererea se analizeaza si se solutioneaza de catre compartimentul specializat de autorizare in termen de 30 de zile de la primirea documentatiei complete.

In cazul aprobarii cererii, autoritatea vamala teritoriala va emite autorizatia, in doua exemplare, dintre care un exemplar pentru contribuabil, iar al doilea exemplar este pastrat in evidenta emitentului. Pentru referatele aprobate in perioada 1-15 a lunii, autorizatiile vor fi valabile incepand cu data de 16 a lunii, iar pentru referatele aprobate in perioada 16 - sfarsitul lunii, autorizatiile vor fi valabile incepand cu data de 1 a lunii urmatoare.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii



Contribuabilul are dreptul sa efectueze activitatea care face obiectul autorizatiei de la data la care aceasta devine valabila, astfel cum este prevazuta in autorizatie.

In situatia in care cererea nu este aprobata, autoritatea vamala teritoriala va emite o decizie de respingere, in care se vor mentiona motivele de fapt si de drept pentru care nu s-a efectuat inregistrarea activitatii de comercializare de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat si nu s-a eliberat autorizatia. Impotriva deciziei operatorul economic care considera ca a fost lezat in drepturile sale poate formula contestatie potrivit legii.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Mai 2016


Votati articolul "Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli deductibile

Intrebare: Buna. Va rog sa ma lamuriti, am un PFA din 2008 cu domeniul activitatii de inginerie si consultanta, depind de masina in activitatea pe care o prestez, detin contract de comodat. Daca pana acum am trecut in jurnalul de incasari si plati, reviziile anuale, asigurarea Casco si RCA-ul a fost gresit. Sa inteleg ca nu au fost si nu sunt deductibile nici daca detin un jurnal de foi de parcurs.
Va multumesc anticipat.

Raspuns: Vezi ART. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activitÄ???i independente,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X