Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Radiere voluntara. Se anuleaza notele contabile de lichidare la intocmirea bilantului?

radiere voluntarasituatii financiare trimestrialelichidaredepunerea situatiilor financiareatestare fiscala

In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate romana care depune actele pentru radiere voluntara la Registrul Comertului in luna aprilie 2016. In luna iunie se intocmesc notele de lichidare urmand a se depune actele pentru etapa a doua etapa de lichidare. Societatea nu obtine certificatul de atestare fiscala urmand a avea control pentru rambursarile anticipate de TVA. La data de 31.12.2015 cifra de afaceri este mai mare de 220.000 lei. De la finante s-a comunicat ca trebuie depus bilant la data de 30.06.2016 avand in vedere ca nu a a avut loc radierea efectiva.

Vom stabili daca trebuie anulate notele contabile de lichidare pentru intocmirea bilantului sau daca se depune bilant cu solduri zero.

Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea.

Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent, indiferent de durata sa. Potrivit pct. 5 din OMFP 897/2015 in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1^1) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.

Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Situatiile financiare reprezinta situatii financiare cu scop special.

Cu ocazia lichidarii se depun:

S 1004 pentru societati in lichidare unde se bifeaza casuta 2 - persoane juridice aflate in lichidare.
Situatia financiara astfel intocmita se depune impreuna cu S1039 in care se bifeaza prima casuta situatii financiare anuale in vederea operatiunilor de lichidare.

Situatiile financiare intocmite in vederea lichidarii se depun la unitatile teritoriale MFP in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora.

La data finalizarii operatiunilor de lichidare se intocmesc situatiile financiare cu solduri finale 0. Acestea se intocmesc tot pe formatul S1004 cu bifarea casutei 2 - persoane juridice aflate in lichidare. Soldurile coloanei 2 la bilant vor fi 0. Situatiile financiare astfel intocmite se depun impreuna cu S1039 cu bifarea casutei 2 - situatii financiare dupa terminarea lichidarii.

Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.


Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii




Prin urmare, daca aveti o hotarare AGA de lichidare voluntara, se intocmesc situatii financiare anuale pentru data respectiva, ce se depun in termen de 30 de zile de la aprobare. Aceste situatii financiare nu au solduri 0 ci soldurile existente la data respectiva ce stau la baza lichidarii si partajarii capitalului propriu.

Pentru stabilirea exacta a datoriilor fata de buget este necesara obtinerea unui certificat de atestare fiscala, document ce sta la baza situatiilor financiare intocmite si depuse in vederea lichidarii.

Nu puteti depune situatii financiare pe 0 pana nu se stabileste suma exacta a datoriilor/creantelor fata de buget.

Pentru data de 30 iunie se depun situatiile financiare fara notele de partajare a capitalului propriu. Raman evidentiate numai operatiunile economice desfasurate pana la aceasta data (vanzare de active, incasari, plati, restituiri impumuturi asociati daca este cazul etc).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Iulie 2016


Votati articolul "Radiere voluntara. Se anuleaza notele contabile de lichidare la intocmirea bilantului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Despre debit in contabilitatea institutiei

Intrebare: Buna ziua !

Va rog mult sa ma ajutati sa inteleg ce inseamna
1. - a se comunica natura unui debit ?

Curtea de conturi a facut unele constatari in urma unui control.

Consiliul Judetean ( institutia ierarhic superioara ) vrea sa i se comunice
cuantumul debitului inregistrat in contabilitate si natura unui debit

2. - in ce situatie se inregistreaza un debit in contabilitate ?
Daca institutia a facut obiectiuni, contestatie impotriva Deciziei Curtii de conturi, iar
Consiliul Judetean ( institutia ierarhic superioara ) a facut actiune in instanta,
se mai inregistreaza debitul in contabilitate ?










Raspuns: Termenul de natura debit este utilizat pentru a preciza datele privind titularul debitului, obiectul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! Mai multe declaratii se depun pana la 25 august!

    • ANAF atrage atentia contribuabililor cu privire la declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depuna pana la 25 august, dupa caz: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100.; Cititi si ...» citeste mai departe aici

  • Biris, despre plata defalcata TVA: Aventurierul care a facut aceasta propunere trebuie sa dispara din zona publica

    • Ministerul de Finante a anuntat ca operatorii economici vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie, de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA. Conform Finantelor, contul va fi gratuit neexistand comisioane. in perioada octombrie-decembrie 2017 acest mecanism va fi optional, iar de la 1 ianuarie 2018, obligatoriu. Bancile vor deschide si ele conturi automat, dar daca nu vor fi folosite timp de 90 de zile acestea vor fi inchise. Pentru co...» citeste mai departe aici

  • Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

    • Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.  In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar in...» citeste mai departe aici

  • Corectie facturi emise de furnizor cu TVA anulat. Model monografie contabila

    • Va oferim, de data aceasta, un model de monografie contabila pentru corectia in contabilitate a unei facturi de cazare (TVA 9%) emisa cu TVA de catre un furnizor care avea codul de TVA anulat din oficiu la data emiterii facturii. La data primirii facturii s-a dedus TVA. Eroarea s-a constatat la generarea D394 care s-a depus corect. Iata raspunsul specialistului: Potrivit art. 11 alin. (9) din Codul fiscal, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau serv...» citeste mai departe aici

  • In ce consta controlul inopinat efectuat de catre organul fiscal?

    • Conform Codului de procedura fiscala controlul inopinat presupune urmatoarele actiuni: a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale; b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat; c) verificarea unor element...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI