Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Formularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facute

formular 088 simplificat1 august 2016declaratia 088cerintesediul socialOANAF 2048/2016

Incepand cu 1 august 2016 vom avea un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari si mai putine documente care vor insoti declaratia. Ce documente mai anexam declaratiei si care sunt cerintele la care va trebui totusi sa raspundem incepand cu 1.08.2016, va vom prezenta pe larg prin cele de mai jos.

Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.841/2015 (OANAF 2048/2016) privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA"

Astfel, completarea declaratiei a fost simplificata prin diminuarea numarului de intrebari cuprinse in Declaratie de la 20 la 12 si a fost eliminata obligativitatea anexarii a sapte tipuri de documente, solicitand anexarea doar a patru tipuri de documente, anunta recent si ANAF Galati.

Iata care sunt acele DOCUMENTE CARE INSOTESC DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:

- prin care trebuie sa justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social /profesional si a sediilor secundare;
- prin care trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE;
- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii;
- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat

Atentie! Documentele care nu mai trebuiesc anexate sunt urmatoarele:
- act privind sediul social
- act privind sediul secundar
- act privind domiciliul fiscal


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii



- contract de munca
- adeverinta de venit
- extras de cont
- diploma de studii

NOILE CERINTE DIN DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:

- precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;
- precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni operatiuni intracomunitare si/sau achizitii de bunuri /servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE;
- prezentati pe scurt activitatea economica desfasurata sau pe care intentionati sa o desfasurati,indicand dupa caz, principalii clienti/furnizori;

SIMPLIFICARI MAJORE aduse de forma finala a Declaratie 088 sunt:

- incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor;
- facilitatea declararii situatiilor de insolventa;
- eliminarea solicitarii informatiilor despre asociati si administratori ca detin sau au detinut in ultimii cinci ani aceste calitati la societati cu restante la bugetul consolidat al statului;
- eliminarea solicitarii informatiilor despre fapte de natura contraventionala din cazierul fiscal al asociatilor si administratorilor;
- eliminarea necesitatii de a numi trei persoane care sa dea relatii despre administratorii persoanei impozabile;
- eliminarea necesitatii specificarii indicatorilor realizati de asociati si administratori;
- eliminarea solicitarii informatiei despre detinerea calitatii de asociat si /sau administrator la persoane impozabile in ultimii cinci ani.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 August 2016


Votati articolul "Formularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facute":
Rating:

Nota: 3.97 din 5 din 15 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara TVA si declaratii

Intrebare: Am efectuat o achizitie de la o societate integistrata in Irlanda in valoare de 552.50 lei in luna octombrie 2016. Firma nu are TVA pe factura nefiind platitoare de TVA. Ce obligatii imi revin din punct de vedere al TVA? Exista obligatia de a ma inregistra in ROI? Trebuie depusa 390?

Raspuns: Chiar daca factura nu este cu tva, faptul ca firmele nu respecta regulile privind taxa privind...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Operatiuni in numerar pe teritoriul Romaniei

    • Potrivit Legii nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, persoanele care desfasoara acte si fapte de comert au obligatia sa realizeze operatiunile de incasari si plati in lei sau in valuta numai prin instrumente de plata fara numerar. In mod specific, aceste persoane sunt: persoanele...» citeste mai departe aici

  • PFA-urile platesc impozit specific in 2017?

    • Tema sesiunii ANAF de asistenta online de saptamana aceasta a fost IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit,...» citeste mai departe aici

  • Anunt ANAF! Avantajele derularii unei esalonari la plata

    • Va informam puteti beneficia de facilitatile la plata obligatiilor fiscale restante in conformitate cu prevederile art.184-208 din Codul de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015. Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organele fiscale subordonate ANAF se regasesc in O.P.A.N.A.F. nr. 90/2016. Esalonarile la plata a obligatiilor fiscale se solicita de catre debitor in baza unei cereri depuse la...» citeste mai departe aici

  • Premierul Grindeanu a semnat decizia de demitere a sefului Antifrauda

    • Premierul Sorin Grindeanu a semnat miercurea aceasta eliberarea din functia de sef al Directiei Generale Antifrauda Fiscala a lui Petre-Dragos Voinescu si numirea lui Marin-Marius Florea, decizia fiind publicata in Monitorul Oficial. Totodata, de la Ministerul Tineretului si Sportului, va ocupa functia de secretar general ANAF,  Ion Cristinel Rujan:  "Decizie privind aplicarea mobilitatii lui Ion Cristinel Rujan din functia publica de secretar general adjunc...» citeste mai departe aici

  • Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?

    • Cu siguranta v-ati intrebat cel putin o data daca activitatea prestata de catre firma  dumneavostra necesita utilizarea unei case de marcat, ce obligatii au firmele care detin o casa de marcat sau cum se anuleaza un bon fiscal care a fost emis gresit.  Vom incerca in cele ce urmeaza sa va raspundem cat mai clar la aceste intrebari, nu inainte de a va aduce la cunostinta ca informatiile complete precum si consultanta in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat pu...» citeste mai departe aici

  • Vanzare imobile din patrimoniul personal. Obligatii de indeplinit in 2017 pentru a nu fi amendati!

    • Aveti obligatia de a declara la Fisc tranzactiile derulate si castigurile incasate. Pentru a nu incalca prevederile in vigoare, atunci cand depasiti plafonul de TVA, la vanzarea unor imobile, aveti de respectat o procedura distincta, pe care v-o prezentam mai jos pornind de la urmatorul studiu de caz: "O persoana fizica vinde locuinta personala, imobil vechi, inregistrand un venit de 300.000 lei. Conform Codului fiscal, pentru aceasta operatiune nu se considera ca persoana fizi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X