Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Cum se obtine certificatul de atestare a impozitului platit in Romania de nerezidenti. Analiza zilei

certificat atestare impozitneredizentipersoane juridice straineatestarea impozitului

Certificatul de atestare a impozitului platit in Romania se elibereaza de catre organul fiscal competent la solicitarea nerezidentilor.



Pentru obtinerea certificatului persoanele juridice straine depun formularul "Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine", iar persoanele fizice depun "Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente". Modelul acestor formulare este reglementat prin OMFP 583/2016.

In cazul persoanelor fizice, cererea se completeaza de catre persoana fizica nerezidenta, personal sau prin reprezentant/imputernicit, caz in care se anexeaza si actul de imputernicire in original ori in copie legalizata, sau de catre platitorul de venit, in numele persoanei fizice nerezidente.

Cererea se depune la organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat sau la organul fiscal unde este inregistrat platitorul de venit in cazul impozitelor retinute prin stopaj la sursa, respectiv la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat sediul permanent, dupa caz.

La cerere se anexeaza copii ale documentelor prin care se face dovada realizarii venitului si a platii impozitului datorat de persoana fizica nerezidenta, solicitate de organele fiscale (de exemplu: facturi, contracte, dispozitii de plata valutare externe, ordine de plata a impozitelor, state de plata si alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului platit in Romania de persoanele fizice nerezidente), iar in situatia in care s-au aplicat prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri se va anexa si copia legalizata a certificatului de rezidenta fiscala al persoanei fizice straine, insotita de o traducere autorizata in limba romana.

Cererea pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente, insotita de atasament, se transmite organului fiscal electronic, prin posta sau se depun la registratura organului fiscal.

In cazul persoanelor juridice, cererea poate fi intocmita si depusa la organul fiscal de catre persoana juridica straina, personal sau prin reprezentant/imputernicit, caz in care se anexeaza si actul de imputernicire in original sau in copie legalizata sau de catre platitorul de venit, in numele persoanei juridice straine.


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii



Cererea se depune la organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat sau la organul fiscal unde este inregistrat platitorul de venit in cazul impozitelor retinute prin stopaj la sursa, respectiv la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat sediul permanent desemnat, dupa caz.

Pentru veniturile obtinute din Romania la cerere se anexeaza copii ale documentelor prin care se face dovada realizarii venitului si a platii impozitului datorat de persoana juridica straina, solicitate de organele fiscale (de exemplu, facturi, contracte, dispozitii de plata valutare externe, ordine de plata a impozitelor si alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului platit in Romania de persoanele juridice straine). In situatia in care s-au aplicat prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri, se va anexa si copia legalizata a certificatului de rezidenta fiscala al persoanei juridice straine, insotita de o traducere autorizata in limba romana.

Pentru profitul obtinut in Romania la cerere se anexeaza copii ale documentelor prin care se face dovada realizarii profitului si a platii impozitului datorat de persoana juridica straina, solicitate de organele fiscale (de exemplu, declaratii fiscale, ordine de plata a impozitelor si alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului pe profit platit in Romania de persoanele juridice straine), iar in situatia in care s-au aplicat prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri, se va anexa si copia legalizata a certificatului de rezidenta fiscala al persoanei juridice straine, insotita de o traducere autorizata in limba romana.

Certificatul se elibereaza de catre organul fiscal competent, in 2 (doua) exemplare, dintre care unul se inmaneaza solicitantului si unul ramane la organul fiscal emitent.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Iulie 2016


Votati articolul "Cum se obtine certificatul de atestare a impozitului platit in Romania de nerezidenti. Analiza zilei":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata indemnizatie de arbitraj pentru arbitrii

Intrebare: Asociatie sportiva de fotbal primeste de la asociatia judeteana formulare de delegatii intocmite pentru arbitrii in care sunt trecute sumele pe care asociatia noastra trebuie sa le-o achite arbitrilor respectiv un brut si un net. Ce impozite trebuie sa retina si sa vireze asociatia noastra si cum se declara? Dar pentru cheltuieliile de transport ,Care este regimul acestora?va multumesc pentru ajutor!

Raspuns: Contractele incheiate de catre arbitrii delegati sunt de tipul contractelor civile. Baza legala a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?

    • Noile modificari aduse de OUG 79/2017 nu mai scutesc PFA-urile de la plata CAS si CASS daca obtin si venituri din salarii, asa cum se preciza initial in proiect.  Astfel, in 2018, PFA-urile, PFI-urile, II-urile, IF-urile si profesiile liberale sunt obligate la plata CAS (contributie la pensie) daca au obtinut anul anterior un venit net mai mare decat 12 salarii brute pe economie (venit net de 22.800 lei in 2017). In ce priveste impozitul pe venitul obtinut din activit...» citeste mai departe aici

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017

    • Regasiti mai jos un tabel comparativ intre Codul fiscal inainte de OUG 79/2017 si modificarile aduse de noua ordonanta.  Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta nr. 79/2017  pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a  fost publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017. TITLUL I - DISPOZITII GENERALE  TEXT VECHI (2) Contributiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt urma...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate

    • In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. - Potrivit prevederilor ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X