email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie contabila privind contabilitatea de gestiune

Intrebare:

As dori o monografie contabila privind contabilitatea de gestiune la o firma prestatoare de servicii. Are cheltuieli cu combustibil, materiale consumabile, tichete de masa, salarii, amortizare, servicii executate de terti si venituri din servicii prestate si dobanzi.

Raspuns (dat in februarie 2007):

Potrivit Precizarilor privind unele masuri referitoare la organizarea si conducerea contabiliatii de gestiune, aprobate prin OMFP1826/2003 contabilitatea de gestiune se organizeaza de administratorul persoanei juridice fie utilizand conturi specifice, fie prin dezvoltarea conturilor din contabilitatea financiara, fie cu ajutorul evidentei tehnico-operative proprii.

Folosirea conturilor din clasa a 9-a a Planului de conturi general cuprins in Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin OMFP 1752/2005, este optionala.

Structura costului serviciilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusiv cele legate de personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare. Alte cheltuieli se includ in costul lucrarilor, serviciilor numai in masura in care reprezinta costuri suportate pentru a presta serviciile in forma si in locul in care s-a stabilit de comun acord.

Structura costului serviciilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusiv cele legate de personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare. Alte cheltuieli se includ in costul lucrarilor, serviciilor numai in masura in care reprezinta costuri suportate pentru a presta serviciile in forma si in locul in care s-a stabilit de comun acord.

Pentru calculul costurilor lucrarilor, serviciilor si al costurilor perioadei, cheltuielile inregistrate in contabilitatea financiara dupa natura lor se grupeaza in contabilitatea de gestiune astfel:

a) cheltuieli directe;

b) cheltuieli indirecte;

c) cheltuieli de desfacere;

d) cheltuieli generale de administratie.   

  Cheltuielile directe sunt acele cheltuieli care se identifica pe un anumit obiect de calculatie (serviciu, lucrare, comanda, faza, activitate, functie, centru etc.) inca din momentul efectuarii lor si ca atare se includ direct in costul obiectelor respective.

Cheltuielile directe cuprind: costul de achizitie al materialelor directe consumate, energia consumata in scopuri tehnologice, manopera directa (salarii, asigurari si protectia sociala etc.), alte cheltuieli directe.

Cheltuielile directe cuprind: costul de achizitie al materialelor directe consumate, energia consumata in scopuri tehnologice, manopera directa (salarii, asigurari si protectia sociala etc.), alte cheltuieli directe.

Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica si atribui direct pe un anumit obiect de calculatie. Ele privesc intreaga productie a unei sectii sau a unei persoane juridice in ansamblul ei.

Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica si atribui direct pe un anumit obiect de calculatie. Ele privesc intreaga productie a unei sectii sau a unei persoane juridice in ansamblul ei.

 

Cheltuielile directe cuprind: costul de achizitie al materialelor directe consumate, energia consumata in scopuri tehnologice, manopera directa (salarii, asigurari si protectia sociala etc.), alte cheltuieli directe.

Cheltuielile directe cuprind: costul de achizitie al materialelor directe consumate, energia consumata in scopuri tehnologice, manopera directa (salarii, asigurari si protectia sociala etc.), alte cheltuieli directe.

Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica si atribui direct pe un anumit obiect de calculatie. Ele privesc intreaga productie a unei sectii sau a unei persoane juridice in ansamblul ei.

Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica si atribui direct pe un anumit obiect de calculatie. Ele privesc intreaga productie a unei sectii sau a unei persoane juridice in ansamblul ei.

 

 

  Cheltuielile directe sunt acele cheltuieli care se identifica pe un anumit obiect de calculatie (serviciu, lucrare, comanda, faza, activitate, functie, centru etc.) inca din momentul efectuarii lor si ca atare se includ direct in costul obiectelor respective.

Cheltuielile directe cuprind: costul de achizitie al materialelor directe consumate, energia consumata in scopuri tehnologice, manopera directa (salarii, asigurari si protectia sociala etc.), alte cheltuieli directe.

Cheltuielile directe cuprind: costul de achizitie al materialelor directe consumate, energia consumata in scopuri tehnologice, manopera directa (salarii, asigurari si protectia sociala etc.), alte cheltuieli directe.

Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica si atribui direct pe un anumit obiect de calculatie. Ele privesc intreaga productie a unei sectii sau a unei persoane juridice in ansamblul ei.

Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica si atribui direct pe un anumit obiect de calculatie. Ele privesc intreaga productie a unei sectii sau a unei persoane juridice in ansamblul ei.

 

Cheltuielile directe cuprind: costul de achizitie al materialelor directe consumate, energia consumata in scopuri tehnologice, manopera directa (salarii, asigurari si protectia sociala etc.), alte cheltuieli directe.

Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica si atribui direct pe un anumit obiect de calculatie. Ele privesc intreaga productie a unei sectii sau a unei persoane juridice in ansamblul ei.

Pentru determinarea costurilor de productie si pentru inregistrarea acestora in contabilitate la firma dumneavoastra, este necesara parcurgerea mai multor etape:

  • stabilirea obiectelor de calculatie (tipuri de servicii, lucrari, proiecte etc) care ar trebui codificate intr-un anumit mod (pentru exemplificare S1 si S2) si cartografierea unitatii in centre de activitate cum ar fi: ateliere de executie servicii, laboratoare, departament comercial, departament administrativ etc;
  • decontarea cheltuielilor in cursul lunii, care consta in inregistrarea cheltuielilor dupa natura, in contabilitatea financiara si colectarea acestora pe destinatii, in contabilitatea de gestiune;
  • decontarea cheltuielilor in cursul lunii, care consta in inregistrarea cheltuielilor dupa natura, in contabilitatea financiara si colectarea acestora pe destinatii, in contabilitatea de gestiune;
  • decontarea cheltuielilor in cursul lunii, care consta in inregistrarea cheltuielilor dupa natura, in contabilitatea financiara si colectarea acestora pe destinatii, in contabilitatea de gestiune;
  • decontarea cheltuielilor in cursul lunii, care consta in inregistrarea cheltuielilor dupa natura, in contabilitatea financiara si colectarea acestora pe destinatii, in contabilitatea de gestiune;

    Aplicatii

    In contabilitatea financiara

    In contabilitatea de gestiune

    a)

    Colectarea cheltuielilor total, din care (exemplificari):

    Ct.cl.6 = %

    281

    3XX

    401

    421

    431

    cl.5

    1.500

    400

    110

    600

    180

    60

    150

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    1.500

    800

    400

    200

    50

    50

    - Combustibil

    % = 401

    6022

    4426

    11,9

    10

    1,9

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    10

    2

    3

    1

    3

    1

    - Amortizare

    6811=281

    75

    % = 901

    923

    924

    925

    75

    60

    10

    5

    - Salarii

    641=421

    600

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    600

    250

    200

    90

    30

    30

    - Contributii suportate de societate

    645=431

    180

    Idem

    - Tichete de masa

    642=5328

    60

    Idem

    Etc.

    ....

    ....

    ....

    .....

    b)

    Inregistrarea serviciilor in curs de executie la inceputul perioadei

    711=332

    30

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    30

    15

    15

    c)

    Vanzare servicii S1 si S2

    4111 = %

    704

    4427

    2.975

    2.500

    475

    NU

    d)

    Incasare dobanzi

    5121=766

    100

    NU

    1.4

    Determinarea costului efectiv al serviciilor prestate

    NU

    902.1 = %

    921.S1

    921.S2

    1.340

    885

    455

    Inregistrarea cheltuielilor generale de administratie si de desfacere in costurile perioadei

    NU

    902.2= %

    924

    925

    100

    50

    50

    1.5

    Decontarea la sfarsitul lunii a costurilor aferente serviciilor obtinute din activitatea de baza

    NU

    901 = %

    902.1

    933

    902.2

    1.530

    1340

    80

    110

    • calculatia costurilor, care se realizeaza la sfarsitul perioadei si consta in:

    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;

    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;
    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;

    e)

    Repartizarea cheltuielilor indirecte – la sfarsitul lunii, dupa procedeele cunoscute

    NU

    % = 923

    921.S1

    921.S2

    190

    120

    70

    f)

    Inregistrarea in costurile perioadei a regiei fixe nealocate (costul subactivitatii)

    NU

    902.2 = 923

    10

    • evaluarea si inregistrarea serviciilor in curs de executie;

    g)

    Evaluarea si inregistrarea serviciilor in curs de executie la sfarsitul perioadei

    332=711

    80

    933.S1=921.S1

    933.S2=921.S2

    50

    30

    • determinarea costului de productie efectiv al serviciilor prestate;

    h)

    Determinarea costului efectiv al serviciilor prestate

    NU

    902.1 = %

    921.S1

    921.S2

    1.340

    885

    455

    • reflectarea in costurile perioadei a cheltuielilor neincorporabile (neincluse in costul de productie)

    i)

    Inregistrarea cheltuielilor generale de administratie si de desfacere in costurile perioadei

    NU

    902.2= %

    924

    925

    100

    50

    50

    • justificarea cheltuielilor (inchiderea tuturor conturilor)

    j)

    Justificarea cheltuielilor (inchiderea tuturor conturilor)

    NU

    901 = %

    902.1

    933

    902.2

    1.530

    1340

    80

    110

    Aplicatii

    In contabilitatea financiara

    In contabilitatea de gestiune

    a)

    Colectarea cheltuielilor total, din care (exemplificari):

    Ct.cl.6 = %

    281

    3XX

    401

    421

    431

    cl.5

    1.500

    400

    110

    600

    180

    60

    150

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    1.500

    800

    400

    200

    50

    50

    - Combustibil

    % = 401

    6022

    4426

    11,9

    10

    1,9

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    10

    2

    3

    1

    3

    1

    - Amortizare

    6811=281

    75

    % = 901

    923

    924

    925

    75

    60

    10

    5

    - Salarii

    641=421

    600

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    600

    250

    200

    90

    30

    30

    - Contributii suportate de societate

    645=431

    180

    Idem

    - Tichete de masa

    642=5328

    60

    Idem

    Etc.

    ....

    ....

    ....

    .....

    b)

    Inregistrarea serviciilor in curs de executie la inceputul perioadei

    711=332

    30

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    30

    15

    15

    c)

    Vanzare servicii S1 si S2

    4111 = %

    704

    4427

    2.975

    2.500

    475

    NU

    d)

    Incasare dobanzi

    5121=766

    100

    NU

    1.4

    Determinarea costului efectiv al serviciilor prestate

    NU

    902.1 = %

    921.S1

    921.S2

    1.340

    885

    455

    Inregistrarea cheltuielilor generale de administratie si de desfacere in costurile perioadei

    NU

    902.2= %

    924

    925

    100

    50

    50

    1.5

    Decontarea la sfarsitul lunii a costurilor aferente serviciilor obtinute din activitatea de baza

    NU

    901 = %

    902.1

    933

    902.2

    1.530

    1340

    80

    110

    • calculatia costurilor, care se realizeaza la sfarsitul perioadei si consta in:

    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;

    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;
    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;

    e)

    Repartizarea cheltuielilor indirecte – la sfarsitul lunii, dupa procedeele cunoscute

    NU

    % = 923

    921.S1

    921.S2

    190

    120

    70

    f)

    Inregistrarea in costurile perioadei a regiei fixe nealocate (costul subactivitatii)

    NU

    902.2 = 923

    10

    • evaluarea si inregistrarea serviciilor in curs de executie;

    g)

    Evaluarea si inregistrarea serviciilor in curs de executie la sfarsitul perioadei

    332=711

    80

    933.S1=921.S1

    933.S2=921.S2

    50

    30

    • determinarea costului de productie efectiv al serviciilor prestate;

    h)

    Determinarea costului efectiv al serviciilor prestate

    NU

    902.1 = %

    921.S1

    921.S2

    1.340

    885

    455

    • reflectarea in costurile perioadei a cheltuielilor neincorporabile (neincluse in costul de productie)

    i)

    Inregistrarea cheltuielilor generale de administratie si de desfacere in costurile perioadei

    NU

    902.2= %

    924

    925

    100

    50

    50

    • justificarea cheltuielilor (inchiderea tuturor conturilor)

    j)

    Justificarea cheltuielilor (inchiderea tuturor conturilor)

    NU

    901 = %

    902.1

    933

    902.2

    1.530

    1340

    80

    110

  • Aplicatii

    In contabilitatea financiara

    In contabilitatea de gestiune

    a)

    Colectarea cheltuielilor total, din care (exemplificari):

    Ct.cl.6 = %

    281

    3XX

    401

    421

    431

    cl.5

    1.500

    400

    110

    600

    180

    60

    150

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    1.500

    800

    400

    200

    50

    50

    - Combustibil

    % = 401

    6022

    4426

    11,9

    10

    1,9

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    10

    2

    3

    1

    3

    1

    - Amortizare

    6811=281

    75

    % = 901

    923

    924

    925

    75

    60

    10

    5

    - Salarii

    641=421

    600

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    923

    924

    925

    600

    250

    200

    90

    30

    30

    - Contributii suportate de societate

    645=431

    180

    Idem

    - Tichete de masa

    642=5328

    60

    Idem

    Etc.

    ....

    ....

    ....

    .....

    b)

    Inregistrarea serviciilor in curs de executie la inceputul perioadei

    711=332

    30

    % = 901

    921.S1

    921.S2

    30

    15

    15

    c)

    Vanzare servicii S1 si S2

    4111 = %

    704

    4427

    2.975

    2.500

    475

    NU

    d)

    Incasare dobanzi

    5121=766

    100

    NU

    1.4

    Determinarea costului efectiv al serviciilor prestate

    NU

    902.1 = %

    921.S1

    921.S2

    1.340

    885

    455

    Inregistrarea cheltuielilor generale de administratie si de desfacere in costurile perioadei

    NU

    902.2= %

    924

    925

    100

    50

    50

    1.5

    Decontarea la sfarsitul lunii a costurilor aferente serviciilor obtinute din activitatea de baza

    NU

    901 = %

    902.1

    933

    902.2

    1.530

    1340

    80

    110

    • calculatia costurilor, care se realizeaza la sfarsitul perioadei si consta in:

    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;

    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;
    -repartizarea cheltuielilor indirecte asupra obiectelor de calculatie;

    e)

    Repartizarea cheltuielilor indirecte – la sfarsitul lunii, dupa procedeele cunoscute

    NU

    % = 923

    921.S1

    921.S2

    190

    120

    70

    f)

    Inregistrarea in costurile perioadei a regiei fixe nealocate (costul subactivitatii)

    NU

    902.2 = 923

    10

    • evaluarea si inregistrarea serviciilor in curs de executie;

    g)

    Evaluarea si inregistrarea serviciilor in curs de executie la sfarsitul perioadei

    332=711

    80

    933.S1=921.S1

    933.S2=921.S2

    50

    30

    • determinarea costului de productie efectiv al serviciilor prestate;

    h)

    Determinarea costului efectiv al serviciilor prestate

    NU

    902.1 = %

    921.S1

    921.S2

    1.340

    885

    455

    • reflectarea in costurile perioadei a cheltuielilor neincorporabile (neincluse in costul de productie)

    i)

    Inregistrarea cheltuielilor generale de administratie si de desfacere in costurile perioadei

    NU

    902.2= %

    924

    925

    100

    50

    50

    • justificarea cheltuielilor (inchiderea tuturor conturilor)

    j)

    Justificarea cheltuielilor (inchiderea tuturor conturilor)

    NU

    901 = %

    902.1

    933

    902.2

    1.530

    1340

    80

    110

    NOUTATI din Legislatia Contabila

    Decontarile de la A la Z


    Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
     1.  Decontarea prin compensare
     2.  Darea in plata in contul dividendelor
     3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
     4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
     5.  Decontarile din operatiuni in participatie

    Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

    ...Vezi AICI detalii complete <<


    Data aparitiei: 20 Aprilie 2007

    Votati articolul "Monografie contabila privind contabilitatea de gestiune":
    Rating:

    Nota: 3.13 din 5 din 8 voturi

    Urmareste-ne pe Google News

    Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



    ARTICOLE SIMILARE



    Subiectele saptamanii

    • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

      • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

    • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

      • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

    • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

      • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

    • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

      • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

    Atentie, Contabili!

    Contabilitatea se schimba!
    Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

    DESCARCATI GRATUIT
    Raportul Special
    "E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
    X