Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Radiere voluntara. Se anuleaza notele contabile de lichidare la intocmirea bilantului?

radiere voluntarasituatii financiare trimestrialelichidaredepunerea situatiilor financiareatestare fiscala

In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate romana care depune actele pentru radiere voluntara la Registrul Comertului in luna aprilie 2016. In luna iunie se intocmesc notele de lichidare urmand a se depune actele pentru etapa a doua etapa de lichidare. Societatea nu obtine certificatul de atestare fiscala urmand a avea control pentru rambursarile anticipate de TVA. La data de 31.12.2015 cifra de afaceri este mai mare de 220.000 lei. De la finante s-a comunicat ca trebuie depus bilant la data de 30.06.2016 avand in vedere ca nu a a avut loc radierea efectiva.

Vom stabili daca trebuie anulate notele contabile de lichidare pentru intocmirea bilantului sau daca se depune bilant cu solduri zero.

Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea.

Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent, indiferent de durata sa. Potrivit pct. 5 din OMFP 897/2015 in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1^1) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.

Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Situatiile financiare reprezinta situatii financiare cu scop special.

Cu ocazia lichidarii se depun:

S 1004 pentru societati in lichidare unde se bifeaza casuta 2 - persoane juridice aflate in lichidare.
Situatia financiara astfel intocmita se depune impreuna cu S1039 in care se bifeaza prima casuta situatii financiare anuale in vederea operatiunilor de lichidare.

Situatiile financiare intocmite in vederea lichidarii se depun la unitatile teritoriale MFP in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora.

La data finalizarii operatiunilor de lichidare se intocmesc situatiile financiare cu solduri finale 0. Acestea se intocmesc tot pe formatul S1004 cu bifarea casutei 2 - persoane juridice aflate in lichidare. Soldurile coloanei 2 la bilant vor fi 0. Situatiile financiare astfel intocmite se depun impreuna cu S1039 cu bifarea casutei 2 - situatii financiare dupa terminarea lichidarii.

Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii




Prin urmare, daca aveti o hotarare AGA de lichidare voluntara, se intocmesc situatii financiare anuale pentru data respectiva, ce se depun in termen de 30 de zile de la aprobare. Aceste situatii financiare nu au solduri 0 ci soldurile existente la data respectiva ce stau la baza lichidarii si partajarii capitalului propriu.

Pentru stabilirea exacta a datoriilor fata de buget este necesara obtinerea unui certificat de atestare fiscala, document ce sta la baza situatiilor financiare intocmite si depuse in vederea lichidarii.

Nu puteti depune situatii financiare pe 0 pana nu se stabileste suma exacta a datoriilor/creantelor fata de buget.

Pentru data de 30 iunie se depun situatiile financiare fara notele de partajare a capitalului propriu. Raman evidentiate numai operatiunile economice desfasurate pana la aceasta data (vanzare de active, incasari, plati, restituiri impumuturi asociati daca este cazul etc).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
radiere voluntarasituatii financiare trimestrialelichidaredepunerea situatiilor financiareatestare fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Iulie 2016


Votati articolul "Radiere voluntara. Se anuleaza notele contabile de lichidare la intocmirea bilantului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit dividende aferente activitatii anului 2015

Intrebare: V-as ruga sa-mi spuneti cat este procentul de impozitare a dividendelor cuvenite pentru activitatea anului 2015 la o societate comerciala SRL.
Va multumesc.

Raspuns: Va multumesc !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA prin optiune. In ce cazuri poti beneficia de facilitati fiscale?

    • Dezbatem in randurile urmatoare cazul unei societati care doreste sa aplice mecanismul de plata defalcata a TVA prin optiune. Vom afla ce se intampla in cazul in care se depune cererea in decursul lunii mai 2018. Intrebarile sunt urmatoarele: - se va beneficia incepand cu trimestrul II de reducerea de 5% din impozit? - cum se calculeaza perioada in care aplica sistemul, avand in vedere ca societatea aplica sistemul de plata anticipata a impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Venitul obtinut din anularea provizionului se scade sau nu?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In partea a doua a seminarului, participantii au avut optiunea de a adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR. Iata mai jos una dintre intrebarile...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile