Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Top intrebari din sesiunea online ANAF privind stabilirea rezidentei fiscale

sesiune online anafrezidenta fiscalastabilirea rezidentei fiscalechestionar pentru stabilirea rezidentei183 zile

La jumatatea saptamanii, ANAF a organizat, prin intermediul consultantilor sai, o noua sesiune online de intrebari si raspunsuri. Regasiti mai jos unele dintre cele mai interesante intrebari referitoare la tema de saptamana aceasta, respectiv stabilirea rezidentei fiscale.

Intrebare contribuabil: Daca intentionezi sa calatoresti cate doua-trei luni prin cate o tara din UE, diferita de Romania, in timp ce lucrezi remote si banii ii primesti de la o companie din SUA, mai ai nevoie de rezidenta fiscala?

Raspunsul oferit de ANAF:

O persoana fizica rezidenta in Romania, care pleaca din tara pentru o perioada sau mai multe perioade de sedere in strainatate care depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive, are obligatia completarii si depunerii formularului Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania. Astfel, prin completarea corespunzatoare a formularului si anexarea documentelor aferente, organul fiscal stabileste rezidenta fiscala, ulterior, urmand a notifica persoana respectiva, daca isi pastreaza sau nu rezidenta in Romania sau daca aceasta va fi in alt stat.


Intrebare contribuabil: Cum procedam la comunicarea stabilirii rezidentei fiscale? O persoana care vine in Romania cu intentia de stabilire definitiva, la cate zile de la sosire trebuie/e indicat sa depuna chestionarul de rezidenta fiscala si unde? La cate zile se primeste documentul de raspuns din partea ANAF si care este acesta (formular)?

Raspuns oferit de ANAF:

O persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive, care se incheie in anul calendaristic vizat, are obligatia completarii formularului ’’Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania’’ in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania. Acest formular se completeaza si se depune la organul fiscal in raza caruia se va stabili rezidenta fiscala, in doua exemplare.

In termen de 30 de zile de la depunerea formularului, organul fiscal competent transmite persoanei fizice ’’Notificarea privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri, incheiata intre Romania si ……., de catre persoana fizica sosita in Romania si care are o sedere mai mare de 183 de zile’’ si stabileste daca aceasta are obligatie fiscala integrala in Romania sau va fi impusa numai pentru veniturile obtinute din Romania.


Intrebare contribuabil: Lucrez in strainatate ca PFA din noiembrie 2015 (cu sediul in strainatate). Sunt inregistrata la Fiscul de acolo si platesc taxe si impozite tot acolo. Unde sunt considerata ca rezidnet fiscal? Mentionez ca nu am depus acel Chestionar de stabilire a rezidentei fiscale la plecarea din Romania. Ce stat ar trebui sa-mi elibereze certificatul fiscal de rezidenta?


 Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii



Raspuns oferit de ANAF:

In vederea scoaterii/mentinerii din/in evidenta de catre organul fiscal competent, aveati obligatia sa depuneti formularul "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania" cu 30 de zile inaintea plecarii din Romania, la organul fiscal competent unde aveati domiciliul fiscal.

Numai dupa depunerea acestui formular, organul fiscal analizeaza indeplinirea conditiilor de rezidenta in functie de situatia concreta a dumneavoastra, luand in considerare prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri sau prevederile Codului Fiscal, dupa caz, precum si documentatia prezentata, respectiv formularul ’’Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania’’, orice alte documente ce pot sta la baza determinarii rezidentei persoanei fizice, precum si, dupa caz, certificatul de rezidenta fiscala emis de autoritatea fiscala straina sau un alt document eliberat de catre o alta autoritate decat cea fiscala, care are atributii in domeniul certificarii rezidentei fiscale conform legislatiei interne a acelui stat.

RECOMANDAM, PE ACEEASI TEMA, SI: Sfatul expertului Robert Gearba: Impozitarea veniturilor obtinute din Romania de nerezidenti

Intrebare contribuabil: Ce formulare se depun la plecarea din tara? Corespunzator, cand o persoana pleaca din tara cu intentia de a se stabili ca rezident in strainatate, cand si ce formular depune pentru a anunta fiscal acest lucru? Ce documente justificative sunt necesare?


Raspuns oferit de ANAF:

Persoana fizica rezidenta in Romania care pleaca din tara pentru o perioada sua mai multe perioade de sedere in strainatate care depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive are obligatia completarii formularului ’’Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania’’.

In vederea scoaterii/mentinerii din/in evidenta de catre organul fiscal competent, persoana fizica rezidenta in Romania are obligatia sa inregistreze cu 30 de zile inaintea plecarii din Romania formularul "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania" la organul fiscal competent unde isi are domiciliul fiscal.

Organul fiscal analizeaza indeplinirea conditiilor de rezidenta in functie de situatia concreta a persoanei fizice, luand in considerare prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri sau prevederile Codului fiscal, dupa caz, precum si documentatia prezentata, respectiv formularul "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania", orice alte documente ce pot sta la baza determinarii rezidentei persoanei fizice, precum si, dupa caz, certificatul de rezidenta fiscala emis de autoritatea fiscala straina sau un alt document eliberat de catre o alta autoritate decat cea fiscala, care are atributii in domeniul certificarii rezidentei fiscale conform legislatiei interne a acelui stat.

In termen de 15 zile de la depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania", organul fiscal transmite persoanei fizice "Notificarea privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri, incheiata intre Romania si ……, de catre persoana fizica plecata din Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile" si stabileste daca aceasta are in continuare oblgatie fiscala integrala in Romania sau va fi scoasa/mentinuta din/in evidentele fiscale. In cazul obligatiei fiscale integrale, persoana fizica rezidenta este supusa in continuare impozitului pe venit pentru veniturile obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 August 2016


Votati articolul "Top intrebari din sesiunea online ANAF privind stabilirea rezidentei fiscale":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Microintreprindere,probleme legate de deducerea cheltuielilor

Intrebare: Buna seara,

Sunt noua in acest domeniu si am cateva nelamuriri pentru care sper sa primesc raspunsuri de la d-voastra.
1.o microintreprindere, platitoare de TVA, cum isi va inregistra cheltuielile cu combustibilul, piese de schimb si alte cheltuieli? Stiu ca la calculul impozitului pe venit nu se iau in considerare cheltuielile dar,in rest?Se inregistreaza ca la o firma platitoare de impozit pe profit???

2.societatea are un buldoexcavator cu care presteaza servicii de sapare santuri,fundatii,etc.Alimentarea acestuia se face pe baza de bon fiscal...TVA-ul este deductibil 100% in acest caz???Trebuie mentionat pe bonul fiscal altceva in afara de CUI-ul firmei???
Trebuie emis vreun act justificativ,gen faie de parcurs sau ceva???

3.pe langa buldoexcavator societatea are si o masina folosita atat in folosul firmei (deplasarea la pct.de lucru) cat si in interes personal.In acest caz cheluielile cu combustibilul,piesele de schimb,etc sunt deductibile in proportie de 50%???
Imi puteti spune, va rog, care ar fi inregistrarea contabila a unui bon de combustibil in valoare de 100 lei cu TVA inclus???

Multumesc

Raspuns: Cheltuielile sunt inregistrate ca deductibile sau nedeductibile conform incadrarii cheltuielii si a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile