Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Livrare de bunuri cu titlu gratuit

Intrebare:

1. Ce documente sunt necesare pentru a inregistra in Contabilitate o livrare de bunuri (materiale, mijloace fixe) cu titlu gratuit in cazul:
  • importurilor de bunuri sau
  • exporturilor de bunuri.

Care este tratamentul fiscal in aceste cazuri?

2. Se pot inregistra in Contabilitate compensarile internationale in sensul in care imi diminuez datoria (Rolem) conform contractului de imprumut cu o companie straina (A) dar si creanta la o alta companie straina (B) intrucat si A are datorii la B?

Este permisa inregistrarea la Rolem 1661=411 in conditiile in care nu se efectueaza transferul bancar de fonduri?

Raspuns (dat in ianuarie 2007):

1. Pentru a inregistra in contabilitate o livrare de bunuri (materiale, imobilizari corporale) cu titlu gratuit in cazul importurilor sau exporturilor de bunuri sunt necesare Factura si Avizul de insotire a marfii.

Tratamentul fiscal este diferentiat in functie de natura tranzactiei (import, export) si in functie de natura bunului care face obiectul livrarii (materiale, imobilizari corporale). Importurile de bunuri presupun primirea bunurilor cu titlu gratuit. Primirea bunurilor de natura materialelor cu titlu gratuit reprezinta un venit care dupa recunoasterea lui se inregistreaza in contul 7582 „Venituri din donatii si subventii primite”. Primirea bunurilor de natura imobilizarilor corporale cu titlu gratuit reprezinta de asemenea un venit care va fi recunoscut numai dupa calculul si inregistrarea amortizarii imobilizarii corporale. Astfel, primirea bunurilor de natura imobilizarilor corporale cu titlu gratuit se inregistreaza in contul 131 „Subventii pentru investitii” iar venitul este recunoscut dupa calculul si inregistrarea amortizarii imobilizarii corporale si se inregistreaza in contul 7584 „Venituri din subventii pentru investitii”. Marimea venitului recunoscut este identica cu marimea amortizarii calculata si inregistrata pentru imobilizarea corporala.

Exporturile de bunuri presupun cedarea bunurilor cu titlu gratuit. Cedarea bunurilor de natura materialelor cu titlu gratuit reprezinta o cheltuiala care dupa recunoasterea ei se inregistreaza in contul 6582 „Donatii si subventii acordate”. Cedarea bunurilor de natura imobilizarilor corporale cu titlu gratuit reprezinta de asemenea o cheltuiala care va fi recunoscuta si inregistrata in contul 6582 „Donatii si subventii acordate”. Marimea cheltuielii recunoscute este identica cu marimea valorii neamortizate aferenta imobilizarii corporale. Veniturile inregistrate in contabilitate sunt impozabile. Cheltuielile inregistrate in contabilitate sunt partial deductibile potrivit reglementarilor existente in Codul fiscal, articolul 21, alineatul (4) litera p) care are urmatorul continut: „cheltuielile de sponsorizare si / sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii; contribuabilii care efectueaza sponsorizari si / sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care acorda burse private, potrivit legii, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente, daca totalul acestor cheltuieli indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

- sunt in limita a 3 la mie din cifra de afaceri;

- nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.


Autorizatiile si documentele esentiale de functionare
Autorizatiile si documentele esentiale de functionare

Vezi detalii

Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016

Vezi detalii


In limitele respective se incadreaza si cheltuielile de sponsorizare a bibliotecilor de drept public, in scopul constructiei de localuri, a dotarilor, achizitiilor de tehnologie a informatiei si de documente specifice, finantarii programelor de formare continua a bibliotecarilor, schimburilor de specialisti, a burselor de specializare, a participarii la congrese internationale”.

2. Compensarile internationale pot fi inregistrate in contabilitate atunci cand exista documente care atesta efectuarea lor. In cazul prezentat de catre dumneavoastra, trebuie sa existe un document de compensare care sa faca referire atat la datoria fata de compania straina A, cat si la creanta asupra companiei straine B. Daca documentul de compensare exista si contine elementele prezentate mai sus, atunci inregistrarea contabila la care v-ati referit poate fi efectuata: 1661 „Datorii fata de entitatile afiliate” – 4111 „Clienti”.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Aprilie 2007


Votati articolul "Livrare de bunuri cu titlu gratuit":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot infiinta un Pfa?

Intrebare: Buna ziua,

Am o mare nedumerire. Pot infiinta un pfa avand cod caen 6920, dat fiind faptul ca nu sunt expert contabil? Sa presupunem ca se accepta la ORC in baza diplomei de licenta infiintarea Pfa-ului..pot tine contabilitatea toata, inclusiv semnarea bilanturilor pt soc care au CA pana in 35.000 eur sau 65000 daca s-a modificat, in mod legal in baza unui contract de prestari servicii? Multumesc anticipat!

Raspuns: Vezi art. 10 din legea contabilitatii 1 Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2007 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: Obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016

    • Salariul minim brut pe economie va creste de la de la 1.050 de lei pe luna la 1.250 de lei, incepand de duminica, 1 mai 2016. Majorarea salariului minim brut cu 19%, care va intra in vigoare de la sfarsitul acestei saptamani, trebuie inregistrata, de catre angajatori, in sistemul electronic REVISAL. Potrivit unei hotarari de guvern adoptate pe 30 decembrie 2015, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va fi majorat la 1.250 lei incepan...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari

    • Conform legislatiei in vigoare, persoanele impozabile care intentioneaza sa efectueze tranzactii cu operatori economici din alte state membre au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inaintea efectuarii acestor tranzactii. Au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal (inregistrare in scopuri normale de TVA) atunci cand au intentia sa efect...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si declarative ale persoanelor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Redam mai jos cateva aspecte curente incluse de ANAF in Ghidul fiscal actualizat al contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Retinem, in primul rand, ca veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decât veniturile din activitati independente. ...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam corect?

    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societatea a schimbat anul fiscal si financiar. Este primul an modificat si are 15 luni (01.01.2015-31.03.2016). Pentru ultimul trimestru al anului (ianuarie-martie 2016), stabilim daca se mai depune declaratia 100 sau daca se depune direct declaratia 101 pana pe data de 25 Iunie 2016. Pentru un an normal pentru ultimul trimestru nu se depune 100 astfel ca vom stabili daca se pastreaza aceeasi regula. Prevederile OG nr. 102/2013 pentru mo...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi

    • Redam mai jos Ordinul nr. 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 60/2015, in vigoare de la 27.04.2016. Având in vedere prevederile Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ...» citeste mai departe aici

  • Schimbare an fiscal. Care sunt implicatiile fiscale si ce raportari se fac in 2016?

    • Analiza noastra face referire, prin cele ce urmeaza, la o societate care face parte dintr-un grup international care a decis schimbarea anului fiscal de la ianuarie 2016-decembrie 2016 la iulie 2016-iunie 2017. Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru a putea face aceasta schimbare tinand cont de statutul de microintreprindere al companiei, precum si ce obligatii de raportare exista in 2016. Depuneti formularul electronic S1055 – Instiintare privind modificarea exercitiului f...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X