Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Achizitie utilaje. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?

achizitiiimobilizari corporaleinregistrari contabilecasare mijloace fixevaloarea contabila

Analiza noastra de azi are ca tema tratamentul fiscal si contabil care se aplica la scoaterea din evidenta a unor utilaje. Avem ca subiect o societate comerciala care achizitioneaza in trimestrul IV 2009 utilaje in valoare de 100.000 lei pentru care beneficiaza de prevederile art.19^2 din Codul fiscal. Utilajele au durata normala de functionare de 12 ani. In anul 2016 aceste utilaje sunt casate. Avand in vedere prevederile art.19^2 alin. (12), vom vedea care sunt inregistrarile contabile la scoaterea din evidenta a acestora.

Potrivit prevederilor art. 19^2 din Codul Fiscal valabil in anul 2009 contribuabilii care beneficiaza de scutirea prevazuta la acest articol au obligatia de a pastra in patrimoniu activele respective cel putin o perioada egala cu jumatate din durata lor normala de functionare, stabilita potrivit Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.
       
In cazul nerespectarii acestei conditii, pentru sumele respective se recalculeaza impozitul pe profit si se stabilesc majorari de intarziere, de la data aplicarii facilitatii, potrivit legii.
      
Nu intra sub incidenta acestor prevederi activele transferate in cadrul operatiunilor de reorganizare in cazul in care societatea beneficiara preia rezerva aferenta profitului scutit, asumandu-si astfel drepturile si obligatiile societatii cedente, precum si activele instrainate in cadrul procedurii de lichidare/faliment, potrivit legii.

 Valoarea fiscala, respectiv valoarea de intrare a activelor pentru care se acorda scutirea se determina prin scaderea din valoarea de productie si/sau de achizitie a sumei pentru care s-a aplicat facilitatea.

Valoarea contabila difera de valoarea fiscala. Potrivit OMFP 3055/2009 valabil in perioada 2009- 2014, valoarea contabila este valoarea de achizitie, respectiv suma de 100.000 lei.
Amortizarea imobilizarii se efectueaza pe o durata de viata estimata, prin aplicarea metodei de amortizare adecvata.

Presupunand o durata de viata estimata de 12 ani, si metoda de amortizare liniara, in fiecare an s-a inregistrat amortizare contabila in suma de 100.000 lei/12 ani = 8.333,33 lei/an.

 In perioada 2010-2015 = 6 ani, amortizarea cumulata este de 8.333,33 x 6 ani = 50.000 lei.
    


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii



Casarea mijloacelor fixe se inregistreaza contabil:
       %        =            213                        100.000
   2813                                                                          50.000
  6583                                                                           50.000

Valoarea fiscala potrivit art. 19^2 este 100.000 lei - scutirea de care s-a beneficiat.
Daca a fost scutita intreaga suma, valoarea fiscala este 0.

Astfel, in fiecare an cheltuiala cu amortizarea contabila este nedeductibila potrivit art. 21 alin (3) lit. i.
La scoaterea din gestiune cheltuiala din contul 6583 cu valoarea neamortizata este cheltuiala nedeductibila, valoarea fiscala fiind 0.   


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - auditor financiar

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 August 2016


Votati articolul "Achizitie utilaje. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca directorul nu aproba Pontajul, se poate face plata salariatilor ?

Intrebare: Directorul institutiei noastre publice vrea ca
Pontajul salariatilor sa fie intocmit de catre Resursele Umane
si sa fie avizat de fiecare sef de compartiment sau birou, pentru confirmarea prezentei sau lipsei acestora de la serviciu,
iar Directorul institutiei sa semneze doar pentru secretara si sefi.
Insa, incepand din data de 24.04.2015, Directorul institutiei noastre refuza sa aprobe Pontajul tuturor salariatilor.

Am studiat Proceduri Operationale care sunt afisate pe Internet
si am constatat ca
Pontajul se întocmeşte într-un singur exemplar
( sau, in cazul de fata, dupa cum se doreste
se centralizeaza cele care ar fi intocmite de catre sef in parte),
stă la baza întocmirii statelor de plată
si ca, conducerea unităţii care îl aprobă.

Este legal sau nu ca
Directorul institutiei noastre sa refuze aprobarea Pontajului ?
Si atunci, daca Directorul institutiei va semna /va aproba
doar pentru secretara si sefi,
cum se vor mai face Statele de plată la ceilalti salariati ?
Odata ce acesta nu va mai aproba Pontajul,
cum se va mai face plata celorlalti salariati ?

Ce Lege arata cum se procedeaza la intocmirea si aprobarea Pontajului ?

Raspuns: Pontajul se aproba de catre seful de departament, iar statul de catre r.u. si director.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X