email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amortizarea unui complex de hale

Întrebare:

În cât timp pot să amortizez un complex de hale dezafectate achiziÅ£ionat cu factură fiscală?

Răspuns:

Pentru construcÅ£ii se aplică doar metoda de amortizare liniară care constă în includerea uniformă în cheltuielile de exploatare a unor sume fixe, stabilite proporÅ£ional cu numărul de ani ÅŸi cu duratele normale de utilizare ale construcÅ£iilor respective.

Determinarea exactă a ratei de amortizare lunară se poate face numai dacă, la achiziÅ£ia construcÅ£iei, prin anexa la contractul de vânzare,vi s-au prezentatdatele de identificare ale mijlocului fix:data punerii în funcÅ£iune, durata normală de utilizare rămasă. În această situaÅ£ie, valoarea investiÅ£iei serecuperează prin amortizarea lunară, sumădeterminatăpe durata normală de funcÅ£ionare rămasă.

În situaÅ£ia în care nu se cunoaÅŸte durata normală de utilizare rămasă, neconsumată de fostul proprietar, valoarea investiÅ£iei se recuperează prin amortizare pe o perioadă stabilită de o comisie tehnică înfiinÅ£ată la nivelul fiecărei firme, cu aprobarea consiliului de administraÅ£ie saua responsabilului cu gestiunea patrimoniului. Durata normală de funcÅ£ionare este durata de utilizare în care se recuperează, din punct de vedere fiscal,valoarea de intrare a mijloacelor fixe pe calea amortizării. Recomandabil este ca perioada de amortizare să fie stabilită ÅŸi în funcÅ£ie de perioada prevăzută pentru o construcÅ£ie nouă de acest gen. De exemplu, pentru construcÅ£iile uÅŸoare cu structuri metalice (hale de producÅ£ie, hale de montaj etc) încadrate la grupa 1.1.2., perioada de amortizare este cuprinsă între16 - 24 ani.

Dacă decideţi să transformaţi şi să modernizaţi clădirea despre care cunoaşteţi ca aredurata normală de utilizare expirată, vă facem cunoscut faptul că aveţi de asemenea posibilitatea să recuperaţi valoarea investiţieipe calea amortizării,pe o perioadă stabilită de aceeiaşi comisie tehnică constituită.

Amortizarea fiscală aferentă atât clădirii achiziÅ£ionate cât ÅŸi cheltuielilor cu modernizarea/transformarea,se calculează având ca bază de calcul costul de achiziÅ£ie ÅŸi se aplică începând cu luna următoare celei în care mijlocul fix amortizabil este pus în funcÅ£iune, până la recuperarea integrală a valorii de intrare, conform duratelor normale de funcÅ£ionare. Data punerii în funcÅ£iune se consideră data achiziÅ£iei mijlocului fix sau data recepÅ£iei modernizării/transformării consemnată înProcesul-verbal de recepÅ£ie.

Duratele normale de funcÅ£ionare a mijloacelor fixe se preiau din Catalogul aprobat prin H.G. nr. 2139 din 30 noiembrie 2004, publicat în M.Of. nr. 46 din 13 ianuarie 2005

Pentru ca amortizarea înregistrată pe cheltuieli de exploatare săfie considerată deductibilă din punct de vedere fiscal la determinarea profitului impozabil, trebuie să faceÅ£i dovada că acel mijlocfix este utilizat fieproducÅ£ia,livrarea de bunuri,prestarea de servicii, fie pentruînchirerea cătreterÅ£i.

Clădirea/construcÅ£ia reprezintă un bun de capital.Pentru eventualitatea ajustării taxei deductibile aferente unui bun de capital, nu uitaÅ£i că începând cu data de 1 ianuarie 2007 aveÅ£i obligaÅ£ia săorganizaÅ£iun Registru al bunurilor de capital, în care să evidenÅ£iaÅ£i obligatoriuurmătoarele informaÅ£ii:

  • data achiziÅ£iei/construirii/transformării sau modernizării;
  • valoarea (baza de impozitare) a bunului de capital;

Pentru clădirea achiziţionatăaveţi posibilitatea să vă exercitaţi dreptul de deducere a T.V.A. pe baza facturiiemise de furnizor, dar cu o singură condiţie:clădirea să fie destinată utilizării pentru realizarea de operaţiuni economice generatoare de T.V.A. colectată.

În situaÅ£ia în care clădirea va fi utilizată pentru realizarea de operaÅ£iuni economice scutite fără drept de deducere, de exemplu închirierea de spaÅ£ii (operaÅ£iune scutită opÅ£ional) , veÅ£i avea obligaÅ£ia să ajustaÅ£i dreptul de deducere a T.V.A. dedusă pe parcursul realizării obiectivului de construcÅ£ie. Ajustarea se face pe o perioadă de 5 ani dacă punerea în funcÅ£iune a avut loc înainte de aderare sau pe o perioadă de 20 ani dacă punerea în funcÅ£iune s-a efectuat după data de 1 ianuarie 2007. În situaÅ£ia în care construcÅ£ia este destinată închirierii ÅŸi nu doriÅ£i să aplicaÅ£i ajustarea T.V.A., trebuie să depuneÅ£i o notificare de aplicare a regimului normal de taxare cu cota standard de 19% a operaÅ£iunilor de închiriere.În situaÅ£ia în care imobilul achiziÅ£ionat/construit este destinat doar parÅ£ial regimului de scutire, acest fapt seînscrieîn notificare,în procente.

Dacă optaÅ£i pentru aplicarea regimului normal, nu mai aveÅ£i posibilitatea să aplicaÅ£iregimul de scutire pentru operaÅ£iunile respective timp de 5 ani dar după expirarea aceastei perioade aveÅ£i posibilitatea săanulaÅ£i opÅ£iunea de impozitare a operaÅ£iunii de închiriere.

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 26 Aprilie 2007

Votati articolul "Amortizarea unui complex de hale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X