Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Amortizarea unui autoturism

Intrebare:

Societatea a achizitionat in oct. 2006 un autoturism second-hand cu factura in valoare de 19390,75 lei + TVA, pt. a carei achitare a contractat un credit bancar. Prima inmatriculare a autoturismului ca si anul de fabricatie este iulie 2002, la cumparare se inregistreaza 132000 km in conditiile in care un autoturism are o DNF. Intre 4-6 ani , iar cel achizitionat are 4 ani si 3 luni. Cum calculam amortizarea? Se poate amortiza pe durata de utilizare ramasa respectiv 1 an si 9 luni cu o rata lunara de amortizare fiscala in regim linear de 923,27, considerand durata max. de 6 ani? Cum este correct si daca este este in regula fata de finante?

Raspuns (dat in ianuarie 2007):

Din punct de vedere fiscal pentru amortizarea unui autoturism contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara, degresiva sau pentru calculul amortizarii in functie de numarul de kilometri sau numarul de ore de functionare prevazut in cartile tehnice.

In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Amortizarea liniara se stabileste prin aplicarea cotei de amortizare liniara la valoarea de intrare a mijlocului fix amortizabil. Cota de amortizare liniara se calculeaza raportand numarul 100 la durata normala de utilizare a mijlocului fix.
Amortizarea se calculeaza prin multiplicarea cotelor de amortizare liniara cu unul dintre coeficientii urmatori:

a) 1,5, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este intre 2 si 5 ani;

b) 2,0, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este intre 5 si 10 ani;

c) 2,5, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este mai mare de 10 ani.


Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018

Vezi detalii


In cazul in care doriti sa inregistrati cheltuiala cu amortizarea in functie de numarul de kilometri sau numarul de ore de functionare prevazut in cartile tehnice, amortizarea se determina prin raportarea valorii de intrare a mijlocului fix la numarul de kilometri sau numarul de ore de functionare prevazute in cartile tehnice, rezultand astfel amortizarea/km sau pe ora de functionare. Amortizarea lunara se determina prin inmultirea numarului de kilometri parcursi sau a numarului de ore de functionare efectuate in fiecare luna cu amortizarea/km sau pe ora de functionare.

Concret in cazul dumneavoastra daca se cunosc toate datele de identificare ale mijlocului fix (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa) amortizarea se va face pe perioada ramasa. In cazul in care nu cunoasteti aceste date durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Aprilie 2007


Votati articolul "Amortizarea unui autoturism":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lichidare de firma documente si declaratii

Intrebare: Va rog daca se poate sa ma ajutati cu informati iin ce priveste lichiadrea unei firme: ce acte trebuie sa depun, unde trebuie depuse, ce declaratii mai trebuie depuse.

Multumesc.

Raspuns: In cazul lichidarii unei societati, trebuie sa contactati un lichidator autorizat care va solicita...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Aprilie 2007 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X