email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentar fiscal: Recuperarea TVA-ului achitat in alt stat membru al Uniunii Europene

formular 318recuperarea tvastat membruformularul 318anaf

In ce priveste obligatia de a depune formularul 318, persoanele impozabile stabilite in Romania, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene au posibilitatea solicitarii rambursarii taxei pe valoarea adaugata achitata in acel stat, prin completarea si depunerea formularului 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal".

Unde se gasesc formularul 318 si instructiunile de completare?

Modelul si continutul formularului 318, instructiunile de completare ale acestuia precum si procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene au fost aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3/2010 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 32 din data 15 ianuarie 2010.
Formularul 318 impreuna cu instructiunile de completare ale acestuia sunt afisate pe site-ul ANAF (www.anaf.ro), sectiunea Declaratii electronice/Rambursare TVA din UE. 

Cum se depune formularul 318?

Pentru a obtine o rambursare a taxei pe valoarea adaugata in statul membru de rambursare, solicitantul completeaza si transmite, pe cale electronica, respectivului stat membru, formularul 318 prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Pentru aceasta este necesar sa se descarce, sa se completeze si sa se valideze formularul 318 ( se apasa butonul VALIDARE, din formular, pentru a elimina eventualele greseli) si se aplica semnatura electronica. Apoi va aparea butonul cu textul "Trimite", se apasa pe el pentru expediere.

Care este termenul de depunere al formularului 318?


Cererea de rambursare - formular 318 se depune/transmite, in format electronic, pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare. 

Care este perioada pentru care poate fi solicitata rambursarea?

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot insa viza o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

In cazul in care cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la o perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

La completarea perioadei de rambursare este necesar sa se aiba in vedere „Lista de preferinte a statelor membre” cuprinsa in Instructiunile de rambursare TVA din UE afisate pe site-ul ANAF.

Care sunt conditiile necesare transmiterii cererii autoritatii competente din statul membru de rambursare?

Dupa transmiterea formularului 318 de catre solicitant, prin intermediul portalului ANAF se verifica, cu ajutorul aplicatiei informatice, daca:
- in perioada de rambursare inscrisa in cerere, solicitantul a fost persoana inregistrata in scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul fiscal
- documentele inscrise in sectiunea "Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA" sunt emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile stabilite in Romania.

ATENTIE!!!
>> Dupa transmiterea cererii de rambursare, pentru a vedea stadiul in care se afla aceasta, este necesara logarea pe portalul ANAF, unde va fi afisat un ecran despre "SPATIUL DVS.PRIVAT", se selecteaza DECLARATII DEPUSE, apoi RAMBURSARE TVA si se vizualizeaza ISTORIC DECLARATII. Aici se vor gasi toate mesajele de validare, inclusiv cele din strainatate. 
>>  DOAR in situatia in care conditiile sunt indeplinite se atribuie un numar de referinta cererii de rambursare (318) si aceasta se transmite, electronic, autoritatii competente din statul membru de rambursare, impreuna cu toate documentele care insotesc respectiva cerere.
>> Numarul de referinta al cererii atribuit la transmitere trebuie inscris pe toate documentele referitoare la cererea respectiva. Acest numar se gaseste pe portalul ANAF in "SPATIUL DVS.PRIVAT".

In cazul in care solicitanul nu indeplineste conditiile mentionate anterior, cererea nu este inaintata statului membru de rambursare, mesajul respectiv regasindu-se, de asemenea, pe portalul ANAF in "SPATIUL DVS.PRIVAT".

Care este termenul de solutionare al cererii?
Statul membru de rambursare ii comunica solicitantului decizia sa de aprobare sau respingere a cererii de rambursare in termen de patru luni de la data primirii cererii de catre statul membru respectiv.

Unde se pot afla detalii suplimentare?

Acest ghid ofera numai informatii generale. Informatii detaliate sau clarificari se pot obtine
apeland la:
• birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
• pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, la adresa: www.mfinante.ro/ portal ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili/Asistenta prin e-mail;
• centrul de asistenta al contribuabililor – 031.40.39.160.

Sursa: ANAF


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formular 318recuperarea tvastat membruformularul 318anaf


Data aparitiei: 25 Iulie 2016

Votati articolul "Documentar fiscal: Recuperarea TVA-ului achitat in alt stat membru al Uniunii Europene":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X