Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Comisie de inventariere

Intrebare:

In cadrul unei societati comerciale care are ca obiect de activitate “Comert cu ridicata al bunurilor de consum nealimentare” si are doi angajati – unul fiind Directorul General (care tine si gestiunea societatii), iar celalalt Directorul Economic (care are ca atributii si toata evidenta contabila a societatii) – cine trebuie sa faca parte, conform legii, din comisia de inventariere?

Raspuns: (dat in februarie 2005)

Procedura de inventariere a elementelor de activ si de pasiv la 31.12.2004 este aprobata prin Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice. In cazul societatilor comerciale, raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit Legii contabilitatii si a altor reglementari contabile aplicabile, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Inventarierea patrimoniului se face de catre comisii de inventariere, formate din cel putin doi membrii, numiti prin decizie scrisa a administratorului sau a altei persoane care are obligatia gestionarii patrimoniului. Prin derogare de la aceasta prevedere, comisia de inventariere poate avea in componenta un singur membru in cazul in care:

a. administratorul decide ca inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana;

b. numarul de salariati ai societatii respective este redus si nu permite constituirea unei comisii de cel putin doi membrii; si

c. administratorul a stabilit in prealabil valoarea maxima a bunurilor din patrimoniu pana la care comisia de inventariere poate fi constituita dintr-un singur membru.

Din componenta comisiilor de inventariere este recomandabil sa faca parte persoane cu pregatire tehnica si economica, astfel incat inventarierea si evaluarea sa fie facute corect. Membrii comisiei pot fi atat salariati proprii ai societatii, cat si terte persoane cu care societatea incheie contracte de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Din comisie nu pot face parte insa gestionarii depozitelor supuse inventarierii si nici contabilii care tin evidenta gestiunii respective.

Scopul acestor restrictii prevazute de Ordinul nr. 1.753/2004 al ministrului finantelor publice consta in eliminarea oricaror nereguli sau fraude care ar putea aparea din punct de vedere al gestionarii patrimoniului.


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


In cazul societatii dumneavoastra, cei doi angajati nu pot face parte din comisia de inventariere, deoarece Directorul Economic tine evidenta contabila a societatii, iar Directorul General este si responsabilul cu gestiunea societatii (intelegem ca si a depozitelor). Persoanelor care indeplinesc aceste atributii le este interzis prin Ordinul prevazut sa faca parte din comisia de inventariere.

Avand in vedere imposibilitatea celor doi angajati de a constitui impreuna sau separat o comisie de inventariere, este necesar ca societatea dumneavoastra sa apeleze la persoane fizice sau juridice din afara societatii, cu care sa incheie un contract de prestari servicii constand in inventariere si evaluare. Si in situatia in care apelati la persoane fizice din exteriorul societatii, puteti decide ca in comisia de inventariere sa existe o singura persoana, daca sunt indeplinite conditiile stipulate la punctele a) si c) de mai sus.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Februarie 2006


Votati articolul "Comisie de inventariere":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concediu fara plata declarat in revisal

Intrebare: Buna seara. Am salariati care au depus in cursul lunii august cereri pentru concediu fara plata.Concediul fara plata trebuie sa fie declarat in Revisal?

Raspuns: Concediul fara plata se declara cu valoare si timp lucrat 0. In revisal figureaza ca suspendat.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Poprire pe salariu si limite in vigoare. Ce trebuie sa stiti in calitate de salariat sau angajator

    • Informatii precum cele de mai jos sunt utile atat in calitate de salariat, cat si in calitater de angajator. A cunoaste temeinic legislatia inseamna a avea intotdeauna un avanataj de partea dumneavoastra, indiferent de orice parte a baricadei v-ati afla. Astfel, in analiza de azi, avem ca exemplu situatia in care pentru un salariat cu contract de munca timp partial, functie de baza, s-a primit adresa poprire de la ANAF. Vom vedea cat se retine din salariu (din brut sau net) si daca tichetele ...» citeste mai departe aici

  • Protocol intre CECCAR si Camera Consultantilor Fiscali: Recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala

    • Va facem cunoscut faptul ca, incepand cu 21 aprilie 2017, a intrat in vigoare protocolul incheiat intre C.E.C.C.A.R. si CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI, pentru recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala. Conform acestui document, membrilor comuni ai celor doua organisme profesionale, li se vor putea recunoaste CURSURILE DE FISCALITATE efectuate in cadrul uneia dintre ele, pe baza de adeverinte, in limita a 10 ore de prega...» citeste mai departe aici

  • Atentionari noi privind depunerea situatiilor financiare anuale pana la 30 mai 2017

    • Au fost publicate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici, ce au fost aprobate prin Ordinul MFP nr. 166/2017. Astfel, depun situatii financiare anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la data de 30 mai 2017, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institute...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cand putem efectua plati in valuta pe teritoriul Romaniei?

    • Pe teritoriul Romaniei operatiunile in valuta se efectueaza cu respectarea prevederilor Regulamentului BNR nr. 4/2005 privind regimul valutar, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare. In ceea ce priveste platile intre rezidenti si nerezidenti regulamentul stabileste ca operatiunile valutare curente si de capital se efectueaza in mod liber intre rezidenti si nerezidenti, in valuta si in moneda nationala (leu). Cu privire la platile in...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017

    • Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata. Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata: - esalonarea la plata, ...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF privind procedura de poprire conturi

    • Avand in vedere necesitatea comunicarii rapide si eficiente cu institutiile de credit, in ceea ce priveste comunicarea actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, se impune crearea cadrului legal pentru implementare acestui obiectiv. Potrivit art. 47 alin. (8) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, "in cazul actelor administrative fiscale emise de cat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X