Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Radiere voluntara. Se anuleaza notele contabile de lichidare la intocmirea bilantului?

radiere voluntarasituatii financiare trimestrialelichidaredepunerea situatiilor financiareatestare fiscala

In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate romana care depune actele pentru radiere voluntara la Registrul Comertului in luna aprilie 2016. In luna iunie se intocmesc notele de lichidare urmand a se depune actele pentru etapa a doua etapa de lichidare. Societatea nu obtine certificatul de atestare fiscala urmand a avea control pentru rambursarile anticipate de TVA. La data de 31.12.2015 cifra de afaceri este mai mare de 220.000 lei. De la finante s-a comunicat ca trebuie depus bilant la data de 30.06.2016 avand in vedere ca nu a a avut loc radierea efectiva.

Vom stabili daca trebuie anulate notele contabile de lichidare pentru intocmirea bilantului sau daca se depune bilant cu solduri zero.

Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea.

Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent, indiferent de durata sa. Potrivit pct. 5 din OMFP 897/2015 in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1^1) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.

Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Situatiile financiare reprezinta situatii financiare cu scop special.

Cu ocazia lichidarii se depun:

S 1004 pentru societati in lichidare unde se bifeaza casuta 2 - persoane juridice aflate in lichidare.
Situatia financiara astfel intocmita se depune impreuna cu S1039 in care se bifeaza prima casuta situatii financiare anuale in vederea operatiunilor de lichidare.

Situatiile financiare intocmite in vederea lichidarii se depun la unitatile teritoriale MFP in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora.

La data finalizarii operatiunilor de lichidare se intocmesc situatiile financiare cu solduri finale 0. Acestea se intocmesc tot pe formatul S1004 cu bifarea casutei 2 - persoane juridice aflate in lichidare. Soldurile coloanei 2 la bilant vor fi 0. Situatiile financiare astfel intocmite se depun impreuna cu S1039 cu bifarea casutei 2 - situatii financiare dupa terminarea lichidarii.

Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii




Prin urmare, daca aveti o hotarare AGA de lichidare voluntara, se intocmesc situatii financiare anuale pentru data respectiva, ce se depun in termen de 30 de zile de la aprobare. Aceste situatii financiare nu au solduri 0 ci soldurile existente la data respectiva ce stau la baza lichidarii si partajarii capitalului propriu.

Pentru stabilirea exacta a datoriilor fata de buget este necesara obtinerea unui certificat de atestare fiscala, document ce sta la baza situatiilor financiare intocmite si depuse in vederea lichidarii.

Nu puteti depune situatii financiare pe 0 pana nu se stabileste suma exacta a datoriilor/creantelor fata de buget.

Pentru data de 30 iunie se depun situatiile financiare fara notele de partajare a capitalului propriu. Raman evidentiate numai operatiunile economice desfasurate pana la aceasta data (vanzare de active, incasari, plati, restituiri impumuturi asociati daca este cazul etc).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Iulie 2016


Votati articolul "Radiere voluntara. Se anuleaza notele contabile de lichidare la intocmirea bilantului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deducerea bonurilor fiscale la Pfa-uri

Intrebare: Pot sa decontez bonuri fiscale fara factura fiscala la un Pfa neplatitor de TVA?

Raspuns: In cazul unui PFA puteti deconta chletuielile cu bonul fiscal (aveti grija ca acestea sa fie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X