Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vom plati un impozit special pentru a sustine Strategia Nationala de Locuire pentru cei cu venituri mici

fondul national de locuireimpozit speciallocuinte ieftinevenituri redusestrategia nationala de locuireprima casa

Deoarece se discuta din ce in ce mai des in aceasta perioada despre Strategia Nationala de Locuire, iar intervalul de timp pana la implementarea acestei miscari la nivel national pare din ce in ce mai scurt, era doar o chestiune de timp pana la anuntarea unui nou timp de impozit care sa stranga bani pentru aceste schimbari.



Va reamintim, mai intai, ca Strategia Nationala de Locuire isi propune sa schimbe starea actuala a celor mai multe locuinte din Romania, sa consolideze locuintele considerate nesigure, sa finanteze sau sa cofinanteze unele constructii de locuinte in cazul celor cu venituri medii, reduse sau mici, modificand totodata si regulile privind Prima Casa.

Asa cum am amintit si aici, se are in vedere schimbarea criteriilor de eligibilitate pentru acest program destinat tinerilor:

"Un criteriu de eligibilitate bazat pe venit ar putea fi mai adecvat in aceasta privinta. Astfel, eligibilitatea pentru obtinerea garantiei din cadrul programului Prima Casa sa se bazeze pur si simplu pe criteriul de venit. Programul poate fi limitat la persoanele care castiga mai putin decat venitul mediu national".

Un document intocmit de Ministerul Dezvoltarii si citat de Capital.ro arata ca "peste 35% dintre cele 8,8 milioane de locuinte ale tarii au nevoie de reparatii urgente. Aceste unitati, dintre care multe sunt blocuri de locuinte din perioada socialista, fac ca multe orase din Romania sa para neingrijite. Este vorba de peste 10.000 de blocuri construite inainte de 1980 cu nevoi de reparatii legate de structura, acoperis si incalzire".

Astfel, odata cu noul proiect, se are in vedere inclusiv propunerea ca facilitatea de a achita 5% TVA la achizitia primei locuinte sa nu mai fie acordata tuturor persoanelor, ci in functie de venituri.

Insa toate aceste modificari inseamna si noi fonduri pe care statul doreste sa le colecteze prin noi impozite. De data aceasta e vorba de un impozit special gestionat de un Fond National de Locuire prin care va fi acordat sprijin financiar pentru dezvoltarea de locuinte ieftine.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


Aceasta strategie este prezentata intr-un document obtinut de Capital.ro si include harta locuirii in Romania pana in 2020. Asadar, in afara de masurile care schimba strategia de locuire actuala, se mentioneaza si infiintarea Fondului National de Locuire prin care se creasca numarul locuintelor "de calitate buna, eficiente energetic si la un pret convenabil, evitand in acelasi timp cheltuielile ineficiente de fonduri publice", potrivit documentului amintit.

S-ar acorda astfel stimulente financiare celor care construiesc locuinte cu preturi accesibile sau subventii celor care au venituri reduse si care doresc sa isi imbunatateasca, sa isi construiasca sau sa inchirieze o locuinta, informeaza aceeasi sursa.

Noul document prevede si ca Fondul National de Locuire ar juca un rol de "partener de finantare pentru primarii, Agentia Nationala pentru Locuinte (ANL) si asociatii de proprietari in vederea reabilitarii cladirilor cu risc seismic si a imbunatatirii eficientei energetice a sistemelor de termoficare si a locuintelor", potrivit Capital.ro.

Impozitul special ar putea fi reprezentat printr-o taxa aplicata pe transferul proprietatii, alaturi de redirectionarea unui procent din impozitul actual pe locuinte si inclusiv pe terenurile primariilor.

Se are insa in vedere si aplicarea unui impozit special pe produse si materiale de constructie. De asemenea, asa cum mentioneaza sursa citata, ar putea fi colectati bani pentru Fondul National de Locuire inclusiv prin impozitarea chiriilor proprietatilor care apartin statului si din emiterea de obligatiuni de catre Fond "pe baza fluxului de venituri garantat din inchirierea proprietatilor statului", conform sursei citate.

Prin urmare, Fondul National de Locuire ar urma sa obtina venituri nu numai din taxele pe care le platesc cetatenii, ci si din partea administratiei publice si chiar din cheltuielile care se fac acum de catre stat. Deoarece se are in vedere cofinantarea sau acordarea de stimulente financiare pentru cei cu venituri medii sau reduse, nu ar trebui sa ne asteptam la o impozitare semnificativa. Acest lucru va fi posibil, desigur, daca ne-am asigura ca impozitul pe locuinta calculat in acest moment de primarii este unul corect.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iulie 2016


Votati articolul "Vom plati un impozit special pentru a sustine Strategia Nationala de Locuire pentru cei cu venituri mici":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce grila salarizare si incadrare ?

Intrebare: Buna ziua !

Revin la Subiectul:
reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Va rog din suflet sa imi spuneti - personalul secretara, casiera, juristul, referentul de la Resurse Umane din ce categorie face parte ? Unde pot sa il incadrez ?

pentru ca la alte muzee, la alte biblioteci si la administratie nu pot sa ii incadrez ....
pentru ca institutia noastra care are un personal atat de divers,
pentru ca este un muzeu de nivel judetean aflat in subordinea Consiliului Judetean,

nu stiu unde sa incadrez ca sa nu gresesc ....

Consiliul Judetean a aprobat doar Organigrama institutiei noastre care a ramas la fel din anul 2011.

Consiliul Judetean nu a facut si incadrarea personalului institutiei noastre.

Daca Consiliul Judetean este ordonatorul principal de credite,
iar institutia noastra este ordonator de credite, fiind subordonata Consiliului Judetean, cine va trebui sa faca incadrarea intregului personal ? pe compartimente /birouri /.... si cine va trebui sa stabileasca salariile personalului cf. Legii nr.153 /2017 ?

Va rog din tot sufletul sa imi explicati cum se procedeaza ?

Raspuns: Miliarde si miliarde de multumiri !!!!........ » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X