email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul Ciolos va adopta ordonanta care micsoreaza birocratia si scoate cazierul judiciar de pe lista documentelor obligatorii

proiect ordonanta de urgentadacian ciolosreducerea birocratieianafsimplificareformulare evitarea dublei impuneri

Reducerea birocratiei a parut, multa devreme, un proiect fara sfarsit. Insa odata cu demararea Comisiei de taiat hartii, rezultatele concrete nu au intarziat sa apara, de la simplificarea D394, a Formularului 088 si a altor masuri de simplificare anuntate de ANAF.

Recent a fost adus in discutie un nou proiect de OUG care vizeaza, de asemenea, reducerea birocratiei. Una dintre masurile anuntate de premierul Dacian Ciolos se refera la faptul ca institutiile publice vor solicita cazierul judiciar direct Politiei si nu cetatenilor.

Un proiect de ordonanta de urgenta care cuprinde masuri de reducere a birocratiei, printre care se numara si faptul ca institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar il vor solicita direct la Politie, va fi discutat in sedinta de guvern de marti,

"Chiar maine, in sedinta de guvern, avem pe ordinea de zi un proiect de ordonanta de urgenta care va veni cu un pachet consistent de simplificare, de debirocratizare, de reducere a acestei birocratii. (…) in primul rand, cazierul judiciar se va solicita doar intre institutii, deci circa 2,5 milioane de drumuri la Politie pentru a ridica un cazier judiciar vor fi eliminate, pentru ca institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar vor putea sa solicite direct la Politie, fara sa ceara cetateanului sa treaca de la un ghiseu la altul si sa ia o hartie sa o duca la alt ghiseu.

Apoi, copiile dupa buletin care trebuiau depuse la diferite dosare vor putea fi solicitate si trimise electronic, prin e-mail, prin scanare, fara sa mai fie nevoie de acele documente si hartii deplasate la o institutie sau alta.

Se vor elimina copiile legalizate pentru furnizarea serviciilor publice, institutiile care vor cere astfel de copii dupa anumite documente vor putea sa le legalizeze conform cu originalul pe loc. La ridicarea buletinului si a pasaportului, cetatenii vor plati o singura taxa si intr-un singur loc, nu vor mai trebui sa plateasca diferite taxe la diferite institutii. Si celebrele adeverinte de venit pentru inscrierea la somaj vor fi eliminate", a anuntat premierul Dacian Ciolos, luni, la Radio Romania Actualitati, citat de Bn24.ro.

De asemenea, premierul Dacian Ciolos a explicat ca proiectul de ordonanta de urgenta are la baza cererile si doleantele cetatenilor:

"Acum cinci luni am lansat acest proiect, care a fost foarte eficient inca din start, in sensul ca am avut foarte multe idei si propuneri (…). Am facut o sinteza a acestor idei si propuneri si, in ultimele luni, am lucrat in a identifica modalitati legislative si juridice de aplicare a acestor idei", a declarat acesta, amintind ca inclusiv in ce priveste investitiiile au fost simplificate doua formulare "pe baza propunerilor venite din partea mediului de afaceri", iar in cadrul ANAF vor putea fi platite taxele si impozitele cu cardul.

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect ordonanta de urgentadacian ciolosreducerea birocratieianafsimplificareformulare evitarea dublei impuneri


Data aparitiei: 28 Iunie 2016

Votati articolul "Guvernul Ciolos va adopta ordonanta care micsoreaza birocratia si scoate cazierul judiciar de pe lista documentelor obligatorii":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X