Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Impozit pe profit si declaratia 101. Diferenta de plata in trimestrul II. Cum va proceda firma?

Ordinul 587/2016declaratia 100impozitul pe profitdeclaratia 101codul fiscal

Discutam mai jos despre situatia in care, in primul trimestru, o firma a avut de plata o suma de 100.000 lei care a fost declarata si platita. In trimestrul II, din calcul rezulta o suma mai mica decat cea din trimestru I si anume suma de 50.000 lei. Vom vedea cum se va proceda din punct de vedere contabil si cum se va declara.

In vederea elaborarii unui raspuns pentru intrebarea dvs. pornim de la prezumtia ca societatea nu a optat pentru pentru declararea si plata impozitului anual cu plati anticipate efectuate trimestrial. Respectarea prevederilor art. 19 din Codul fiscal
este de asemenea prezumata.

Avand in vedere faptul ca suma rezultata din calcul pentru trimestrul II este mai mica decat suma rezultata din calcul pentru trimestrul I, in declaratia 100 aferenta impozitului la buget se declara valoarea "0”, potrivit instructiunilor de completare a formularului 100, adoptat prin Ordinul 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, modificat prin - Ordinul nr. 1053/2016, regasite la pct. 3.1.2. :

"(1) Pentru obligatiile prevazute la pozitiile 2 si 3 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 3 la ordin, datorate in conformitate cu prevederile art. 41 alin. (1) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru trimestrele I-III, formularul se completeaza astfel:

Randul 1 "Suma datorata" - se inscrie suma reprezentand impozitul pe profit datorat pentru perioada de raportare, calculata ca diferenta intre impozitul pe profit stabilit, cumulat de la inceputul anului, la sfarsitul perioadei de raportare si impozitul pe profit stabilit, cumulat de la inceputul anului, la sfarsitul perioadei precedente celei de raportare, in situatia in care cumulat, in perioada de raportare, s-a inregistrat profit impozabil.

In situatia in care, in perioada de raportare s-a inregistrat pierdere fiscala sau scaderea profitului impozabil, la randul 1 din formular se va inscrie cifra 0 (zero).

Randul 2 "Suma de plata" - se inscrie suma de la randul 1. "

Pana pe data de 25 martie 2017, cand se va depune formularul D101, se vor regulariza toate sumele aferente impozitului declarat si platit in primele 3 trimestre.

Referitor la inregistrarea sumelor in contabilitate, impozitul rezultat la finele trimestrului II se va regasi in soldurile finale din balanta contabila. Astfel, va fi efectuata inregistrarea prin care se reduce cheltuiala cu impozitul pe profit pana la nivelul sumei de 50.000 lei, aferenta trimestrului II.


 Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Popescu Diana, expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 August 2016


Votati articolul "Impozit pe profit si declaratia 101. Diferenta de plata in trimestrul II. Cum va proceda firma?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine intocmeste Adresa de casare bunuri catre Ordonatorul principal de credite ?

Intrebare: Buna seara !

Directorul institutiei noastre vrea sa caseze niste bunuri.
Directorul vrea sa se faca o Adresa oficiala
catre Consiliul Judetean - ordonatorul principal de credite
ca sa trimita un membru in Comisia de casare
ce urmeaza a fi numita prin Decizie intern[.

Va rog foarte frumos sa imi spuneti:
- cine trebuie sa faca Adresa de solicitare casare bunuri ?
contabilul institutiei ? sau juristul ? sau directorul institutiei noastre ?

Raspuns: Pentru casare este necesar un referat tehnic de la un specialist, sau comisie tehnica ce recomanda...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile