Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Comisie de inventariere

Intrebare:

In cadrul unei societati comerciale care are ca obiect de activitate “Comert cu ridicata al bunurilor de consum nealimentare” si are doi angajati – unul fiind Directorul General (care tine si gestiunea societatii), iar celalalt Directorul Economic (care are ca atributii si toata evidenta contabila a societatii) – cine trebuie sa faca parte, conform legii, din comisia de inventariere?

Raspuns: (dat in februarie 2005)

Procedura de inventariere a elementelor de activ si de pasiv la 31.12.2004 este aprobata prin Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice. In cazul societatilor comerciale, raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit Legii contabilitatii si a altor reglementari contabile aplicabile, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Inventarierea patrimoniului se face de catre comisii de inventariere, formate din cel putin doi membrii, numiti prin decizie scrisa a administratorului sau a altei persoane care are obligatia gestionarii patrimoniului. Prin derogare de la aceasta prevedere, comisia de inventariere poate avea in componenta un singur membru in cazul in care:

a. administratorul decide ca inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana;

b. numarul de salariati ai societatii respective este redus si nu permite constituirea unei comisii de cel putin doi membrii; si

c. administratorul a stabilit in prealabil valoarea maxima a bunurilor din patrimoniu pana la care comisia de inventariere poate fi constituita dintr-un singur membru.

Din componenta comisiilor de inventariere este recomandabil sa faca parte persoane cu pregatire tehnica si economica, astfel incat inventarierea si evaluarea sa fie facute corect. Membrii comisiei pot fi atat salariati proprii ai societatii, cat si terte persoane cu care societatea incheie contracte de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Din comisie nu pot face parte insa gestionarii depozitelor supuse inventarierii si nici contabilii care tin evidenta gestiunii respective.

Scopul acestor restrictii prevazute de Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice consta in eliminarea oricaror nereguli sau fraude care ar putea aparea din punct de vedere al gestionarii patrimoniului.


Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


In cazul societatii dumneavoastra, cei doi angajati nu pot face parte din comisia de inventariere, deoarece Directorul Economic tine evidenta contabila a societatii, iar Directorul General este si responsabilul cu gestiunea societatii (intelegem ca si a depozitelor). Persoanelor care indeplinesc aceste atributii le este interzis prin Ordinul prevazut sa faca parte din comisia de inventariere.

Avand in vedere imposibilitatea celor doi angajati de a constitui impreuna sau separat o comisie de inventariere, este necesar ca societatea dumneavoastra sa apeleze la persoane fizice sau juridice din afara societatii, cu care sa incheie un contract de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Si in situatia in care apelati la persoane fizice din exteriorul societatii, puteti decide ca in comisia de inventariere sa existe o singura persoana, daca sunt indeplinite conditiile stipulate la punctele a) si c) de mai sus.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Februarie 2006


Votati articolul "Comisie de inventariere":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Transfer active din patrimoniul afacerii activitate independenta

Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu privire la interpretarea prevederilor fiscale referitoare la transferul bunurilor din patrimoniul afacerii in cazul schimbarii formei/modalitatii de exercitare a unei profesii si la identificarea unei solutii privind deductiblitatea sumelor reprezentand valoarea respectivelor bunuri.

Din lecturarea normelor legale incidente (reproduse in finalul acestui mesaj), inteleg ca lucrurile stau cam asa: bunurile din patrimoniul afacerii care se schimba/transforma se includ in venitul brut al acesteia (pentru care, in mod evident, trebuie achitate impozite si contributii), insa, paradoxal, daca acestea trec in patrimoniul noii activitati, nu sunt considerate cheltuieli deductibile din veniturile acesteia.

Cu toate acestea, consider ca fiscul nu ma poate obliga ca, in situatia in care doresc sa transfer bunurile dintr-o afacere in alta, sa o fac doar sub forma unei donatii impozabile, caci aceasta ar reprezenta o imixtiune in dreptul meu de proprietate privata, drept garantat de Constitutie.

Tocmai pentru ca intentia de transfer cu titlu gratuit a unor bunuri imi lipseste cu desavarsire (ca doar nu sunt cretin sa-mi fi traznit asa aiurea sa aduc un aport intr-o afacere, chiar si a mea, doar ca sa constitui un gaj pentru eventualii creditori ai respectivei afaceri), m-am gandit sa implementez urmatoarea solutie: vanzarea bunurilor din afacerea initiala, pe parcursul desfasurarii acesteia, catre mine, in calitate de persoana fizica sau catre un alt tert, persoana fizica si, ulterior, cumpararea de catre noua afacere a bunurilor astfel vandute. In justificarea legalitatii unei astfel de solutii, ma bazez, in afara argumentului lipsei intentiei de a face o liberalitate catre noua afacere si pe faptul ca normele fiscale nu impun un transfer de drept a bunurile din afacerea initiala in noua afacere, ci reglementeaza doar situatia ?bunurilor care trec? in mod direct in patrimoniul noii afaceri la momentul infiintarii acesteia, per a contrario, nu exclude situatia existentei unor bunuri care nu trec in mod direct (nu se transfera) in patrimoniul noii afaceri. Cum vi se pare un astfel de rationament?

Mai exista vreo alta modalitate prin care sa pot aduce lucrurile in stare de normalitate?

Nu mai zic ca prin textele de lege fiscale care reglementeaza situatia care face obiectul prezentei discutii se incalca si principiul constitutional privind justa aplicare a sarcinilor fiscale (care, printre altele, presupune ca fiscalitatea trebuie să fie proportională, rezonabila, echitabila si nediscriminatorie), iar normele metodologice adauga la lege (codul fiscal), aspect ce contravine normelor de tehnica legislativa.

Multumesc

Dispozitii fiscale:

Art. 68 alin. (2) lit. c) din Noul cod fiscal: ?Venitul brut cuprinde: câştigurile din transferul activelor din patrimoniul afacerii, utilizate într-o activitate independentă, exclusiv contravaloarea bunurilor rămase după încetarea definitivă a activității;?

Punctul 7 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a codului fiscal (Titlul IV, cap. II, sectiunea a 2-a): ?În venitul brut al afacerii se include și suma reprezentând contravaloarea bunurilor și drepturilor din patrimoniul afacerii care trec pe parcursul exercitării activității în patrimoniul personal al contribuabilului, operațiune considerată din punct de vedere fiscal o înstrăinare. Evaluarea acestora se face la prețurile practicate pe piață sau stabilite prin expertiză tehnică.
În cazul schimbării modalității de exercitare a unei activități, precum și al transformării formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislației în materie, în condițiile continuării activității, se include în venitul brut al afacerii care urmează să se transforme/schimbe și contravaloarea bunurilor și drepturilor care trec în patrimoniul afacerii în care s-a transformat/schimbat.
În cazul bunurilor și al drepturilor amortizabile care trec în patrimoniul altei afaceri prin schimbarea modalității de exercitare a unei activități și/sau transformarea formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislației în materie, se aplică următoarele reguli:
a) cele cu valoare rămasă de amortizat se înscriu în Registrul-inventar la această valoare, care constituie și bază de calcul al amortizării;
b) cele complet amortizate se înscriu în Registrul-inventar la valoarea stabilită prin expertiză tehnică sau la prețul practicat pe piață; pentru acestea nu se calculează amortizare și valoarea acestora nu constituie cheltuială deductibilă din veniturile noii activități.
În cazul bunurilor și al drepturilor neamortizabile care trec în patrimoniul altei afaceri prin schimbarea modalității de exercitare a unei activități și/sau transformarea formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislației în materie, acestea se înscriu în Registrul-inventar la valoarea înscrisă în evidența contabilă din care provin și nu constituie cheltuială deductibilă din veniturile noii activități.
În cazul începerii unei activități ca urmare a schimbării modalității de exercitare a activității și/sau transformării formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislației în materie, aporturile aduse în noul patrimoniu nu constituie venit brut.?

Raspuns: Din cele prezentate, nu va este clara notiunea de persoane juridice, bunuri patrimoniale, venituri....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Buna, As avea o intrebare legata de inventarierea anuala a stocurilor. Gestionarul a carui gestiune este inventariata are sau nu voiea sa asiste la procesul de inventariere in sensul urmator: se poate restrictiona contactul fizic al gestionarului cu bunurile verificate admitand doar prezenta fizica a acestuia la procesul de inventariere cand exista suspiciunea lipsurilor?
Data adaugarii: 27-Apr-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X