Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Achizitii in vederea modernizarii. Cum facem inregistrarile?

achizitiicheltuieli modernizarecodul fiscalmijloc fixvaloare contabila

In randurile de mai jos, avem situatia unei societati care a facut mai multe achizitii. Vom vedea cum se inregistreaza achizitiile respective, raspunzand urmatoarelor intrebari:



1. Societatea a achizitionat in vederea modernizarii 80 mp parchet in valoare de 13.000 lei fara TVA. Valoarea cladirii ce urmeaza a se moderniza are o valoare contabila de 350.000 lei. Este corect sa se inregistreze contravaloarea parchetuluidrept o cheltuiala si nu ca o investitie?

2. Societatea a achizitionat cinci rafturi (1.900 lei/bucata) in vederea expunerii marfurilor in magazin. Este corecta inregistrarea acestor rafturi de expunere drept obiecte de inventar si nu ca mijloc fix?




1. Este corect sa inregistrati factura pentru parchet direct pe cheltuieli cu amenajarile sau reparatiile.
Daca pe langa parchet sa spunem ca achizitionati si gresie, tapet, lambriuri, centrala termica atunci pentru fiecare puteti decide daca este o cheltuiala sau intreaga investitie se introduce in 231 si , la finalizare , se receptioneaza ca o modernizare si se amortizeaza.

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



Legal, decizia va apartine si daca dvs. considerati ca operatiunea economica este o modernizare, o inregistrati ca atare, daca decideti ca este o cheltuiala , o tratati ca atare. OMFP 1802/2014:

"227. -(1) Cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli (de exemplu, influenta asupra duratei de viata ramase a imobilizarilor), potrivit criteriilor generale de recunoastere.

(2) Entitatea stabileste prin politicile contabile criteriile in functie de care cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu imobilizarile corporale majoreaza valoarea acestora sau se evidentiaza in contul de profit si pierdere."

2. Daca fiecare raft in parte este receptionat separat, atunci este foarte corect sa fie tratate ca obiecte de inventar.

Daca receptionati cele 5 rafturi ca pe un tot, atunci intregul este un mijloc fix.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Iulie 2016


Votati articolul "Achizitii in vederea modernizarii. Cum facem inregistrarile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA - declaratia 392B

Intrebare: O PFA neplatitoare de TVA, care plateste impozit in sistem real, trebuie sa depuna declaratia 392 B? Daca este si salariata, trebuie sa plateasca contributia la sanatate?

Raspuns: Formularul 392 B este o declaratie informativa care se depune anual de PFA, pana la data de 25...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X