Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formularul 088 simplificat a fost publicat. Noile cerinte se aplica din august 2016

formularul 088declaratia 088d088planurile de investitiianafsimplificata

Noul formular 088 in varianta simplificata a fost publicat. Va intra astfel in vigoare Declaratia 088 simplificata de ANAF asa cum am prezentat mai jos. Noile modificari sunt incluse in OpANAF 2048/2016, publicat la 15 iulie in Monitorul Oficial 533 si intra in vigoare in 15 zile de la publicare.

Retinem insa ca daca pe de o parte avem mai putine documente in Formularul 088, exista si cerinte noi care vor continua sa ingreuneze procedura de completare a D088.

Numarul total de 11 documente cerute initial se reduce la 4. Se vor anexa obligatoriu in continuare doar acele documente care:

- trebuie sa se justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare

- trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE

-  contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila, cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii

- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat.

Declaratia 088, in forma simplificata, pastreaza astfel intrebari care cer informatii despre asociati, despre planurile de investitii, despre conturi bancare, despre intentia de a derula activitati intracomunitare in urmatorul an s.a.m.d.

Mai jos regasiti aceste cerinte introduse de ANAF in cuprinsul formularului 088, in varianta amintita recent intr-o analiza pe aceasta tema si de Republica.ro:

- Este introdusa o rubrica care permite reprezentantului legal/imputernicitului persoanei impozabile analizate sa declare daca societatea se afla/nu se afla in procedura insolventei. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru asociatii si/sau administratorii care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei.

- Se introduce solicitarea ca activitatea economica sa fie descrisa detaliat, precizând, dupa caz, principalii clienti/furnizori/prestatori.

- Se solicita informatii despre planurile de investitii in legatura cu domeniul principal de activitate.

- Se solicita ca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia care au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane aflate in insolventa sau inactivitate temporara inregistrata la registrul comertului sa precizeze motivul care a condus la aceste situatii.

- Apare cerinta de a preciza daca exista deschise in tara/strainatate conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sunt beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara si/sau in strainatate in numele persoanei impozabile. in cazul in care nu exista conturi trebuie precizat motivul acestei situatii.

- Se solicita mentionarea activelor detinute in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.

- Se solicita date referitoare la efectuarea sau intentiei de a efectua in urmatoarele 12 luni: operatiuni intracomunitare, achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).

- Se solicita informatii legate de tipul operatiunilor intracomunitare respectiv de tipul operatiunilor efectuate in/din afara UE, natura bunurilor/serviciilor, tara de provenienta si cea de destinatie a bunurilor/serviciilor livrate/prestate, precum si valoarea estimata a operatiunilor UE/non-UE.

- Se introduce cerinta de a estima daca valoarea TVA aferenta achizitiilor va fi mai mare decat valoarea TVA aferenta livrarilor si, daca da, motivul pentru care se inregistreaza o asemenea situatie.

Astfel, desi noua Declaratie 088 ar trebui deja sa se aplice incepand cu luna iulie 2016, exista in continuare aceste intrebari care nu simplifica sarcina celor care trebuie sa completeze aceasta declaratie. Va reamintim ca impotriva Declaratiei 088 a fost deja declansata procedura de infringement, la cererea mai multor companii din Romania.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 088declaratia 088d088planurile de investitiianafsimplificata


Data aparitiei: 11 Iulie 2016
Ultima actualizare: 15 Iulie 2016

Votati articolul "Formularul 088 simplificat a fost publicat. Noile cerinte se aplica din august 2016":
Rating:

Nota: 2.89 din 5 din 27 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

X