email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inchidere cont furnizor in cazul schimbarii destinatiei garantiei. Cum intocmim monografia contabila?

monografie contabilainchidere sold furnizorchirieinregistrari contabilegarantiecodul fiscal

In randurile de mai jos, analizam cazul unei firme A care inchiriaza catre societatea B un spatiu de birouri in luna ianuarie 2013. Conform contractului de inchiriere a fost constituita o garantie echivalanta a unei luni de chirie. Aceasta garantie a fost facturata de proprietar si achitata de chirias. La sfarsitul contractului, acesta storneaza garantia insa ii comunica chiriasului faptul ca respectiva contravaloare a acesteia va fi retinuta pentru reparatia biroului inchiriat deoarece incaperea a suferit o serie de stricaciuni datorate de chirias. Vom vedea astfel care este monografia contabila pentru inchiderea soldului furnizor.

Monografia utilizata in contabilitatea chiriasului (societatea B) este urmatoarea:
1.Constituirea garantiei si facturarea acesteia:
2678 = 401 1600 lei

2. Achitarea garantiei
401 = 5121 1600 lei

3. Stornarea garantiei
2678 = 401 - 1600 lei

4. Cum va inchide societatea B soldul 401 in rosu tinand cont de faptul ca echivalentul garantiei il retine proprietarul pentru repararea biroului?


In conditiile in care proprietarul v-a stornat factura de garantie , dar nu v-a restituit garantia si nici nu v-a emis o factura la valoarea retinuta pentru reparatia biroului inchiriat, nu aveti in aceasta etapa cum sa inchideti contul 401.proprietar.
De obicei garantia solicitata de proprietarul spatiului poate acoperi fie contavaloarea chiriei pe o anumita perioada de timp, fie contravaloarea eventualelor costuri legate de reparatiile efectuate la spatiul inchiriat din cauze imputabile chiriasului, situatie in care presupunem ca va aflati si dvs.

In cazul dvs. in care garantia incasata si-a schimbat destinatia pentru care a fost constituita, fapt pentru care urmeaza  regimul fiscal aferent operatiunii de inchiriere, conditia obligatorie pentru  fostul proprietar ( locatorul ) este sa va emita factura, in baza careia sa puteti deduce cheltuiala la calculul impozitului pe profit si sa inchideti contul.                                   
                                                                                                                                   
De aceea va trebui sa solicitati fostului proprietar sa va dea factura privind reparatia biroului.                                     

In situatia in care refuza sa va dea acesta factura va trebui ca anual, pana la termenul de prescriptie de 3 ani, sa trimiteti extras de cont la fostul proprietar pentru confirmarea soldului. La ajungerea la termenul de prescriptie puteti scoate din evidenta contabila suma neincasata. Sunt posibile diverse solutii pentru acesta, cum ar fi de exemplu transmiterea la proprietar de notificari, somatii sau sa intentati proces.                                                                                                                          

Daca nu reusiti ca in termen de 3 ani sa incasati contravaloarea garantiei sau sa primiti factura in echivalentul sumei retinute, in baza inventarierii acestui debit, consemnata in procesul verbal de inventariere, veti proceda la scoaterea din evidenta a acestei sume ( inchiderea contului 401.proprietar )  prin consemnarea acesteia intr-o hotarare a administratorului firmei si inregistrarea corespunzatoare a acesteia in contabilitate.     

De aceea, in baza inregistrarilor contabile facute de dvs. pana la acest moment, respectiv:    
                                       
- inregistrarea imobilizarii financiare si achitarea acesteia la locator:
  2678=  401   1600          
    401=5121   1600

-stornarea garantiei
  2678=401  -1600

va propun sa continuati cu urmatoarele inregistrari in contabilitate:
- inregistrarea datoriei proprietarului fata de firma dvs pana la emiterea facturii sau pana la prescriere:                                                                                                                          
461 = 401 1600 lei

- inregistrarea pierderii nedeductibile cu prilejul scaderii din evindenta contabila a debitorului ( fostul proprietar ) dupa prescrierea sumei:
654 "Pierderi din creante si debitori diversi" = 461 1600 lei

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de  Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

 

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilainchidere sold furnizorchirieinregistrari contabilegarantiecodul fiscal


Data aparitiei: 28 Iunie 2016

Votati articolul "Inchidere cont furnizor in cazul schimbarii destinatiei garantiei. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X