Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Autofacturi. Cum le intocmim corect si ce alte obligatii fiscale apar?

autofacturicontract de mandatcodul fisalomfp 2634/2015documentelor financiar-contabile

In analiza de mai jos, o firma primeste de la un client UE autofacturi emise de el in baza unui mandat (inserat in contract) prin care este imputernicit sa emita facturi in numele firmei din Romania. Vom veda cum se inregistreaza aceste facturi in contabilitate, precum si daca se pot inregistra in baza acestor autofacturi si venituri sau daca vor fi emise alte facturi in oglinda.

Dat fiind faptul ca numerele de autofacturi vor aparea in Jurnalul de vanzari, stabilim daca e nevoie de plaja de facturi definita cu numerele date de client autofacturilor emise catre firma romana. De asemenea, daca se emit autofacturi, stabilim in ce masura se va consuma din plaja de numere deja definita sau daca se recomanda sa fie definita o alta plaja de numere.


Potrivit art 319 alin (18) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:
"Pot fi emise facturi de catre beneficiar in numele si in contul furnizorului/prestatorului in conditiile stabilite prin normele metodologice."

Potrivit prevederilor art. 319 alin. (18) din Codul fiscal, factura se poate intocmi de catre cumparatorul unui bun sau serviciu in urmatoarele conditii:

a) partile sa incheie un acord prealabil prin care sa se prevada aceasta procedura de facturare. Acord prealabil inseamna un acord incheiat inainte de inceperea emiterii de facturi de catre client in numele si in contul furnizorului/prestatorului;
b) sa existe o procedura de acceptare a fiecarei facturi. Procedura de acceptare poate fi explicita sau implicita si poate fi convenita si descrisa prin acordul prealabil ori poate fi reprezentata de primirea si prelucrarea facturii;
c) factura sa fie emisa in numele si in contul furnizorului/prestatorului de catre cumparator si trimisa furnizorului/prestatorului;
d) factura sa cuprinda elementele prevazute la art. 319 alin. (20) sau (21) din Codul fiscal;
e) factura sa fie inregistrata in jurnalul de vanzari de catre furnizor/prestator, daca este inregistrat in Romania conform art. 316 din Codul fiscal.


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii



(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) de catre cumparatorul unui bun sau unui serviciu nu restrictioneaza dreptul furnizorului de a emite alte facturi catre respectivul cumparator in perioada acoperita de acord.
(3) Termenii si conditiile acordului prealabil si ale procedurilor de acceptare prevazute la alin. (1) pentru fiecare factura se stabilesc de catre furnizor/prestator si client. La cererea organului de control, partile trebuie sa fie in masura sa demonstreze existenta acordului prealabil. (pct 96.1 din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal).

Din aceste prevederi legale, rezulta urmatoarele:

1.in baza facturilor transmise de client, emise de acesta in numele furnizorului, se fac inregistrarile in contabilitate fara a mai fi nevoie sa se emita alte facturi

411"Clienti" = 7… "Cont de venituri"

2. aceste facturi se inregistreaza in jurnalul de vanzari

3. alocarea plajelor de numere de facturi se fac printr-o procedura acceptata de clientul austric; in opinia mea, avand in vedere ca beneficiarul emite aceste facturi, nu este obligatorie alocarea plajei de numere de catre furnizor, dar acest lucru se poate conveni in acordul semnat.

Referitor la autofacturile emise pentru alte scopuri (colectare TVA protocol), potrivit pct 24 din OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile:

"Entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:

- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document".

Asadar, in baza unei proceduri interne, numarul acestor autofacturi va fi unul secvential acordat in baza uneia sau mai multor serii. In concluzie puteti sa va alocati si o alta plaja de numere pentru acest tip de autofacturi.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 August 2016


Votati articolul "Autofacturi. Cum le intocmim corect si ce alte obligatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 2.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Scoatere din evidenta garantie neincasata

Intrebare: Cum se poate proceda pentru scoaterea din evidenta a unei garantii, care nu a fost restituita decat partial de catre proprietar chiriasului la incetarea contractului de inchiriere. De atunci au trecut mai bine de 3 ani. Proprietarul este persoana fizica si nu se mai poate lua legatura cu acesta.
Se poate trece totul pe cheltuiala? In acest caz cheltuiala va fi nedeductibila integral?

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Am inteles.. se poate scoate din evidenta garantia nerestituita. Doar ca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X