Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Achizitii in vederea modernizarii. Cum facem inregistrarile?

achizitiicheltuieli modernizarecodul fiscalmijloc fixvaloare contabila

In randurile de mai jos, avem situatia unei societati care a facut mai multe achizitii. Vom vedea cum se inregistreaza achizitiile respective, raspunzand urmatoarelor intrebari:



1. Societatea a achizitionat in vederea modernizarii 80 mp parchet in valoare de 13.000 lei fara TVA. Valoarea cladirii ce urmeaza a se moderniza are o valoare contabila de 350.000 lei. Este corect sa se inregistreze contravaloarea parchetuluidrept o cheltuiala si nu ca o investitie?

2. Societatea a achizitionat cinci rafturi (1.900 lei/bucata) in vederea expunerii marfurilor in magazin. Este corecta inregistrarea acestor rafturi de expunere drept obiecte de inventar si nu ca mijloc fix?




1. Este corect sa inregistrati factura pentru parchet direct pe cheltuieli cu amenajarile sau reparatiile.
Daca pe langa parchet sa spunem ca achizitionati si gresie, tapet, lambriuri, centrala termica atunci pentru fiecare puteti decide daca este o cheltuiala sau intreaga investitie se introduce in 231 si , la finalizare , se receptioneaza ca o modernizare si se amortizeaza.

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii



Legal, decizia va apartine si daca dvs. considerati ca operatiunea economica este o modernizare, o inregistrati ca atare, daca decideti ca este o cheltuiala , o tratati ca atare. OMFP 1802/2014:

"227. -(1) Cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli (de exemplu, influenta asupra duratei de viata ramase a imobilizarilor), potrivit criteriilor generale de recunoastere.

(2) Entitatea stabileste prin politicile contabile criteriile in functie de care cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu imobilizarile corporale majoreaza valoarea acestora sau se evidentiaza in contul de profit si pierdere."

2. Daca fiecare raft in parte este receptionat separat, atunci este foarte corect sa fie tratate ca obiecte de inventar.

Daca receptionati cele 5 rafturi ca pe un tot, atunci intregul este un mijloc fix.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Iulie 2016


Votati articolul "Achizitii in vederea modernizarii. Cum facem inregistrarile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura de transport marfa provenind din Elvetia:cu TVA sau scutita?

Intrebare: Lucrez la o casa de expeditii care contracteaza servicii de transport de la diversi furnizori pentru diversi clienti. Recent am avut urmatoarea situatie: s-a adus marfa din Elvetia pentru un client din Romania, marfa pentru care s-a efectuat vama, Elvetia nefiind in UE.Transportul acesteia insa s-a efectuat in felul urmator: din Elvetia pana in Ungaria marfa a fost adusa de un transportator, iar in Ungaria marfa a fost transbordata catre un alt transportator care a adus marfa in Romania, acesta din urma fiind serviciul contractat de catre noi.
Intrebarea mea este cum va factura transportatorul final acest serviciu?cu sau fara tva?tinand cont ca marfa are tara de provenienta Elvetia.

Raspuns: facturati cu TVA societatea dvs este inregistrata in Romania si efectueaza servicii de transport...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X