Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Monografie contabila aferenta unui card de credit. Ce pasi urmam?

monografie contabilacard de creditinregistrari contabiledobandaomfp 1802/2014

Monografie contabila aferenta unui card de credit. Ce pasi urmam?

In Regulamentul nr. 6 din 11 noiembrie 2006 privind emiterea si utilizarea instrumentelor de plata electronica si relatiile dintre participantii la tranzactiile cu aceste instrumente, emis de BNR, se prevede:

"Art. 2

In intelesul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
1.Cardul emis de o institutie de credit este un instrument de plata electronica, respectiv un suport de informatie standardizat, securizat si individualizat, care permite detinatorului sau sa foloseasca disponibilitatile banesti proprii dintr-un cont deschis pe numele sau la emitentul cardului si/sau sa utilizeze o linie de credit, in limita unui plafon stabilit in prealabil, deschisa de emitent in favoarea detinatorului cardului, in vederea efectuarii uneia sau mai multora dintre urmatoarele operatiuni:

a) retragerea sau depunerea de numerar de la terminale precum distribuitoarele de numerar si/sau ATM, de la ghiseele emitentului/institutiei acceptante sau de la sediul unei institutii, obligata prin contract sa accepte instrumentul de plata electronica, respectiv incarcarea si descarcarea unitatilor valorice in cazul monedei electronice;

b) plata bunurilor achizitionate si/sau serviciilor prestate de comerciantii acceptanti si/sau emitenti (de exemplu, plata serviciilor prestate de companii in domeniul telefoniei mobile, fixe, transmisii de date, servicii de televiziune si internet sau de catre alti furnizori de utilitati), precum si plata obligatiilor catre autoritatile administratiei publice, reprezentand impozite, taxe, amenzi, penalitati etc., prin intermediul imprinterelor, terminalelor POS, ATM sau prin alte medii electronice;
c) transferurile de fonduri.

 

In raport de functiile acestora, se pot identifica cel putin urmatoarele tipuri de carduri:
(iii) cardul de credit este cardul prin intermediul caruia utilizatorul dispune de disponibilitatile banesti ale emitentului, oferite sub forma unei linii de credit, care ii permit utilizatorului efectuarea operatiunilor prevazute la pct. 1, in limita unui plafon stabilit in prealabil;"


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii



Fata de cele prezentate, se retine ca un card de credit reprezinta, pana la urma, un credit promis si aprobat de banca societatii, in limita unui plafon prestabilit, pentru efectuarea unor plati.

Pana la utilizarea (tragerea) efectiva a disponibilitatilor promise de catre banca, creditul ramane doar in faza de aprobare.
Aceasta finantare poate sa fie aprobata pe o perioada de pana la un an - fiind clasificata drept credit pe termen scurt - sau pe o perioada de peste un an - fiind clasificata drept credit pe termen lung.

In functie de termenul de acordare (de utilizare a finantarii), pentru evidentierea in contabilitate a datoriei fata de banca se utilizeaza contul 5191 Credite bancare pe termen scurt - in cazul in care creditul este pe termen scurt - sau contul 1621 Credite bancare pe termen lung - in cazul in care creditul este acordat pe termen mai mare de un an.

Insa in cazul liniei de credit, acordarea efectiva a creditului si, deci, aparitia rambursarii, se considera efectuata doar in momentul in care societatea achita diversi furnizori sau ridica sume de bani din acea finantare care se afla in stand by.

Astfel, la momentul aprobarii sumei de bani reprezentand finantarea promisa de catre banca pentru efectuarea diverselor plati de catre societate, aceasta nu efecrtueaza nici o inregistrare in contabilitate.
Este posibil ca suma aprobata sa apara intr-un extras de cont, insa nu genereaza operatiuni contabile, deoarece societatea nu are nici o obligatie fata de banca.

La momentul in care societatea plateste cu cardul un furnizor din suma respectiva, atunci banca trage din suma din stand by valoarea "consumata" de catre societate, evidentiind-o in extras ca imprumut acordat, din care va aparea si plata catre furnizorul respectiv.
Presupunem ca in data de 15 iulie 2016 s-a aprobat si s-a semnat contractul privind o linie de credit de 100.000 lei.
La acest moment, societatea nu efectueaza nici o inregistrare in contabilitate.

In data de 17 iulie 2016, societatea plateste cu cardul de credit, din suma aprobata ca finantare, un furnizor in valoare de 10.000 lei.
In acest moment, banca va considera suma de 10.000 lei ca fiind efectiv acordata societatii drept credit.
In data de 17 iulie 2016, societatea va efectua urmatoarele inregistrari contabile:
- primirea creditului, de 10.000 lei:
5121 = 5191 / 1621 10.000 lei

Nota: se utilizeaza fie contul 5191 - daca linia de credit, conform contractului, este acordata pe o perioada de pana la 12 luni - sau contul 1621 - daca linia de credit, conform contractului, este acordata pe o perioada mai mare de 12 luni.

- plata furnizorului, dupa ce, in prealabil, s-a inregistrat factura de la acesta:
401 = 5121 10.000 lei.

In data de 25 iulie 2016, se ramburseaza suma de 2.000 lei din imprumut plus dobanda de 100 lei.
Inregistrarile contabile sunt urmatoarele:
- restituire credit:
5191 / 1621 = 5121 2.000 lei

- inregistrarea dobanzii datorate:
666 = 5198 / 1682 100 lei

- plata dobanzii:
5198 / 1628 = 5121 100 lei.

In data de 30 iulie 2016 este utilizata (prin plata unui furnizor) suma de 20.000 lei.
In acest moment, societatea a mai primit efectiv un credit de 20.000 lei - care va fi evidentiat in extrasul de credit - si va efectua urmatoarele inregistrari:
- primirea creditului, de 20.000 lei:
5121 = 5191 / 1621 20.000 lei
- plata furnizorului, dupa ce, in prealabil, s-a inregistrat factura de la acesta:
401 = 5121 20.000 lei.

In data de 05 august 2016, se restituie suma de 5.000 lei plus dobanda de 1.000 lei.
Inregistrarile contabile sunt urmatoarele:
- restituirea partiala a creditului:
5191 / 1621 = 5121 5.000 lei

- inregistrarea dobanzii:
666 = 5198 / 1682 1.000 lei

- plata dobanzii:
5198 / 1682 = 5121 1.000 lei.

Nota:
Inregistrarile prezentate sunt cu titlu general, dar trebuie tinut cont de prevederile contractului de credit in ceea ce priveste perioada de rambursare a sumelor trase din finantarea promisa fara a se datora dobanda sau clauze privind perioada de gratie.

Baza legala:
- Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 August 2016


Votati articolul "Monografie contabila aferenta unui card de credit. Ce pasi urmam?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA, declaratia 301 actualizata in 2016, inca se depune pt prestari servicii ?

Intrebare: Buna ziua,

Se [mai] depune declaratie 301 daca au fost efectuate _numai_ prestari de servicii in luna anterioara?

Descriere pe larg:
Sunt PFA neplatitor de TVA in Romania. Pentru tranzactii intracomunitare am CIF de TVA inregistrat in ROI (conform art 153^1).
Activitatea mea este numai de prestare servicii (de IT, daca are vreo importanta) catre companii intracomunitare. Pana in 2016 am depus lunar fara probleme declaratiile 390 si 301, pentru sumele, respectiv facturile emise pentru prestarea de servicii. Mai nou, declaratia 301 a fost actualizata si nu mai are nicio rubrica unde ar putea fi incadrate "prestari servicii".
Pentru sectiunile din ultima versiune a declaratiei 301 fie (Sectiunile 1, 2, 3, 4) titlul incepe cu "Achizitii", fie (Sectiunea 4.1) se refera la persoanele "carora li se livreaza [...]", "din cauza cărora bunurile ies din regimurile [...]", "care sunt beneficiare ale unor livrări de bunuri/prestări de servicii care au loc în România [...]".
Daca totusi trebuie depusa in continuare, in ce sectiune ma incadrez?

De asemenea, rubrica "Temeiul legal pentru depunerea formularului 301 dupa anularea rezervei verificarii ulterioare" de la inceputul declaratiei, la ce se refera si pe care casuta ar trebui sa o bifez eu?

Multumesc anticipat!

Raspuns: Se declara in continuare in formularul de tva prestatiile intracomunitare, in cazul dumneavoastra la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X