Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Este nedepunerea declaratiilor fiscale la termen contraventie simpla sau continua?

nedepunerea declaratiilorcontraventie simplacontraventie continuainfractiune continuacodul de procedura fiscala

In cel mai recent numar al Revistei de Finante si de Contabilitate (MFP) au fost aduse in discutie noi consideratii privind incadrarea faptei de nedepunere a declaratiilor fiscale la termen in contraventie simpla sau contraventie continua.

Asadar, a fost amintit faptul ca in prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite in cadrul Titlului XI – Sanctiuni - faptele ce constituie contraventii, fiind precizat la art. 336 alin. (1) lit. b) ca neindeplinirea la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege, a bunurilor si veniturilor impozabile sau, dupa caz, a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume, precum si orice informatii in legatura cu impozitele, taxele, contributiile, bunurile si veniturile impozabile, daca legea prevede declararea acestora constituie contraventie.

De asemenea, conform art. 339 din Codul de procedura fiscala, dispozitiile titlului mentionat anterior se completeaza cu prevederile legale referitoare la regimul juridic al contraventiilor, respectiv cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/20012 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Legea nr. 180/20023, act normativ care constituie cadrul general in materia dreptului contraventional si cuprinde norme juridice cu caracter de drept comun in legatura cu regimul general al sanctiunilor contraventionale, al aplicarii si al executarii acestora.

"Prezentul demers este determinat de raportarea prevederilor art. 13 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 la cele ale art. 336 alin. (1) lit. b) din Codul de procedura fiscala.

Avem in vedere faptul ca, potrivit acestor prevederi, aplicarea amenzii contraventionale se prescrie in termen de 6 luni de la data savarsirii faptei, iar in cazul contraventiilor continue, in termen de 6 luni de la data incetarii savarsirii faptei, precizandu-se faptul ca ne aflam in situatia unei contraventii continue in situatia in care incalcarea obligatiei legale dureaza in timp.

Din perspectiva problemei care face obiectul prezentului demers, un prim aspect care se cere a fi lamurit consta in faptul ca pentru stabilirea de catre organele fiscale, cu corectitudine, a termenului de prescriptie, in cazul aplicarii amenzilor contraventionale pentru faptele prevazute la art. 336 alin. (1) lit. b) din Codul de procedura fiscala, este necesara o delimitare clara a contraventiilor simple fata de cele continue.

Pentru o intelegere cat mai corecta a acestor notiuni si o aprofundare a notiunii de "contraventie continua", ne putem raporta la analiza prin analogie a infractiunii continue, intrucat dreptul contraventional imprumuta anumite trasaturi din dreptul penal, avand in vedere natura comuna a celor doua forme de ilicit (contraventia si infractiunea).", se mentioneaza in documentul publicat sub egida MFP.

Astfel, avand in vedere faptul ca art. 13 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 ne ofera un singur element de diferentiere a contraventiei continue fata de contraventia simpla, si anume "contraventia este continua in situatia in care incalcarea obligatiei legale dureaza in timp", pentru a identifica si alte elemente distinctive este necesar sa ne indreptam atentia asupra infractiunii continue.

Infractiunea continua este definita prin faptul ca reprezinta o forma a unitatii naturale de infractiune ce se caracterizeaza prin aceea ca elementul sau material, constand intr-o actiune sau inactiune, se prelungeste (continua, dureaza) in timp, in mod natural dupa momentul consumarii pana la incetarea activitatii infractionale, care se poate datora interventiei faptuitorului,
altor persoane, ori organelor competente.

Din definitia prezentata, rezulta ca la infractiunile continue elementul material consta, intotdeauna, intr-o actiune sau inactiune care, in raport cu natura sa intrinseca, este susceptibila de a se prelungi in timp, in mod natural si dupa producerea rezultatului, adica dupa ce infractiunea a ajuns la momentul consumativ.

Ca regula generala, in cazul infractiunilor cu durata de executare, raportarea altor institutii de drept penal incidente se face la momentul epuizarii infractiunilor6, aceasta regula fiind statuata in mod expres si de catre art. 13 alin. (2) al Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 potrivit caruia "in cazul contraventiilor continue, termenul prevazut la alin. (1) curge de la data incetarii savarsirii


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii



faptei".

O alta caracteristica a infractiunilor continue consta in faptul ca este necesar ca incalcarea obligatiei legale, si anume actiunea/inactiunea, sa aiba izvorul in baza aceleiasi rezolutiuni infractionale.

Potrivit acestei interpretari, infractiunea continua poate fi comisa in forma succesiva, in sensul ca actul de executare ce se prelungeste in timp poate suferi intreruperi care insa sunt firesti, date de natura faptei savarsite, fara insa ca aceste intreruperi sa sisteze unitatea faptei care constituie infractiune.

In acest context, raportat la cele prezentate anterior, in situatia in care contribuabilul nu depune declaratiile fiscale la termenele prevazute de lege, pe parcursul a mai multe luni de zile, se pune problema incadrarii acestei fapte in contraventie simpla sau contraventie continua.

Va invitam sa descoperiti AICI mai multe argumente pe aceasta tema.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Iulie 2016


Votati articolul "Este nedepunerea declaratiilor fiscale la termen contraventie simpla sau continua?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Scutire contributii sociale angajator srl debutant

Intrebare: Buna ziua,

Cand inceteaza scutirea pentru contributii sociale in cazul unui srl debutant la doi ani de la infiintare sau la doi ani de la angajarea in societate?

Multumesc,

Raspuns: Buna ziua, Daca firma a fost infiintata in iulie 2013 in iulie 2015 inceteaza scutirea.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Intrebarea este, atunci cand o persoana este sanctionata pentru nedepunerea la termen a unei declaratii si nici dupa sanctiune nu o depune, asta ce forma mai este?
Data adaugarii: 07-Aug-2016
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X