Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Comisie de inventariere

Intrebare:

In cadrul unei societati comerciale care are ca obiect de activitate “Comert cu ridicata al bunurilor de consum nealimentare” si are doi angajati – unul fiind Directorul General (care tine si gestiunea societatii), iar celalalt Directorul Economic (care are ca atributii si toata evidenta contabila a societatii) – cine trebuie sa faca parte, conform legii, din comisia de inventariere?

Raspuns: (dat in februarie 2005)

Procedura de inventariere a elementelor de activ si de pasiv la 31.12.2004 este aprobata prin Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice. In cazul societatilor comerciale, raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit Legii contabilitatii si a altor reglementari contabile aplicabile, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Inventarierea patrimoniului se face de catre comisii de inventariere, formate din cel putin doi membrii, numiti prin decizie scrisa a administratorului sau a altei persoane care are obligatia gestionarii patrimoniului. Prin derogare de la aceasta prevedere, comisia de inventariere poate avea in componenta un singur membru in cazul in care:

a. administratorul decide ca inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana;

b. numarul de salariati ai societatii respective este redus si nu permite constituirea unei comisii de cel putin doi membrii; si

c. administratorul a stabilit in prealabil valoarea maxima a bunurilor din patrimoniu pana la care comisia de inventariere poate fi constituita dintr-un singur membru.

Din componenta comisiilor de inventariere este recomandabil sa faca parte persoane cu pregatire tehnica si economica, astfel incat inventarierea si evaluarea sa fie facute corect. Membrii comisiei pot fi atat salariati proprii ai societatii, cat si terte persoane cu care societatea incheie contracte de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Din comisie nu pot face parte insa gestionarii depozitelor supuse inventarierii si nici contabilii care tin evidenta gestiunii respective.

Scopul acestor restrictii prevazute de Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice consta in eliminarea oricaror nereguli sau fraude care ar putea aparea din punct de vedere al gestionarii patrimoniului.


Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile
Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile

Vezi detalii

Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura
Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura

Vezi detalii


In cazul societatii dumneavoastra, cei doi angajati nu pot face parte din comisia de inventariere, deoarece Directorul Economic tine evidenta contabila a societatii, iar Directorul General este si responsabilul cu gestiunea societatii (intelegem ca si a depozitelor). Persoanelor care indeplinesc aceste atributii le este interzis prin Ordinul prevazut sa faca parte din comisia de inventariere.

Avand in vedere imposibilitatea celor doi angajati de a constitui impreuna sau separat o comisie de inventariere, este necesar ca societatea dumneavoastra sa apeleze la persoane fizice sau juridice din afara societatii, cu care sa incheie un contract de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Si in situatia in care apelati la persoane fizice din exteriorul societatii, puteti decide ca in comisia de inventariere sa existe o singura persoana, daca sunt indeplinite conditiile stipulate la punctele a) si c) de mai sus.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Februarie 2006


Votati articolul "Comisie de inventariere":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Completare declaratia 300

Intrebare: primele de asigurare (CASCO,RCA),inregistrate in contabilitate pe baza chitantelor, se trec in declaratia 300 la randul 26 "Achizitii de bunuri si servicii scutite de taxa sau neimpozabile"?

Raspuns: In cazul in care se trec prin registrul jurnal de cumparari, atunci da, se trec in declaratia 300 la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Lipsa CNP de pe factura emisa persoanelor fizice si cerinte Declaratia 394. Ce sanctiuni risca societatea?

    • Stabilim mai jos daca este obligatoriu ca pe factura sa fie inscris CNP-ul clientului persoana fizica, cu mentiunea ca, potrivit Codului fiscal, nu se stipuleaza expres aceasta cerinta, insa in Declaratia 394 lit. d) CNP-ul este cerinta de completare pentru clientul persoana fizica. Vom vedea astfel cum procedam in cazul in care clientul nu vrea sa comunice CNP-ul, iar societatea emite factura fara data respectiva, precum si ce sanctiuni pot fi aplicate societatii care a livr...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere versus PFA. Alegerea corecta in 2016? Contabilii au decis!

    • "Microintreprindere versus PFA" reprezinta cea mai noua lucrare de specialitate pe care expertii in domeniul fiscal-contabil au lansat-o. Ea explica, in cazul fiecarui tip de entitate economica, ce este de facut, pentru ca fiecare sa ia decizia corecta in ceea ce-l priveste, in situatia lui personala! Fiindca in asemenea momente, generalitatile nu sunt valabile! ...» citeste mai departe aici

  • Cum ajungi pe lista rusinii intocmita de ANAF

    • Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 78/03.02.2016, a fost publicat OPANAF 558/2016 prin care se stabileste procedura de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante. Ordinul este dat in aplicarea art. 162 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.In vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a ANAF lista debitorilor care inr...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum procedam privind impozitarea in 2016?

    • Stabilim mai jos cota de impozitare a dividendelor pe care urmeaza sa le primeasca asociatul societatii in 2016, precum si modul in care vom gestiona profitul aferent anilor 2014 si 2015. Profitul este in contul 117, urmand sa fie repartizat in anul 2016. Potrivit art. 133 alin.(8) din Legea 227/2015 privind noul Cod fiscal, care a intrat in vigoare  incepand cu data de  01.01.2016, cota de impozit pe dividende este 5% si se aplica asupra veniturilor din dividende distribu...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer

    • Va reamintim, prin cele ce urmeaza, ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 74/02.02.2016 a fost publicat OPANAF nr. 422/2016 prin care se stabilesc conditiile intocmirii dosarului preturilor de transfer in cazul desfasurarii de tranzactii intre persoane afiliate. Ordinul este dat in aplicarea art. 108 (2) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, prin care se precizeaza urmatoarele: La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitoru...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Administratorii au dreptul la diurna neimpozabila incepand cu data de 1 ianuarie 2016

    • In temeiul art. 76 alin. (2) lit. o) din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015, regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si remuneratiei administratorilor societatilor. Remuneratia administratorilor este impozabila in mod similar veniturilor de natura salariala, iar entitatea care le plateste are obligatia retinerii si platii impozitului pe salarii in cota de 16%, aplicabila asupra bazei de calcul determinate in conform...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X