Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Bilant depus cu ocazia deschiderii procedurii de lichidare. Cum procedam?

bilant depusprocedura de lichidareinsolventasituatii financiarelegea 82/2991

In randurile de mai jos, vom vedea daca la data deschiderii procedurii de insolventa pentru o societate, aceasta este obligata sa depuna un bilant de inchidere a anului fiscal avand in vedere prevederile art. 27 din Legea 82/1991 alin. (9): "Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea. Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent indiferent de durata sa". In cazul unui raspuns afirmativ, vom stabili si care va fi formularul obligatoriu.

Se face referire la un comunicat anterior din anul 2015 prin care se precizeaza ca "Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau a lichidarii persoanelor respective se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in conditiile prevazute de reglementarile contabile emise in acest sens. Astfel: la deschiderea procedurii de lichidare, persoanele juridice intrate in lichidare depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau lichidare (cod S1036)". In conditiile in care formularul S1036 se refera la pensiile private, vom stabili daca va fi folosit formularul S1039 cu bifarea primei casete.

Iata raspunsul oferit de specialist:

La data deschiderii procedurii de insolventa nu trebuie sa depuneti bilant daca nu s-a initiat procedura de lichidare. Operatiunile care se efectueaza de societatile care intra in stare de insolventa sunt reglementate de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

Potrivit prevederilor din Anexa la OMFP 897/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor:

- in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1 indice 1) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.

Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Situatiile financiare intocmite potrivit prevederilor prezentului punct reprezinta situatii financiare cu scop special, fiind destinate operatiunilor de fuziune, divizare si lichidare a societatilor.


In scopul intocmirii situatiilor financiare prevazute la art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor, se vor evidentia in contabilitate operatiunile efectuate pe parcursul lichidarii si se va intocmi balanta de verificare.

Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.

Deasemenea pe perioada lichidarii, potrivit prevederilor art.36 alin. (3) din Legea 82/1991 privind legea contabilitatii, persoanele juridice aflate in lichidare, potrivit legii, depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, al carei continut se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice.


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii




In vederea efectuarii lichidarii cat si la terminarea operatiunilor de lichidare se intocmeste bilantul de lichidare, formular S1039 prin bifarea casutelor corespunzatoare.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bilant depusprocedura de lichidareinsolventasituatii financiarelegea 82/2991

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Iulie 2016


Votati articolul "Bilant depus cu ocazia deschiderii procedurii de lichidare. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prescriere impozit forfetar in 2017

Intrebare: buna ziua, va rog sa ma lamuriti intr-o privinta:
Am din 2009 un srl pe care nu am avut niciodata activitate si nici nu am depus declaratii, insa in 2012 cand am intentionat sa il inchid o d-na amabila de la Finante mi-a spus ca trebuie sa depun declaratiile retroactiv caz in care mi se va emite decizie de impunere si va trebui sa platesc impozitul forfetar pe perioada cat acesta a fost aplicabil (mai 2009 - octombrie 2010); bineinteles, plus dobanzile si finalitatile aferente :)
Intrebarea este, daca merg acum - ianuarie 2017 - si depun toate declaratiile din urma (2009 - 2016) mi se va mai impune acest impozit forfetar sau pot beneficia de termenul de prescriere ?
Desi am citit articolul 103 nu mi-am putut da seama si din acest motiv intreb aici; temerea mea este ca daca merg acum sa depun declaratiile in zero, retroactiv, se va emite decizie de impunere (pana acum nu s-a emis pt. ca nu am depus declaratiile) si abia din acest moment porneste termenul de prescriere, insa sper sa ma insel.
va multumesc !

Raspuns: Termenul de prescriere incepe din data in care depuneti declaratiile. Daca ati fi depus declaratii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016