Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Comisie de inventariere

Intrebare:

In cadrul unei societati comerciale care are ca obiect de activitate “Comert cu ridicata al bunurilor de consum nealimentare” si are doi angajati – unul fiind Directorul General (care tine si gestiunea societatii), iar celalalt Directorul Economic (care are ca atributii si toata evidenta contabila a societatii) – cine trebuie sa faca parte, conform legii, din comisia de inventariere?

Raspuns: (dat in februarie 2005)

Procedura de inventariere a elementelor de activ si de pasiv la 31.12.2004 este aprobata prin Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice. In cazul societatilor comerciale, raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit Legii contabilitatii si a altor reglementari contabile aplicabile, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Inventarierea patrimoniului se face de catre comisii de inventariere, formate din cel putin doi membrii, numiti prin decizie scrisa a administratorului sau a altei persoane care are obligatia gestionarii patrimoniului. Prin derogare de la aceasta prevedere, comisia de inventariere poate avea in componenta un singur membru in cazul in care:

a. administratorul decide ca inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana;

b. numarul de salariati ai societatii respective este redus si nu permite constituirea unei comisii de cel putin doi membrii; si

c. administratorul a stabilit in prealabil valoarea maxima a bunurilor din patrimoniu pana la care comisia de inventariere poate fi constituita dintr-un singur membru.

Din componenta comisiilor de inventariere este recomandabil sa faca parte persoane cu pregatire tehnica si economica, astfel incat inventarierea si evaluarea sa fie facute corect. Membrii comisiei pot fi atat salariati proprii ai societatii, cat si terte persoane cu care societatea incheie contracte de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Din comisie nu pot face parte insa gestionarii depozitelor supuse inventarierii si nici contabilii care tin evidenta gestiunii respective.

Scopul acestor restrictii prevazute de Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice consta in eliminarea oricaror nereguli sau fraude care ar putea aparea din punct de vedere al gestionarii patrimoniului.


Declaratia 394 - Modificari de ultima ora
Declaratia 394 - Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii


In cazul societatii dumneavoastra, cei doi angajati nu pot face parte din comisia de inventariere, deoarece Directorul Economic tine evidenta contabila a societatii, iar Directorul General este si responsabilul cu gestiunea societatii (intelegem ca si a depozitelor). Persoanelor care indeplinesc aceste atributii le este interzis prin Ordinul prevazut sa faca parte din comisia de inventariere.

Avand in vedere imposibilitatea celor doi angajati de a constitui impreuna sau separat o comisie de inventariere, este necesar ca societatea dumneavoastra sa apeleze la persoane fizice sau juridice din afara societatii, cu care sa incheie un contract de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Si in situatia in care apelati la persoane fizice din exteriorul societatii, puteti decide ca in comisia de inventariere sa existe o singura persoana, daca sunt indeplinite conditiile stipulate la punctele a) si c) de mai sus.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Februarie 2006


Votati articolul "Comisie de inventariere":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratii in caz de dizolvare si radiere

Intrebare: O societate cu raspundere limitata a depus documentatia pentru dizolvare si radiere din lipsa de activitate. in luna august se va calcula impozitul pe profit si se va repartiza profitul pe dividende.. .Intrebarea mea este cand pot declara impozitul pe dividende, chiar daca declaratia este trimestriala. Va rog sa-mi spuneti daca este corect sa procedez in acest mod. Va multumesc.

Raspuns: Impozitul pe dividende se declara si plateste dupa incheierea exercitiului financiar. In cazul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Noi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

    • Prin OANAF 2393/2016 publicat in Monitorul Oficial nr. 629 din 17/08/2016 au fost aprobate noile criterii pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990 care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA inainte de inceperea activitatilor, la depasirea plafonului de scutire ori carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TV...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Deducerea TVA pentru persoana impozabila cu regim mixt si persoana partial impozabila

    • Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal  prevede la articolul 300 ("Deducerea taxei pentru persoana impozabila cu regim mixt si persoana partial impozabila") ca: - persoana impozabila care realizeaza atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere, este persoana impozabila cu regim mixt (de exemplu o societate care are ca obiect de activitate inchirierea bunurilor imobiliare proprii) - pe...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ CECCAR: Noutati legislative 16-19 august 2016

    • In randurile de mai jos, va prezentam cele mai importante noutati legislative publicate in Monitorul Oficial in intervalul  16-19 august 2016: OG 14/2016, OG 15/2016, OPANAF 2329/2016,  OPANAF 2393/2016.     Ordonanta Guvernului nr. 14/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M. Of. nr. 627 din 16 august 2016) √ se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca in cadrul anexei nr. 3/16/27 "...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al ajutoarelor acordate salariatilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • In ceea ce priveste impozitul pe veniturile din salarii, codul fiscal exclude din categoria veniturilor impozabile urmatoarele ajutoare acordate in conditiile prevazute de contractul de munca: - ajutoarele de inmormantare, - ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, - ajutoarele pentru dispozitive medicale, - ajutoarele pentru nastere - ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale Aceeasi pr...» citeste mai departe aici

  • Transfer produse intre depozite. Ce documente justificative sunt necesare?

    • In randurile de mai jos, vom vedea care sunt documentele justificative necesare in cazul unei societati X cu depozite in mai multe locatii, iar intre aceste depozite se realizeaza transfer de produse. Astfel, vom vedea daca in cazul acestor transferuri este obligatorie intocmirea NIR-ului la depozitul primitor. Conform prevederilor din Ordinul  2634/2015, NIR este obligatoriu in urmatoarele cazuri: - bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz d...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Recunoasterea veniturilor din vanzarea bunurilor si prestarea serviciilor

    • In vederea stabilirii bazei de calcul a impozitului pe veniturile microintreprinderilor ori a impozitului pe profit este important sa inregistram corect veniturile in contabilitate. Momentul recunoasterii veniturilor in contabilitate se determina conform reglementarilor contabile aplicabile. In cazul vanzarii de bunuri, reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 stabilesc ca veniturile se inregistreaza in momentul predarii bunurilor catre cumparatori, al livrarii lor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X