Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Comisie de inventariere

Intrebare:

In cadrul unei societati comerciale care are ca obiect de activitate “Comert cu ridicata al bunurilor de consum nealimentare” si are doi angajati – unul fiind Directorul General (care tine si gestiunea societatii), iar celalalt Directorul Economic (care are ca atributii si toata evidenta contabila a societatii) – cine trebuie sa faca parte, conform legii, din comisia de inventariere?

Raspuns: (dat in februarie 2005)

Procedura de inventariere a elementelor de activ si de pasiv la 31.12.2004 este aprobata prin Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice. In cazul societatilor comerciale, raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit Legii contabilitatii si a altor reglementari contabile aplicabile, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Inventarierea patrimoniului se face de catre comisii de inventariere, formate din cel putin doi membrii, numiti prin decizie scrisa a administratorului sau a altei persoane care are obligatia gestionarii patrimoniului. Prin derogare de la aceasta prevedere, comisia de inventariere poate avea in componenta un singur membru in cazul in care:

a. administratorul decide ca inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana;

b. numarul de salariati ai societatii respective este redus si nu permite constituirea unei comisii de cel putin doi membrii; si

c. administratorul a stabilit in prealabil valoarea maxima a bunurilor din patrimoniu pana la care comisia de inventariere poate fi constituita dintr-un singur membru.

Din componenta comisiilor de inventariere este recomandabil sa faca parte persoane cu pregatire tehnica si economica, astfel incat inventarierea si evaluarea sa fie facute corect. Membrii comisiei pot fi atat salariati proprii ai societatii, cat si terte persoane cu care societatea incheie contracte de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Din comisie nu pot face parte insa gestionarii depozitelor supuse inventarierii si nici contabilii care tin evidenta gestiunii respective.

Scopul acestor restrictii prevazute de Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice consta in eliminarea oricaror nereguli sau fraude care ar putea aparea din punct de vedere al gestionarii patrimoniului.


Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.
Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii


In cazul societatii dumneavoastra, cei doi angajati nu pot face parte din comisia de inventariere, deoarece Directorul Economic tine evidenta contabila a societatii, iar Directorul General este si responsabilul cu gestiunea societatii (intelegem ca si a depozitelor). Persoanelor care indeplinesc aceste atributii le este interzis prin Ordinul prevazut sa faca parte din comisia de inventariere.

Avand in vedere imposibilitatea celor doi angajati de a constitui impreuna sau separat o comisie de inventariere, este necesar ca societatea dumneavoastra sa apeleze la persoane fizice sau juridice din afara societatii, cu care sa incheie un contract de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Si in situatia in care apelati la persoane fizice din exteriorul societatii, puteti decide ca in comisia de inventariere sa existe o singura persoana, daca sunt indeplinite conditiile stipulate la punctele a) si c) de mai sus.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Februarie 2006


Votati articolul "Comisie de inventariere":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Donaţia intocmita si de o institutie publica ?

Intrebare: - Donaţia se încheie prin înscris autentic, sub sancţiunea nulităţii absolute - cf. Noului Cod civil.

- act autentic = înscris care a fost întocmit de un notar public ori de altă autoritate competentă, care a fost citit, verificat şi atestat de către acesta în prezenţa părţilor, potrivit procedurii prevăzute de lege

- ce inseamna ca un act autentic a fost întocmit de altă autoritate competentă ?
- poate fi si o institutie publica ?

- o Donaţie, incheiata intre o persoana fizica = donator
si o institutie publica = donatar,
poate fi intocmita si de o institutie publica ?

Raspuns: - este vorba despre o Donatie ce consta intr-un costumului popular - in Cererea sa catredirectorul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Ce situatii financiare se intocmesc pentru anul 2015?

    • In functie de criteriile de marime, entitatile care aplica Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 se grupeaza in trei categorii, astfel: - microentitati; - entitati mici; - entitati mijlocii si mari. Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:  &nbs...» citeste mai departe aici

  • Firmele si PFA-urile din constructii ar putea sa nu mai plateasca impozitul pe imobil in anumite conditii

    • Un nou proiect vine sa modifice Codul fiscal si sa aplice unele scutiri intr-un domeniu cat se poate de important. Din pacate, nu scapam nici in 2016 de modificari fiscale  care apar dupa ce reglementarile principale au fost deja stabilite prin acte normative importante. Desi unele dintre aceste modificari sunt eficiente pentru unele companii, schimbarile periodice de acest tip nu fac decat sa destabilizeze sistemul si sa diminueze credibilitatea generala in ceea ce definim ca predictibi...» citeste mai departe aici

  • Organizare contabilitate pentru intreprindere individuala si OMFP 170/2015. Expertul contabil raspunde!

    • Materialul urmator ofera informatii cuprinzatoare privind procesul prin care se tine evidenta contabila pentru o intreprindere individuala platitoare de TVA, stabilind si daca se poate opta pentru evidenta contabila in partida dubla. De asemenea, cu ajutorul expertului contabil Irina Coma vom vedea cum se organizeaza contabilitatea in aceasta situatie si cum se opteaza pentru evidenta in partida dubla. Contabilitatea unei intreprinderi individuale se organzieaza conform OMFP 170/201...» citeste mai departe aici

  • Cartusele E si F din noua declaratie 394. Ce tipuri de achizitii cu taxare inversa includem?

    • In randurile de mai jos, stabilim care sunt tipurile de achizitii cu taxare inversa care se includ in cartusele E si F ale declaratiei 394 in contextul modificarilor aduse de Ordinului 1105/2016. Potrivit instructiunilor de completare ale ale noii declaratii informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA (Declaratia 394), declaratia se completeaza de catre persoanele impozabile din Romania, inregi...» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea ONG-urilor: politici si proceduri indispensabile

    • Legislatia care reglementeaza contabilitatea ONG-urilor pune probleme diferite fata de contabilitatea societatilor comerciale, ceea ce poate cauza dificultati in aplicarea normelor corespunzatoare. Ca profesionist specializat in contabilitatea ONG-urilor, aveti acum la dispozitie politicile contabile obligatorii si cele mai frecvente proceduri contabile, intr-un singur ...» citeste mai departe aici

  • De la 1 mai se aplica noi reguli vamale intre statele membre ale Uniunii Europene

    • Incepand cu data de 1 mai 2016 se aplica reguli mai simple in ce priveste formalitatile vamale, odata cu noul Cod vamal unional. Se aplica, de asemenea, de la aceeasi data, si noile reglementari complementare, asa cum a transmis recent un comunicat al Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA). "Pentru mediul de afaceri si cetateni, Codul Vamal Unional inseamna aplicarea de proceduri comune si armonizate la nivelul Uniunii Europene. Indiferen...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X