Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Comisie de inventariere

Intrebare:

In cadrul unei societati comerciale care are ca obiect de activitate “Comert cu ridicata al bunurilor de consum nealimentare” si are doi angajati – unul fiind Directorul General (care tine si gestiunea societatii), iar celalalt Directorul Economic (care are ca atributii si toata evidenta contabila a societatii) – cine trebuie sa faca parte, conform legii, din comisia de inventariere?

Raspuns: (dat in februarie 2005)

Procedura de inventariere a elementelor de activ si de pasiv la 31.12.2004 este aprobata prin Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice. In cazul societatilor comerciale, raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit Legii contabilitatii si a altor reglementari contabile aplicabile, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Inventarierea patrimoniului se face de catre comisii de inventariere, formate din cel putin doi membrii, numiti prin decizie scrisa a administratorului sau a altei persoane care are obligatia gestionarii patrimoniului. Prin derogare de la aceasta prevedere, comisia de inventariere poate avea in componenta un singur membru in cazul in care:

a. administratorul decide ca inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana;

b. numarul de salariati ai societatii respective este redus si nu permite constituirea unei comisii de cel putin doi membrii; si

c. administratorul a stabilit in prealabil valoarea maxima a bunurilor din patrimoniu pana la care comisia de inventariere poate fi constituita dintr-un singur membru.

Din componenta comisiilor de inventariere este recomandabil sa faca parte persoane cu pregatire tehnica si economica, astfel incat inventarierea si evaluarea sa fie facute corect. Membrii comisiei pot fi atat salariati proprii ai societatii, cat si terte persoane cu care societatea incheie contracte de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Din comisie nu pot face parte insa gestionarii depozitelor supuse inventarierii si nici contabilii care tin evidenta gestiunii respective.

Scopul acestor restrictii prevazute de Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice consta in eliminarea oricaror nereguli sau fraude care ar putea aparea din punct de vedere al gestionarii patrimoniului.


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii


In cazul societatii dumneavoastra, cei doi angajati nu pot face parte din comisia de inventariere, deoarece Directorul Economic tine evidenta contabila a societatii, iar Directorul General este si responsabilul cu gestiunea societatii (intelegem ca si a depozitelor). Persoanelor care indeplinesc aceste atributii le este interzis prin Ordinul prevazut sa faca parte din comisia de inventariere.

Avand in vedere imposibilitatea celor doi angajati de a constitui impreuna sau separat o comisie de inventariere, este necesar ca societatea dumneavoastra sa apeleze la persoane fizice sau juridice din afara societatii, cu care sa incheie un contract de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Si in situatia in care apelati la persoane fizice din exteriorul societatii, puteti decide ca in comisia de inventariere sa existe o singura persoana, daca sunt indeplinite conditiile stipulate la punctele a) si c) de mai sus.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Februarie 2006


Votati articolul "Comisie de inventariere":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Accizarea vinurilor din import(italia)

Intrebare: Buna seara.cum se calculeaza accizele la vinurile din import,vorbim de vinuri deja imbuteliate timbrate si verificate(italia)...alcool intre 11-15%.va multumesc anticipat

Raspuns: O singura intrebare mai am.trebuiesc timbrate sticlele de vin din import(ele au timbru de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Buna, As avea o intrebare legata de inventarierea anuala a stocurilor. Gestionarul a carui gestiune este inventariata are sau nu voiea sa asiste la procesul de inventariere in sensul urmator: se poate restrictiona contactul fizic al gestionarului cu bunurile verificate admitand doar prezenta fizica a acestuia la procesul de inventariere cand exista suspiciunea lipsurilor?
Data adaugarii: 27-Apr-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

    • Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comer...» citeste mai departe aici

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A)

    • Cititi in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stiti despre nota de receptie si constarea de diferente (NIR)!   Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate.   Nota de receptie si constatare de diferente se f...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • O fetita de 6 ani a primit o somatie de plata de la Casa de Asigurari. Ce raspunde ANAF

    • O femeie, in varsta de 24 de ani, din localitatea Vanatori spune ca a primit o somatie de plata, pe numele fiicei sale de 6 ani. Aceasta era atentionata in privinta achitarii unei datorii catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizarii celei mici in anul 2015. Mirela Strungaru, mama copilei in varsta de 6 ani, spune ca “Nu este o suma mare de platit. Sunt doar 35 de lei. Nu am nimic impotriva sa ii achit. Nu inteleg ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile