Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

ANAF vrea acces total la platile cu cardul: date cumparator, numarul de card, codul de autorizare plata. Se incalca securitatea clientilor si contractele semnate cu banca!

anaf acces dateplata cu carduljurnal electronicdate cardnumarul de cardproiect anaf

Daca banca sau magazinele comerciale online va puteau asigura condifentialitatea datelor si securitatea platilor electronice, un proiect publicat recent de ANAF mentioneaza accesul total al ANAF la datele cumparatorului, inclusiv la codul de autorizata plata cu cardul, numarul de card si orice alte detalii cu privire la detinatorul cardului. Asta inseamna ca dam unui tert informatii strict confidentiale fara sa fi fost de acord cu aceasta masura.

Mai mult, in proiect, ANAF cere ca aceste informatii sa ii fie transmise FARA NOTIFICAREA SAU PERMISIUNEA UTILIZATORULUI.

Iata cum arata textul din proiectul de lege publicat pe site-ul Ministerului de Finante:

"- in cazul platilor electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea  care gestioneaza certificarea/autorizarea tranzactiei, comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, simultan cu transmiterea tranzactiei catre institutia acceptanta, date despre ID-ul terminalului, ID-ul comerciantului, numarul, valoarea, data, ora, minutul emiterii bonului fiscal, institutia acceptanta, numarul cardului utilizat pentru efectuarea platii, cod autorizare plata, toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului.

PETITIE: ANAF vrea acces la toate informatiile celor care platesc cu cardul. Semnati petitia urgent

- sistemul informatic asigura posibilitatea obtinerii de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a datelor inregistrate in jurnalul electronic, fara notificarea sau permisiunea utilizatorului. Functia este activata controlat, prin remodelarea profilului existent pe serverele ANAF, deci fara accesarea aparatului de marcat, si permite obtinerea suplimentara de date fiscale prin raportare la anumite intervale de timp prestabilite, cu o ritmicitate si intr-un format diferite fata de cele standard."

Asadar, ANAF doreste accesul complet la toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului, date care se vor transmite prin intermediul caselor de marcat cu jurnal electronic.

In Nota de fundamentare a proiectului pe care il puteti consulta aici sunt amintite si alte elemente de noutate aduse in ce priveste folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic:

    Avand in vedere ca actualele aparate utilizate in comertul cu amanuntul si serviciile catre populatie nu sunt dotate cu jurnale electronice si genereaza inconveniente atat pentru utilizatori cat si pentru  administratia fiscala, s-a considerat imperios necesara  inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hartie (aparate de generatie veche) cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic, care folosesc memorii energo-independente.
Astfel, prin adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999, pe langa definirea noilor aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, au fost aduse si alte elemente de noutate, dintre care mentionam:
 


Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii



1) reglementarea autorizarii caselor de marcat cu jurnal electronic pe grupe de contribuabili, concomitent cu stabilirea unor termene limita pentru avizarea, comercializarea si utilizarea vechilor aparate detinute de operatorii economici;

2)  introducerea in sarcina utilizatorilor, a obligatiei de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala;

3) crearea temeiului legal in vederea intocmirii unui registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete sau in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si a implementarii ulterioare a procedurii de supraveghere si monitorizare a functionarii aparatelor de marcat electronice fiscale, ca o masura de combatere a evaziunii fiscale;

4) avizarea tehnica a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic de catre o institutie publica /institutie de drept public, desemnata prin  ordin al ministrului pentru societatea  informationala;

5)  dotarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu dispozitive de salvare si comunicatie externa si blocarea functionarii lor cand sunt inactive oricare din dispozitivele controlate de modulul fiscal;

  6) etapizarea procesului de inlocuire treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic, astfel:

- autorizarea de catre Comisie numai a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, incepand cu data de 1 octombrie 2016

- interzicerea comercializarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal incepand cu data de 1 ianuarie 2017;

- obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili incepand cu data de 1 aprilie 2017;

- obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, incepand cu data de 1 iulie 2017;

- obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici,  incepand cu data de 1 noiembrie 2017;

Aceasta inlocuire etapizata va permite atat importatorilor, producatorilor si distribuitorilor sa-si lichideze stocurile de modele vechi si sa obtina avizul tehnic favorabil si autorizatia de distributie pentru noile modele cat si utilizatorilor sa-si achizitioneze in timp noile aparate, fara pierderi financiare si fara perturbarea activitatii comerciale.

UPDATE: In urma reactiilor starnite in presa si in randul contribuabililor cu privire la incarcarea normelor de securitate si de confidentialitate, in data de 28 iulie 2016, joi, Ministerul de Finante a publicat pe pagina de Facebook proprie urmatorul anunt prin care transmite ca ia in considerare eliminarea prevederilor contestate de presa si de contribuabili:
 

"Lamuriri cu privire la Proiectul de Hotarare privind Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

 

Proiectul aflat in dezbatere publica are in vedere creșterea gradului de conformare a operatorilor economici, reducerea evaziunii fiscale și scoaterea la suprafata a veniturilor ce nu sunt intotdeauna declarate de agentii economici.

 

Concret, propunerea vizeaza corelarea datelor inregistrate pe bonul fiscal transmis Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de catre aparatele de marcat electronice fiscale cu datele comunicate de POS-urile pentru bunurile/serviciile pentru care plata se face prin intermediul cardului.

De asemenea, aceste date sunt utile pentru determinarea corecta a bazei impozabile in cazul in care casele electronice de marcat intrerup transmiterea de informatii catre ANAF (defectiune, suspendare servicii internet, pana de curent, rea intentie etc).

 

in urma consultarilor cu patronatele din domeniul bancar ce au avut loc miercuri, 27 iulie 2016, Ministerul Finantelor Publice și ANAF au luat deja in considerare modificarea articolului 4, alin 3, din Anexa mentionata in materialele de presa in sensul eliminarii unor date (spre exemplu, numarul cardului bancar din motive de securitate), inclusiv netransmiterea unor date pe care institutia emitenta nu le detine.

Subliniem faptul ca trecerea de la casele de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport hartie este motivata si de faptul ca in statele UE se folosesc demult casele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic securizat."

Aceasta masura va trebui insa atent supravegheata deoarece pana la acest moment nu a fost inca facuta nicio modificare in mod OFICIAL.
 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Iulie 2016


Votati articolul "ANAF vrea acces total la platile cu cardul: date cumparator, numarul de card, codul de autorizare plata. Se incalca securitatea clientilor si contractele semnate cu banca!":
Rating:

Nota: 2.57 din 5 din 14 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contributia de sanatate

Intrebare: O persoana fizica (nu autorizata) cu activitatea de dezvoltator imobiliar trebuie sa plateasca 5,5% sanatate? Daca da , va plati pentru total venituri sau pentru diferenta dintre venituri si cheltuieli ?

Raspuns: Contribu?ia de asigur?ri sociale de s?n?tate pentru venituri din vânzarea propriet??ilor imobiliare,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X